Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Als iem. zich niet wil verdiepen in de startprocedure en de vooropstelling in de pitstraat, kan die beter gaan vrijrijden. Kan je zomaar de kampioenstitel kosten zo n geintje.
Pisvlekwedstrijd??? Dit gaat serieus over de RSZ cup!
 
Ik schreef het altijd op mijn hand.
Net voor ik op stapte ff spieken en dan de rij en positie onthouden 👌🏻

Wat het lastig maakt is dat de rijen scheef lopen. Een enkel bordje rechts kan aan de linker kant een vertekend beeld geven.

Aangezien het zo vaak fout gaat: zou het werken als bij iedere startplek met stoepkrijt oid het rijnummer wordt geschreven? Een rijnummer icm links, midden of rechts moet toch te onthouden zijn zou je zeggen.
 
Wat het lastig maakt is dat de rijen scheef lopen. Een enkel bordje rechts kan aan de linker kant een vertekend beeld geven.

Aangezien het zo vaak fout gaat: zou het werken als bij iedere startplek met stoepkrijt oid het rijnummer wordt geschreven? Een rijnummer icm links, midden of rechts moet toch te onthouden zijn zou je zeggen.

Daarom de vooropstelling. Kijk wie er om je heen staan. Op cpz staat het startnr er wel bij dacht ik maar dat is pas leesbaar als je er staat.
 
Daarom de vooropstelling. Kijk wie er om je heen staan. Op cpz staat het startnr er wel bij dacht ik maar dat is pas leesbaar als je er staat.

Die vooropstelling werd in 2013 al gedaan en het werkt nog steeds niet ;). Wie er langs me staat ben ik na 2 seconden vergeten en ik zal niet de enige zijn.

Maar daar gaat het niet door fout. Het is tijdens opstellen lastig te zien waar welke rij nou is. Nummers bij de startplekken (op de baan) of ook bordjes aan de linker kant is volgens mij de beste oplossing.
 
Die vooropstelling werd in 2013 al gedaan en het werkt nog steeds niet ;). Wie er langs me staat ben ik na 2 seconden vergeten en ik zal niet de enige zijn.

Maar daar gaat het niet door fout. Het is tijdens opstellen lastig te zien waar welke rij nou is. Nummers bij de startplekken (op de baan) of ook bordjes aan de linker kant is volgens mij de beste oplossing.

Dan dus beter opletten en dan zie je het snel genoeg.

Ik ben in 6-7 jaar racen nog nooit op een verkeerde plek gaan staan. In ieder geval niet links/midden/rechts verkeerd en als je zorgt dat je niet te snel naar voren rijd is een startplek naar voren 1 seconde werk.
Bordjes staan alleen aan de pitmuur want worden weer weggehaald na de start, links is dat dus niet mogelijk. En ik blijf erbij als iemand gewoon goed oplet ook niet nodig. (Ja ik weet dat dat niet gebeurd dus, maar dan maar aan de schandpaal en een heel veld wat je geirriteerd aan kijkt, je de start verprutst en een volgende keer beter op let :P ;)
 
Het is gewoon een fragiel systeem. Iedereen maakt wel eens een fout. Doe je het zelf goed maar let je op diegene die een fout maakt sta jij ook verkeerd, en de persoon die op jouw let, en die daarop ... Nog afgezien van iemand die tijdens de outlap panne of onverwachte vertraging heeft waardoor net jouw referentiepunt weg is als je de grid op rijdt. Veel staan daar gewoon met zenuwen en/of vol van adrealine en dan is een foutje zo gemaakt. Belerende teksten of iemand aan de schandpaal nagelen helpt niet bepaald voor de volgende keer, die weet ook wel dat het niet goed ging.

Snap nooit zo waarom er niet kleine nummers op staan. Desnoods alleen rijnumers. IDC zet per rij iemand neer met een bord waarop het rijnummer staat en als er iemand twijfelt wijzen ze zijn plek aan. Niet foutloos maar in de praktijk werkt het heel prima. Moet de organisatie wel mensen voor hebben. MSL zet ook nummertjes neer die ze daarna weghalen.
 
Het is gewoon een fragiel systeem. Iedereen maakt wel eens een fout. Doe je het zelf goed maar let je op diegene die een fout maakt sta jij ook verkeerd, en de persoon die op jouw let, en die daarop ... Nog afgezien van iemand die tijdens de outlap panne of onverwachte vertraging heeft waardoor net jouw referentiepunt weg is als je de grid op rijdt. Veel staan daar gewoon met zenuwen en/of vol van adrealine en dan is een foutje zo gemaakt. Belerende teksten of iemand aan de schandpaal nagelen helpt niet bepaald voor de volgende keer, die weet ook wel dat het niet goed ging.

Snap nooit zo waarom er niet kleine nummers op staan. Desnoods alleen rijnumers. IDC zet per rij iemand neer met een bord waarop het rijnummer staat en als er iemand twijfelt wijzen ze zijn plek aan. Niet foutloos maar in de praktijk werkt het heel prima. Moet de organisatie wel mensen voor hebben. MSL zet ook nummertjes neer die ze daarna weghalen.
Daarom opletten. Tuurlijk is een foutje snel gemaakt maar dan moet je hem ook snel oplossen. In de Light klasse kan ik snappen dat mensen nog niet zo ervaren zijn, maar vooraan de snellere klassen mag je toch verwachten dat men inmiddels weet dat je getrapt staat.
En je zag de ;) bij mijn schandpaal opmerking toch wel neem ik aan?

