Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Wie zegt dat degene voor jou 60 (echte km’s) rijdt. Als jij strak 60 rijdt en de gene voor jou rijdt 55, dan ben jij een lul want je rijdt het gat dicht, of je rijdt hem zelfs voorbij? Dat mag weer niet. Maar degene achter jou gaat het gat dan ook dicht rijden. Code 60 is gewoon kut 😝
Code 60 is ook enkel bedoeld voor ongevallen, om de snelheid er uit te halen en hulpdiensten en baco's veilig hun werk te laten doen.

Niet om onrealistische raceafstanden evengoed mogelijk te maken.

Maar goed. Mij zal het niet zo zeer treffen, ik zou het moeten redden en code 60 maken we ook wel vaak genoeg mee bij de ZAC.
Maar als ik een echte dikke brommer zou hebben met 13 of 15 liter tankje dan zou ik me wel druk gaan maken ja.
 
Ik heb een tank van 17L. Ik verbruik 0.8L per ronde. Dan kom ik uit op 21 rondes.
108s ( zegmaar 1:48 gemiddeld ) × 21 / 60= 37.8 minuten.

Ook een 40 minuten race zullen de meeste dus niet halen zoals basta al aangeeft.
Maak gewoon een driecilinder van je BMW ? Bougiedopje los en je kunt full power met dat ding :P
 
Verrekte met code 60 is dat vorige race op Assen bijvoorbeeld degene voor me schommelde tussen 40 en 70. Zie dan eens de juiste afstand te houden.
Onderstaande wou ik dus ook melden
Wie zegt dat degene voor jou 60 (echte km’s) rijdt. Als jij strak 60 rijdt en de gene voor jou rijdt 55, dan ben jij een lul want je rijdt het gat dicht, of je rijdt hem zelfs voorbij? Dat mag weer niet. Maar degene achter jou gaat het gat dan ook dicht rijden. Code 60 is gewoon kut 😝
 
Als de opgave 17L is past er waarschijnlijk nog wel wat meer in. Al eens tank leeg gereden en ècht nok vol gedaan?
En rij je een volle tank strak die 1:48?
Nee, nog nooit helemaal vol gedaan. Ik wacht nog even af wat er besloten wordt, het liefst bouw ik mijn tank niet om, maar aangezien ik dit kampioenschap toch wel erg graag goed wil afsluiten, doe ik dat wel als het moet.
Met een volle tank moeten 48ers wel lukken ja. Afgelopen keer reed ik met 10L in de tank een 46er ( + inhaalacties ).
 
Nee, nog nooit helemaal vol gedaan. Ik wacht nog even af wat er besloten wordt, het liefst bouw ik mijn tank niet om, maar aangezien ik dit kampioenschap toch wel erg graag goed wil afsluiten, doe ik dat wel als het moet.
Met een volle tank moeten 48ers wel lukken ja. Afgelopen keer reed ik met 10L in de tank een 46er ( + inhaalacties ).
:P Ik bedoel meer rij je 40min lang die 48ers of zit je dan gemiddeld eerder aan de 1:50ers. Maakt nog wel wat verschil in rondes en verbruik uiteindelijk.

Wat kan je ombouwen dan?
 
:P Ik bedoel meer rij je 40min lang die 48ers of zit je dan gemiddeld eerder aan de 1:50ers. Maakt nog wel wat verschil in rondes en verbruik uiteindelijk.

Wat kan je ombouwen dan?
Ik heb een andere tank + subframe klaarliggen, mocht het nodig zijn. Probleem is dat de electronica dan verplaatst moet worden....
 
Zo'n XL race klinkt wel hartstikke leuk met die uitdagingen !
Zelf laatst een 3uurs race gedaan, helaas was ik degene die snel out of order was.
Vond het zeker een leuk spelletje.
 
