Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Spannende dag gisteren met die wisselende weersomstandigheden.

1e vrije training maar laten schieten.
Baan wilde niet echt opdrogen en op het rechte stuk was ook nog geen droog spoor te bekennen.

Kwalificatie was tijdens de 1e snelle ronde code 60, die 3 ronden duurde,
Banden afgekoeld, dus eerst weer een rondje proberen temperatuur erin te krijgen.

Vertrouwen was toen eigenlijk al verdwenen, maar toch geprobeerd aan te zetten voor een snelle tijd.
Ging redelijk, maar niet geweldig, totdat ik bij aankomen GT bocht vast kwam te zitten achter een groepje.
Groepje in kunnen halen, maar halverwege de volgende ronde was het einde kwalificatie.

Daar sta je dan als 18e terwijl je voor het kampioenschap rijdt en je 2 concurrenten als 1e en 5e starten -O-

Begint het tijdens de briefing ineens te regenen....
Niet veel, maar teveel voor slicks en te weinig voor regenbanden.
Toch maar regenbanden erin, want slicks kon echt niet.
Spannend, want ik heb nog nooit in de regen gereden 🤯

Uitrijden pit voor de opwarmronde, wat denk je, kurkdroge baan....
In ieder geval tot einde veenslang, vanaf daar was het nog nat tot uitkomen GT.
Gelukkig toch de goede bandenkeus gemaakt.

Start was niet geweldig, veel te voorzichtig.
Links en rechts kwamen ze me voorbij....
De 1e ronde kwam ik als 21 door.
Daarna kreeg ik meer vertrouwen en er kwam een droog spoor.
Op sommige stukken een klein droog spoor, op sommige stukken een breder spoor.
Ik begon elke ronde anderen in te halen en eindigde uiteindelijk als 12e.
Mijn 2 concurrenten eindigde als 6e en 9e.

Dus de 2e race stonden we met zijn 3en precies achter elkaar 😁.
De baan was ondertussen helemaal droog, dus iedereen op droogweer banden.

Hoewel ik normaal gesproken wel wat plaatsen win met de start, verloor ik er weer een paar....
Ben toch te voorzichtig blijkbaar bij aanremmen Haarbocht.
1 concurrent verloor ik al vrij snel uit het oog, de andere zat in een groepje waar ik aanhaakte.

Hoewel ik iets sneller was dan het groepje voor me, kon (durfde) ik niet echt aan te vallen. Het verschil was te klein, of ik moest hem er echt ergens tussen frotten en dat durf ik niet zo goed,

Gelukkig was mijn voorsprong in het kampioenschap groot genoeg om als kampioen in de 1000 Light te eindigen.

Volgend jaar naar de sport 1000, waar ik weer dezelfde jongens tegen kom waar ik dit jaar enkele wedstrijden mee heb kunnen strijden.
Hopelijk kan ik dan weer bij ze aanhaken.
 
Spannende dag gisteren met die wisselende weersomstandigheden.

1e vrije training maar laten schieten.
Baan wilde niet echt opdrogen en op het rechte stuk was ook nog geen droog spoor te bekennen.

Kwalificatie was tijdens de 1e snelle ronde code 60, die 3 ronden duurde,
Banden afgekoeld, dus eerst weer een rondje proberen temperatuur erin te krijgen.

Vertrouwen was toen eigenlijk al verdwenen, maar toch geprobeerd aan te zetten voor een snelle tijd.
Ging redelijk, maar niet geweldig, totdat ik bij aankomen GT bocht vast kwam te zitten achter een groepje.
Groepje in kunnen halen, maar halverwege de volgende ronde was het einde kwalificatie.

Daar sta je dan als 18e terwijl je voor het kampioenschap rijdt en je 2 concurrenten als 1e en 5e starten -O-

Begint het tijdens de briefing ineens te regenen....
Niet veel, maar teveel voor slicks en te weinig voor regenbanden.
Toch maar regenbanden erin, want slicks kon echt niet.
Spannend, want ik heb nog nooit in de regen gereden 🤯

Uitrijden pit voor de opwarmronde, wat denk je, kurkdroge baan....
In ieder geval tot einde veenslang, vanaf daar was het nog nat tot uitkomen GT.
Gelukkig toch de goede bandenkeus gemaakt.

Start was niet geweldig, veel te voorzichtig.
Links en rechts kwamen ze me voorbij....
De 1e ronde kwam ik als 21 door.
Daarna kreeg ik meer vertrouwen en er kwam een droog spoor.
Op sommige stukken een klein droog spoor, op sommige stukken een breder spoor.
Ik begon elke ronde anderen in te halen en eindigde uiteindelijk als 12e.
Mijn 2 concurrenten eindigde als 6e en 9e.

Dus de 2e race stonden we met zijn 3en precies achter elkaar 😁.
De baan was ondertussen helemaal droog, dus iedereen op droogweer banden.

Hoewel ik normaal gesproken wel wat plaatsen win met de start, verloor ik er weer een paar....
Ben toch te voorzichtig blijkbaar bij aanremmen Haarbocht.
1 concurrent verloor ik al vrij snel uit het oog, de andere zat in een groepje waar ik aanhaakte.

Hoewel ik iets sneller was dan het groepje voor me, kon (durfde) ik niet echt aan te vallen. Het verschil was te klein, of ik moest hem er echt ergens tussen frotten en dat durf ik niet zo goed,

Gelukkig was mijn voorsprong in het kampioenschap groot genoeg om als kampioen in de 1000 Light te eindigen.

Volgend jaar naar de sport 1000, waar ik weer dezelfde jongens tegen kom waar ik dit jaar enkele wedstrijden mee heb kunnen strijden.
Hopelijk kan ik dan weer bij ze aanhaken.
Al doende leert men. Mijn eerste jaar was ook aftasten. Naar mate je tussen snellere mannen/vrouwen komt leer je telkens bij.
Gewoon omdat het kan, mijn eerste jaar:
Best veel groen op Assen... :X

Ag 1 troost Roy. Timo had hem al tekoop staan en legt hem plat 😅 dat is nog minder 😬
Ja en zijn schade was ook nog eens wat erger. Begin morgen met verslag en foto's van de schade dus zal de link tzt nog wel hier posten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbt
Misschien moet de firma Pajic iets voorzichtiger gaan rijden, voor iedereen op de baan wel zo gezond :+
Mwoah, zover ik weet is Timo "telkens" gewoon zelf onderuit gegaan zonder gedoe met anderen.
Mile is een oud GP rijder en durft iets meer dan een ander. Eens dat dat niet bij RSZ de manier is maar je stelt het iets te kort door de bocht denk ik.

Edit: Overigens zie ik de :+ maar voor het helemaal een ding word ;)
 
Laatst bewerkt:
Mile heb ik nog wel op beeld staan. Geen idee wat hij dacht, maar voor een training vind ik het wel wat overdreven om iemand zo af te snijden.

Dit was echt zo’n drama dag vol met acties van mensen waarvan ik dacht… zijn er gigantische geldbedragen te winnen waar ik niks vanaf weet ofzo 🤣🤪
 
Sowheej, die komt er lekker langsvliegen:N Rijdt die beste man wel in de juiste klasse??
 
Mile heb ik nog wel op beeld staan. Geen idee wat hij dacht, maar voor een training vind ik het wel wat overdreven om iemand zo af te snijden.

Dit was echt zo’n drama dag vol met acties van mensen waarvan ik dacht… zijn er gigantische geldbedragen te winnen waar ik niks vanaf weet ofzo 🤣🤪
Bekijk bijlage 1685663
Nee zeker niet sjiek.
Waar stond jij? Heb ik je gezien?

Mile kreeg niet voor niets de 60 sec. penalty in race 1, helaas schiet ik daar niets mee op na de aanvaring met de nodige schade, het mag idd wel iets voorzichtiger.
Hoe dan ook is elkaar raken niet gewenst. Verschil is wel dat als je elkaar kent je wat meer weet wat je kan verwachten. Ik ben Mile op de baan vaker tegen gekomen en “ken” hem.