CPZ heeft volgens mij kleine startpositie nummers erbij staan. Is zeker nuttig en ik kijk erop om even een dubbel check te doen. Ik zou zeggen, Assen mailen en het voorstellen. Zal een kleine moeite voor ze zijn en bezwaren zie ik niet?
Mannetje bij elke rij kan idd ook, maar moet je wel 15 man hebben, zoveel personeel heeft RSZ niet.
 
Je had me anders ook wel te pakken gehad, bij mij zat er weinig snelheid in die dag. 13-05 gaan we voor de sportieve revanche
Zeker de 13de gaan we er weer voor. Ik werd op een tiende verslagen. Ik kwam toch wat pktjes te kort. Z'n dikke 1000 kan ik niet hebben op het rechte stuk. 🤷‍♂️
 
Hier ook aanwezig dinsdag.
Alleen sta ik op het paddock met sleurhut, voortent, paddocktent en ook koffie "klaar".

Sterker nog, heb net een koffie organizer bij elkaar geschraapt :P
Alles voor de fans!
3C44D7E2-26F6-4DEE-AAB4-00AC8E4EB41F.jpeg
 
zo gisteren weer de eerste meters gemaakt sinds lange tijd , man man man wat ben ik roestig en ook de conditie is om te huilen.
ondanks het mooie weer gingen er wel weer een hoop mensen onderuit , hopelijk heeft niemand echt schade opgelopen hoewel ik wel
een verhaal hoorde van iemand die in het paddock onderuit ging zonder helm.

de motor deed het in de ochtend niet goed , blijkt dat de killer die erin zit , nieuw systeem , een te kleine diameter heeft. deze in de middag verwijdert en de rest van de middag heerlijk weer een beetje op gang kunnen komen , blijkbaar is het systeem zo stil dat ik ook zonder killer op assen kan rijden want ben niet 1 x aan de kant geroepen en heb er zelfs navraag naar gedaan.

al met al toch een geslaagde dag en nu snel de laatste dingen aan de motor laten doen en aan mijn eigen conditie want over 6 weken moet / mag ik naar brno ..
 
Hier ook een kort verslag van gisteren:
Top dag!
De eerste sessie was nog wat fris, maar gelijk een 1:54 eruit gefriemeld. Daarna in sessie 2 heel constant 54ers en een paar 53ers.
3e sessie een kleine verandering aan de remmen gedaan die goed uitpakte, ik heb nu veel meer remkracht en het gevoel dat ik wil met hard remmen!
4e sessie met een zgan Metzeller K1 slicks gereden met een tandwiel met 1 tandje meer achter. Ook dit pakte goed uit, allround meer trekkracht en paar km topspeed erbij, omdat ik nu in z`n 6 op de ruskenhoek af kom i.p.v. 5. Sessie 5 redelijk rustig aan gedaan, onder het mom van: Alles heel weer naar huis.
Ik hoop dat het weer vergelijkbaar is de 13e, want dit ging wel heel erg lekker allemaal :+
 
zo gisteren weer de eerste meters gemaakt sinds lange tijd , man man man wat ben ik roestig en ook de conditie is om te huilen.
ondanks het mooie weer gingen er wel weer een hoop mensen onderuit , hopelijk heeft niemand echt schade opgelopen hoewel ik wel
een verhaal hoorde van iemand die in het paddock onderuit ging zonder helm.

de motor deed het in de ochtend niet goed , blijkt dat de killer die erin zit , nieuw systeem , een te kleine diameter heeft. deze in de middag verwijdert en de rest van de middag heerlijk weer een beetje op gang kunnen komen , blijkbaar is het systeem zo stil dat ik ook zonder killer op assen kan rijden want ben niet 1 x aan de kant geroepen en heb er zelfs navraag naar gedaan.

al met al toch een geslaagde dag en nu snel de laatste dingen aan de motor laten doen en aan mijn eigen conditie want over 6 weken moet / mag ik naar brno ..
Heb je helemaal niet gezien 😕

Vond in Fast1 het aantal valpartijen nog wel wel meevallen alleen 2e sessie heb ik maar 3 rondjes gedaan ivm rood.

Ja vader van ofzo, koude slicks na keuring en met hoofd op de klinkers en ook out gegaan schijnbaar. Maar dat is “gehoord”, hopelijk viel het mee.

Ik kreeg ineens een waarschuwing. 107.6 ja tuurlijk. Niets gedaan en laatste sessie ook geen problemen.
 
Ik vind het altijd heel bijzonder, het zijn altijd de screamers die eraf moeten. Maar als er zo een panigale of een 1(1)098 voorbij komt, dan staat de grond te trillen. Blijkbaar heeft dat niet zoveel met dB,s te maken...
 
Ik vind het altijd heel bijzonder, het zijn altijd de screamers die eraf moeten. Maar als er zo een panigale of een 1(1)098 voorbij komt, dan staat de grond te trillen. Blijkbaar heeft dat niet zoveel met dB,s te maken...
Die Ducati 999 van mij ook, daar zaten 2 korte mivv herriepijpjes onder, volledig open inlaat van carbon, geen isolatie, en nooit problemen met geluid. De RSV4 heeft die isolatie wel, en zelfs met een 2 meter lange maxtreme demper is het kielekiele...
 
Terug
Bovenaan Onderaan