Voor jou wel, wat verbruik jij per ronde? 0,5L?
Dan kan je in 50min zo’n 25 rondes rijden en heb je 12,5L verbruikt.
Eerlijk gezegd geen idee :+

Wat als light 80min zou rijden? Dan kom je ineens 2,5L tekort en sta je 5 rondes voor het eind stil.
Dat is ook waar de 1000’s mee zitten en schijnbaar een aantal 600’s die maar 16L hebben.
Dit is natuurlijk een vergelijking die niet echt in verhouding is.




Stel dat je 0.7l per ronde zou verbruiken, dan haal je 25 ronden met 18 liter brandstof. 50 min rijden zou 28 ronden betekenen bij een rondetijd van 1:45. Dat gaat niet lukken.

Maar met de code 60 er bij, stel dat dat 2 ronden wordt gedaan, dan gaat de 50min racetijd terug naar +/- 42 min racetijd: 24 ronden vol gas en 2 ronden minimaal verbruik.

Vanuitgaande dat de aannames in deze berekening kloppen (rondetijd van 1:45 met een verbruik van 0.7l per ronde), dan is dit voorbeeld nog steeds te krap. Maar er zit ook de aanname in dat continue 1:45 wordt gereden. Ik denk dat aan het eind tijden voor iedereen behoorlijk inzakken en het verbruik aanzienlijk minder wordt.

Lang verhaal kort: Dit geeft aan dat, met toepassen van code 60, het niet onhaalbaar is. Het is alleen de vraag hoe lang je code 60 moet toepassen.

Overigens kun je je ook afvragen in hoeverre er sprake is van 'endurance' als je voor 4 ronden (+/- 14min) code 60 gaat. Dan zou je ook kunnen kiezen voor een race van 35min.

*gaat er nog even over nadenken.


Het kan niet zo zijn dat je gestraft word middenin het seizoen omdat je motor meer verbruikt dan een ander.
Edit en ook niet dat je ineens 10-15sec langzamer moet gaan rijden.

Hier ben ik het mee eens :).
 
Eerlijk gezegd geen idee :+


Dit is natuurlijk een vergelijking die niet echt in verhouding is.




Stel dat je 0.7l per ronde zou verbruiken, dan haal je 25 ronden met 18 liter brandstof. 50 min rijden zou 28 ronden betekenen bij een rondetijd van 1:45. Dat gaat niet lukken.

Maar met de code 60 er bij, stel dat dat 2 ronden wordt gedaan, dan gaat de 50min racetijd terug naar +/- 42 min racetijd: 24 ronden vol gas en 2 ronden minimaal verbruik.

Vanuitgaande dat de aannames in deze berekening kloppen (rondetijd van 1:45 met een verbruik van 0.7l per ronde), dan is dit voorbeeld nog steeds te krap. Maar er zit ook de aanname in dat continue 1:45 wordt gereden. Ik denk dat aan het eind tijden voor iedereen behoorlijk inzakken en het verbruik aanzienlijk minder wordt.

Lang verhaal kort: Dit geeft aan dat, met toepassen van code 60, het niet onhaalbaar is. Het is alleen de vraag hoe lang je code 60 moet toepassen.

Overigens kun je je ook afvragen in hoeverre er sprake is van 'endurance' als je voor 4 ronden (+/- 14min) code 60 gaat. Dan zou je ook kunnen kiezen voor een race van 35min.

*gaat er nog even over nadenken.




Hier ben ik het mee eens :).
Toch wel, als je met een laag verbruik ineens een dusdanige afstand moet rijden dat uitrijden niet (normaal) mogelijk is dan is dat exact hetzelfde. Dat 80min racen niet realistisch is dat moge duidelijk zijn. Ging me erom het tekort gelijk te maken ;)

Je moet geen code60 toe willen passen. Code60 is niet om een niet haalbare race (mogelijk) haalbaar te maken. Onnodig afkoelende banden en mensen die geen gelijke afstand houden. Maak dan gewoon de race korter zonder code 60, dus 40min, haalbaar voor iedereen al zullen er een aantal zijn die wel heel goed moeten opletten met tanken en op de baan ook met een beetje beleid.
En ook 40 min is zwaar genoeg, meer dan dubbel de normale raceafstand is pittig genoeg.
 