Zal in mijn film edit ook nog een stukje laten zien daar is het mijn keuze hem er links naast te zetten en te laten staan. Dat zou ik niet doen bij een rijder die ik niet ken.
 
Wat een mooie laatste race dag van het seizoen wat het. Vrije training over geslagen ivm natte baan en wisselen en borgen vond ik niet de moeite. Rustig gewacht tot de kwalificatie.
Kwalificatie ging tijdens de 1e getimde rond iemand onderuit waardoor we 3 ronden code 60 hebben gereden. Banden lekker koud en 1 ronde warm moeten rijden. Toen ik eenmaal wou gaan aanzetten kregen we de finnishvlag en was het voorbij.
2.02 gereden en op een 8e plek mogen starten.
Race 1:
Het begon lekker te regenen tijdens de rijdersbriefing. Dus regenbanden gemonteerd voor de race. Dit bleek een goede keus te zijn terwijl de baan voor zo’n 40% kurkdroog was maar ook verder behoorlijk nat.
Race kunnen Finnishen met kapot gereden regenband maar op de 2e plek in mij klasse en p3 algemeen.
Race 2: starten mocht vanaf plek 3 dus rechts op de baan. Vanaf de eerste meters direct strijd kunnen voeren om als eerste de bocht in te kunnen. Daarna continu met Reinier gestreden om een eerste plek. Tijdens de race behoorlijk constant 55/56 kunnen rijden met een piek naar 1:54.853 wat gelijk mij pr is nu
👌🏻

Uiteindelijk haalde reinier mij de laatste ronde nog in en ben ik 2de kunnen eindigen.
Al met al mooie dag waar we de winter op kunnen teren.
Race 1:


Race 2:

 
Mwoah, zover ik weet is Timo "telkens" gewoon zelf onderuit gegaan zonder gedoe met anderen.
Mile is een oud GP rijder en durft iets meer dan een ander. Eens dat dat niet bij RSZ de manier is maar je stelt het iets te kort door de bocht denk ik.

Edit: Overigens zie ik de :+ maar voor het helemaal een ding word ;)
Klopt, klopt, en klopt ;)
 
Buiten de kosten, vooral kut dat ik nu weer druk moet sleutelen ipv wassen en in de hoek schuiven...

Poetsen/wassen is ook maar gedoe :+.




Ondanks dat ik me prima heb vermaakt was dit betreft resultaten mijn minste dag ooit :p. Door een gebrek aan een extra set velgen heb ik de hele dag op slicks gereden. Training was meer een verkenning van de baan en de kwalificatie viel door de code 60 alsnog in het water 😅.

In de eerste race op een ronde gezet door een groot deel van het veld 😭, dat is me echt nog nooit overkomen 😋. De 2e race ging wat beter, wat plaatsen kunnen winnen, maar de tijden die ik moet kunnen rijden waren evengoed ver te zoeken. Maar ach, het was gezellig :). Volgend jaar nieuwe kansen.
 
Poetsen/wassen is ook maar gedoe :+.




Ondanks dat ik me prima heb vermaakt was dit betreft resultaten mijn minste dag ooit :p. Door een gebrek aan een extra set velgen heb ik de hele dag op slicks gereden. Training was meer een verkenning van de baan en de kwalificatie viel door de code 60 alsnog in het water 😅.

In de eerste race op een ronde gezet door een groot deel van het veld 😭, dat is me echt nog nooit overkomen 😋. De 2e race ging wat beter, wat plaatsen kunnen winnen, maar de tijden die ik moet kunnen rijden waren evengoed ver te zoeken. Maar ach, het was gezellig :). Volgend jaar nieuwe kansen.
In de 600 kon je op Slicks prima rijden. En viel me wel op dat we idee niemand op een ronde gezet hebben.
 
Laatste races vorig jaar waren ook erg wisselvallig. Het was buiten dan wel wel droog maar omdat het zo koud was droogde de baan bijna niet op. Ik denk dat halverwege oktober wat aan de late kant is om races te organiseren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan