Sender
MF veteraan
Ik zeg inkorten naar 40-45 minutenIk hoor graag ideeën dan nemen we die mee de groep in.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zeg inkorten naar 40-45 minutenIk hoor graag ideeën dan nemen we die mee de groep in.
Volgens mij zit niet iedere deelnemer van de XL race in een pitbox, dat staat als optioneel bij het inschrijven namelijk. Dan krijg je dat sommige mensen binnen een halve minuut na inrijden pitsstraat al op een stoel in de pitbox zitten en eten/drinken/op adem komen. Andere moeten eerst nog de paddock over. En dat scheelt in de praktijk flink, zeker omdat je van en naar je plek moet moet, dus dubbel tijd. Durf wel te stellen dat als je netjes en voorzichtig rijdt op de paddock dat het minimaal een minuut extra tijd kost dan iemand die in een box zit. Op een stoptijd van ongeveer 5 minuten is dat fors en zelfs oneerlijk.Pittijd word gemeten van inrijden pitstraat tot uitrijden.
Waarom oneerlijk?
Bagnaia 1:31.5 kwali tijd dit jaar, ik zal morgen de motogp pas kijken maar daar zullen ze iets langzamer zijn maar dat scheelt weinig denk ik?
Dat de banden niet de volle race goed blijven is zeker zo maar betwijfel dat ze minder snel zijn om brandstof te besparen, die poken nog steeds volop binnen wat de banden kunnen.
Nu kom jij met een compjoeter spelletje aandraven, had minstens echte beelden verwacht. Je stelt me diep teleur.Nee hoor dan let je toch regelmatig niet goed op als men naar een andere fuel map gaan overschakelen. Ze mogen maximaal 22 ltr meenemen wat soms ontoereikend is.Zelfs in motoGP spelletjes komt het aan de orde
En nu die ZAC race is het een leuk idee om met een beperkte aantal liters een race aan te gaan.
Die nemen we sowieso mee. @Basta!! gaf aan met de endurance 35min gereden te hebben met 1 ronde reservelampje aan. Zijn motor heeft volgens Google 4L reserve dus 40min zou nét moeten lukken.Ik zeg inkorten naar 40-45 minuten
Pitstop vrije keus word het vast niet. Mensen willen dan een snelle pitstop, knoeien met benzine en de zooi staat in de fik.Pitstop vrije keus maken, en als je het wel red op een tank gewoon door kachelen.
Verschillende klasse met verschillende raceafstand/tijd lijkt mij totaal oneerlijk.
Waarom de 1000 sport maar 40 minuten en de rest 50?
Verlaag het dan naar 45 minuten en geen code 60 dan verbruik je denk ik het zelfde als 50 - 2rondes codes 60 wat nog gevaarlijk is voor je banden. Of maar er dan 2 races van 14 rondjes van, dan heb je toch een soort van endurance maar dan 2 delig.
Wat ze bij RSZ zouden moeten gaan bekijken is de startprocdure. Gewoon 1 minuut op groen en 2 minuten van te voren omroepen dat de lichten op groen gaan. Ivm paddock gangers
Ik ben gewoon positief verrast van RSZ gezien ze het eens anders durven doen en daardoor 50 minuten race doen.
Voor de races op croix hebben ze nu prosport en sport 1000 gescheiden helemaal goed, maar er word niet bij gemeld dat iedereen opeens van z’n raceafstand een rondje of 4 inlevert en er wel ff 35x inschrijfgeld extra binnen komt
Ik ging er bij mijn voorstel vanuit dat iedereen gewoon hun spul in de pitstraat neer kon zetten en geen pitbox nodig had. Maar bedacht me na je bericht ook dat zonder pitbox je geen stroom hebt. Nu kan je wel je warmers erom leggen om wat warmte vast te houden maar ook niet handig. Ook om nu ineens iedereen een generator mee te laten slepen is ook niet logisch. Over het paddock rijden is zover ik weet sowieso niet mogelijk, dat is de race verlaten (aanname).Pittijd is volgens mij eenvoudig te zien en een tekorte tijd dus ook te bestraffen.
Volgens mij zit niet iedere deelnemer van de XL race in een pitbox, dat staat als optioneel bij het inschrijven namelijk. Dan krijg je dat sommige mensen binnen een halve minuut na inrijden pitsstraat al op een stoel in de pitbox zitten en eten/drinken/op adem komen. Andere moeten eerst nog de paddock over. En dat scheelt in de praktijk flink, zeker omdat je van en naar je plek moet moet, dus dubbel tijd. Durf wel te stellen dat als je netjes en voorzichtig rijdt op de paddock dat het minimaal een minuut extra tijd kost dan iemand die in een box zit. Op een stoptijd van ongeveer 5 minuten is dat fors en zelfs oneerlijk.
En onveilig, iemand die tijdens een race heen en weer over een paddock moet rijden lijkt me onwenselijk. Je kan er vergif op innemen dat mensen het gas net wat verder optrekken dan verstandig is. Dus die oplossing met code 60 van de organisatie snap ik wel. Twijfel er alleen heel sterk aan dat dit het verschil zal maken zodat mensen wel de finish halen.
Over dat meten van hoelang een stop heeft weet ik niet, mogelijk dat timekeeping dat kan. Maar nu je het zo zegt, bij de IDC endurance werd volgens mij ook de tijd die gestopt getoond. Dus technisch zal het dan wel kunnen.
En als de race tijd ingekort word dan wel?Als rsv4 racert kan die xl race me gestolen worden ,hoewel nico bakker mooie alu rsv.4 endurance tanken verkoopt... .
Ik zou een extra endurance of bv een 2 uurs race met een 2 mans team wel wat vinden en dan ook punten meetellend voor het kampioenschap zoals voorheen met de endurance...
Kortere race word zeker meegenomen.De vraag van Roy was of er ideeën zijn, dus:
- kortere race van 40 minuten. De meeste rijders rijden over het algemeen niet langer dan 20 minuten dus naast brandstofverbuik ook veiliger.
- startprocedure meenemen zoals Bassie zegt
Persoonlijk ben ik geen voorstander van de pitstop. Klinkt erg leuk en attractief, maar dan moet je iets regelen voor mensen die geen pitbox/hulp hebben zodat je voor iedereen gelijke kansen houdt.
Maar zij hoeven niet zelf in te houden en kiezen een andere map en de motor doet het werk en zij zelf gaan nog steeds volgas. En hoewel er dikke motoren mee rijden, geloof ik niet dat die techniek ook bij ons al is doorgedrongenNee hoor dan let je toch regelmatig niet goed op als men naar een andere fuel map gaan overschakelen. Ze mogen maximaal 22 ltr meenemen wat soms ontoereikend is.Zelfs in motoGP spelletjes komt het aan de orde
En nu die ZAC race is het een leuk idee om met een beperkte aantal liters een race aan te gaan.
Als de opgave 17L is past er waarschijnlijk nog wel wat meer in. Al eens tank leeg gereden en ècht nok vol gedaan?Ik heb een tank van 17L. Ik verbruik 0.8L per ronde. Dan kom ik uit op 21 rondes.
108s ( zegmaar 1:48 gemiddeld ) × 21 / 60= 37.8 minuten.
Ook een 40 minuten race zullen de meeste dus niet halen zoals basta al aangeeft.
Dan zou je er tijdens het rijden op moeten letten dat je "zuinig" rijdt, dan is 40 minuten wel haalbaar.Ik heb een tank van 17L. Ik verbruik 0.8L per ronde. Dan kom ik uit op 21 rondes.
108s ( zegmaar 1:48 gemiddeld ) × 21 / 60= 37.8 minuten.
Ook een 40 minuten race zullen de meeste dus niet halen zoals basta al aangeeft.
Ja goed idee. Ik zou er persoonlijk heel weinig voor voelen om aan een wedstrijd mee te doen als je van te voren al weet dat je hem niet uit kunt rijden.Ik heb de afgelopen dagen zowel hier als Facebook mee gelezen en er eens over nagedacht.
Ik denk dat 50min prima is. Het dermate inkorten dat iedereen het haalt, dan is er weinig endurance meer aan.
Pitstops is gedoe, extra controle ivm verplichte stop tijd, mensen het paddock op, potentieel gejaagd met brandstof.
Het idee van een verplichtte code 60 is zo slecht nog niet. Ja, banden koelen wat af, maar dat weet je. Het is een keuze dat je die eerste bocht maximaal in remt of uit accelereert. Overigens gaat het merendeel niet liggen na een code 60.
Is het dan nog steeds krap, tja, brandstof management is nu ook eens deel van de wedstrijd.
Klopt. Dit is ook een va de redenen dat ik tegen code 60 ben. Je ziet altijd mensen naar hun voorligger toe kruipen.Ik zie nog niemand roepen dat code 60 sowieso oneerlijk is ?! De een rijd met teller, de ander zonder.. voor de zekerheid rijd iedereen zowat 100..
Voor jou wel, wat verbruik jij per ronde? 0,5L?Ik heb de afgelopen dagen zowel hier als Facebook mee gelezen en er eens over nagedacht.
Ik denk dat 50min prima is. Het dermate inkorten dat iedereen het haalt, dan is er weinig endurance meer aan.
Pitstops is gedoe, extra controle ivm verplichte stop tijd, mensen het paddock op, potentieel gejaagd met brandstof.
Het idee van een verplichtte code 60 is zo slecht nog niet. Ja, banden koelen wat af, maar dat weet je. Het is een keuze dat je die eerste bocht maximaal in remt of uit accelereert. Overigens gaat het merendeel niet liggen na een code 60.
Is het dan nog steeds krap, tja, brandstof management is nu ook eens deel van de wedstrijd.
Dat is ieders eigen probleem, moet je zorgen dat je het weet. Dat is altijd zo ook in een normale race.Ik zie nog niemand roepen dat code 60 sowieso oneerlijk is ?! De een rijd met teller, de ander zonder.. voor de zekerheid rijd iedereen zowat 100..
Dat zegt niet zoveel, ons verbruik is wel wat anders.Ter vergelijk;
De MotoGP reed afgelopen zondag een race van 26 ronden in 40 minuten.
Zij hebben 22 liter brandstof ter beschikking.
Nu moeten wij als amateurs een langere afstand rijden met minder brandstof?
Bekijk bijlage 1777102
Dat is als je het van de ene kant bekijkt roy..Dat is ieders eigen probleem, moet je zorgen dat je het weet. Dat is altijd zo ook in een normale race.
Laptimer rondetijd, 2e versnelling bepaalde toeren, 1x checken en je weet het.
Ook zeker mee eens dat het ruk is en dat het gat zelden tot nooit gelijk blijft, bewust en onbewust. Maar te snel is makkelijk te controleren adhv de rondetijden en bij de endurance laatst zijn er tijdstraffen uitgedeeld.Dat is als je het van de ene kant bekijkt roy..
Vooral in competitie verband zie ik veel mensen naar voren kruipen tijdens code 60.. al dan niet onbewust.
Als het in de race word vastgelegd voor 2 ronden kunnen ze adhv rondetijden natuurlijk wel zien wie er gesmokkelt heeft en wie niet.. maar gaan ze er ook iets mee doen ?
Verrekte met code 60 is dat vorige race op Assen bijvoorbeeld degene voor me schommelde tussen 40 en 70. Zie dan eens de juiste afstand te houden.Ik ben het helemaal met je eens hoor, vind het zelfs zielig dat mensen net doen alsof ze niet in kunnen schatten wat ca. 60KMh is en of je in of uitloopt op voorgangers.
100% mee eensDat zegt niet zoveel, ons verbruik is wel wat anders.
Maar die 50 zonder stop is niet haalbaar en ik denk dat een stop ook niet handig is.