Zat me net te bedenken...misschien niet heel raar als de organisatie ook al uitging van niet vooraf geplande code 60's en rode vlaggen etcetera. Is uiteindelijk ook een reële kans op, zeker wanneer de rijtijd langer wordt.
Alleen is daarmee lastig te bepalen hoeveel peut men daarmee gemiddeld bespaard.
 
Zat me net te bedenken...misschien niet heel raar als de organisatie ook al uitging van niet vooraf geplande code 60's en rode vlaggen etcetera. Is uiteindelijk ook een reële kans op, zeker wanneer de rijtijd langer wordt.
Alleen is daarmee lastig te bepalen hoeveel peut men daarmee gemiddeld bespaard.
Er zal vast niet de volle tijd volgas gereden kunnen worden zeker niet gezien hoe het de laatste tijd gaat.
Maar alsnog, uitgaan van code60 zodat het misschien haalbaar is vind ik niet de juiste wijze.

En bijkomend voordeel van 40min, je hebt tijd om de klok te stoppen en nog steeds je 40min te rijden.
 
40 minuten van maken ben je van de meeste discussies af, wat wel blijft staan wat te doen bij regen tijdens de wedstrijd. bij 2/3 wedstrijd rode vlag=eindstand maar wat als de luchtsluizen al eerder op gaan? dat wordt chaos, @Roy "R"acing aangezien jij je opwerpt als El Salvador....zou je die vraag ook kunnen stellen aan RSZ?😉

en tja code 60 blijft een ding zeker als daar niet strak genoeg op gehandhaafd wordt door de wedstrijdleiding, net wat @JC-GSX-R zegt als mijn voorganger geen 60km/u GPS rijd dan rij ik het gat gewoon dicht en daarna irriteer ik mij kapotwant achter mij doet de rest hetzelfde aangezien inhalen niet mag. neem je deel aan races waarbij code 60 gehanteerd wordt dan is het de verantwoordelijkheid van de rijder om te zorgen dat hij hier ook op kan anticiperen met een laptimer/snelheidsmeter of whatever.
 
40 minuten van maken ben je van de meeste discussies af, wat wel blijft staan wat te doen bij regen tijdens de wedstrijd. bij 2/3 wedstrijd rode vlag=eindstand maar wat als de luchtsluizen al eerder op gaan? dat wordt chaos, @Roy "R"acing aangezien jij je opwerpt als El Salvador....zou je die vraag ook kunnen stellen aan RSZ?😉

en tja code 60 blijft een ding zeker als daar niet strak genoeg op gehandhaafd wordt door de wedstrijdleiding, net wat @JC-GSX-R zegt als mijn voorganger geen 60km/u GPS rijd dan rij ik het gat gewoon dicht en daarna irriteer ik mij kapotwant achter mij doet de rest hetzelfde aangezien inhalen niet mag. neem je deel aan races waarbij code 60 gehanteerd wordt dan is het de verantwoordelijkheid van de rijder om te zorgen dat hij hier ook op kan anticiperen met een laptimer/snelheidsmeter of whatever.
Weersomstandigheden hadden we het idd ook al over gehad maar is eigenlijk niet anders als een 20min race. Zorgen dat je met de juiste banden vertrekt en dat kan dan zijn dat je moet kiezen voor iets met (wat) profiel.

Maar hoor graag andere meningen en we nemen het mee.
 
Weersomstandigheden hadden we het idd ook al over gehad maar is eigenlijk niet anders als een 20min race. Zorgen dat je met de juiste banden vertrekt en dat kan dan zijn dat je moet kiezen voor iets met (wat) profiel.

Maar hoor graag andere meningen en we nemen het mee.
is natuurlijk een antwoord waar we niet veel mee kunnen maar goed, met 40 minuten gaan lui op slicks geheid eraf om te wisselen met ook alle gevolgen van dien...borgen etc?
 
is natuurlijk een antwoord waar we niet veel mee kunnen maar goed, met 40 minuten gaan lui op slicks geheid eraf om te wisselen met ook alle gevolgen van dien...borgen etc?
Als pitstop niet toegestaan is dan kan je dus niet wisselen. Dus bij kans op nattigheid op zeker gaan en profielbanden pakken. En ook om idd te zorgen dat er geen haast werk gebeurt.

Wel een reden temeer om pitstops toe te staan, maar ik vermoed dat pitstops sowieso no go zijn omdat rsz dan meer mensen moet inzetten.
(Nogmaals vermoeden)
 
Als pitstop niet toegestaan is dan kan je dus niet wisselen. Dus bij kans op nattigheid op zeker gaan en profielbanden pakken. En ook om idd te zorgen dat er geen haast werk gebeurt.

Wel een reden temeer om pitstops toe te staan, maar ik vermoed dat pitstops sowieso no go zijn omdat rsz dan meer mensen moet inzetten.
(Nogmaals vermoeden)
ook semi-profiel in nat is vragen om bijzonderheden en komt de veiligheid niet ten goede.

start met velden van maximaal 40 man, elke rijder die meedoet aan de wedstrijd heeft recht op een pitbox plek er zijn 4 wedstrijden en 34 pitboxen dacht ik? in elke box maximaal 5 rijders en alles gebeurd vanuit de pitbox, als rijder die deelneemt aan de wedstrijd zorg je maar dat je hulp bij je hebt voor bandenwarmers en bandenwissels etc. kom je binnen dan is het verplicht 5 minuten wachten dit kan bij timekeeping gewoon bij gehouden worden daardoor zullen de uitslagen wat langer op zich laten wachten. dit lijkt mij prima te realiseren

over een dergelijke race afstand moet je keuzes kunnen maken qua wisselen etc dat wordt nu niet geboden.

uiteraard vind ik de gedachte van een XL race top, maar heeft dus wel wat voeten in aarde
 
Laatst bewerkt:
Zeker eens dat het niet optimaal is.

Bij een verplichte pitstop en minimale tijd moet je idd een box hebben echter niet iedereen hoeft een box te hebben (geen stop nodig) dus krijg je daar weer gedoe over.
Bandenwissel en min 5min is óók een recept voor vergeten bouten/borgen ed.
Links of rechtsom moet je ergens aanpassen.
100% kan niet in mijn ogen.






Persoonlijk blijf ik van mening dat het je eigen keuze is geschikte banden te gebruiken, al zijn het sportieve straat banden en moet je dus je snelheid aanpassen.
 
Wat kunnen jullie allemaal vreselijk zeuren zeg :P XL - X of een XXL race gewoon rijden dan maar rustiger aan doen om de race uit te kunnen rijden.

Haal je het niet dan heb je gewoon pech gehad.

En kom maar op met de kritiek }):+

married with children ed oneill GIF
 
Wat kunnen jullie allemaal vreselijk zeuren zeg :P XL - X of een XXL race gewoon rijden dan maar rustiger aan doen om de race uit te kunnen rijden.

Haal je het niet dan heb je gewoon pech gehad.

En kom maar op met de kritiek }):+

married with children ed oneill GIF
heb je deels gelijk in. als het erom spant of je het gaat redden is het een leuk onderdeel van het spelletje. Als het bij voorbaat kansloos is is het zonde van je tijd, geld en moeite
 
heb je deels gelijk in. als het erom spant of je het gaat redden is het een leuk onderdeel van het spelletje. Als het bij voorbaat kansloos is is het zonde van je tijd, geld en moeite

De XL moet natuurlijk wel enigszins uitvoerbaar zijn.

Je kunt tijdens een normale race ook in bocht 1 de Haarbocht de grindbak inrijden ? Dan is het wel niet bij voorbaat maar ook wel zonde van je tijd en geld geweest ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan