Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Haha mooi.
Ik vind het altijd leuk dat ik de enige met carbs in het 600 sport/supersport veld rijd, maar maandag kwam ik van een koude kermis thuis.
Met 1:55 gekwalificeerd en veel zin in de race, startte mijn fiets niet direct.
Te lang doorstarten, ook met wat gas geven, heb ik hem verzopen.
Met aanduwen kregen we hem aan de praat, maar liep hij op 2-3 cilinders. In de warm-up lap trok hij helaas niet bij, dus ben ik rechtsomkeert de pit in gegaan .....

Kwartier later liep hij weer goed ;(
 
Afgebroken boutje waardoor de schakelstang op de grond hing zorgde bij mij voor een vroege "pitstop" van 13 minuten dus daar ging de 3e plek...

Niet dat ik het überhaupt verwachtte uit te kunnen rijden na een longontsteking vorige week waardoor ik me suf hoestte(ook onder het rijden) maar het was evengoed wat mij betreft goed geslaagd de hele opzet en het verloop van de dag zelf ook!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220907-083059_Chrome.jpg
    Screenshot_20220907-083059_Chrome.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 39
Ik rij dit jaar IDC maar ik volg de ZAC nog steeds. Wat mij opvalt is dat dit evenement erg goed gelopen is zonder teveel rode vlaggen of code 60 terwijl dit bij de meeste races dit jaar (te) veel voor kwam.
Komt dit voor jullie gevoel door de minder volle startvelden of zijn het met name de ervaren/vaste rijders die zich voor dit evenement hebben ingeschreven?
Sowieso statistisch minder rijders = minder kans op rijders die onderuit gaan natuurlijk.
Zover ik heb begrepen waren het overgrote deel van alle crashes in die races waar je op doelt eenzijdig dus volle startvelden is het in mijn ogen niet. Ging in eerdere jaren ook gewoon goed.
De aanwezige rijders durf ik niet te zeggen, in de SSP 600 reden de bekende mannen iig mee. Hoe dat in de andere klasses was durf ik geen uitspraak over te doen.

Ik ben in de light de enige 600f volgens raceresults. Ik heb er 100% zeker 1 gezien.
Dus staat wss met verkeerde motortype ingeschreven
Dan kan ik je niet helpen!

Haha mooi.
Ik vind het altijd leuk dat ik de enige met carbs in het 600 sport/supersport veld rijd, maar maandag kwam ik van een koude kermis thuis.
Met 1:55 gekwalificeerd en veel zin in de race, startte mijn fiets niet direct.
Te lang doorstarten, ook met wat gas geven, heb ik hem verzopen.
Met aanduwen kregen we hem aan de praat, maar liep hij op 2-3 cilinders. In de warm-up lap trok hij helaas niet bij, dus ben ik rechtsomkeert de pit in gegaan .....

Kwartier later liep hij weer goed ;(
Ja ik zei het al, erg zuur. Maar zit me nu te bedenken, had je niet alsnog mogen uitrijden? Je rijd dan natuurlijk wel achteraan, maar kan iig nog wat rondes doen. Of zat je al aan het bier en je pak aan de kleerhanger?

Afgebroken boutje waardoor de schakelstang op de grond hing zorgde bij mij voor een vroege "pitstop" van 13 minuten dus daar ging de 3e plek...

Niet dat ik het überhaupt verwachtte uit te kunnen rijden na een longontsteking vorige week waardoor ik me suf hoestte(ook onder het rijden) maar het was evengoed wat mij betreft goed geslaagd de hele opzet en het verloop van de dag zelf ook!
Balen!
 
Sowieso statistisch minder rijders = minder kans op rijders die onderuit gaan natuurlijk.
Zover ik heb begrepen waren het overgrote deel van alle crashes in die races waar je op doelt eenzijdig dus volle startvelden is het in mijn ogen niet. Ging in eerdere jaren ook gewoon goed.
De aanwezige rijders durf ik niet te zeggen, in de SSP 600 reden de bekende mannen iig mee. Hoe dat in de andere klasses was durf ik geen uitspraak over te doen.


Dan kan ik je niet helpen!


Ja ik zei het al, erg zuur. Maar zit me nu te bedenken, had je niet alsnog mogen uitrijden? Je rijd dan natuurlijk wel achteraan, maar kan iig nog wat rondes doen. Of zat je al aan het bier en je pak aan de kleerhanger?


Balen!
Ja dat eerste biertje zat er vrij vlot in.
Ook mijn handschoenen had ik ergens door de pitbox heen gegooid, dus onvindbaar :+
 
Ik rij dit jaar IDC maar ik volg de ZAC nog steeds. Wat mij opvalt is dat dit evenement erg goed gelopen is zonder teveel rode vlaggen of code 60 terwijl dit bij de meeste races dit jaar (te) veel voor kwam.
Komt dit voor jullie gevoel door de minder volle startvelden of zijn het met name de ervaren/vaste rijders die zich voor dit evenement hebben ingeschreven?
Ik heb zelf het idee dat de deelnemers zich er zich dit keer bewust van waren dat we het samen moeten volbrengen. Ik vond dat er met veel onderling respect werd gereden en weinig kamikaze acties (Op 1 na dan bij de start van de 600).
 
Nr 406 was een fje in het echt maar stond als 600rr op de tijdlijst. Wie weet heeft ie een rr blok in dat stalen frame geknutseld? Of DIE rijder heeft WEL talent chrisje ;)
bedankt he douwe ;)
mocht ik normaal de start van een goede positie ipv achteraan kunnen starten had er meer ingezeten, had wel met je willen knokken...
Dat is volgens mij degene die em heeft gewonnen. Maar op raceresults staat een andere fiets in de lijst.
tering een cbr600f gewoon winnen.... hij ging hard met dat ding
 
Denk die @wooney toch nog ff mij mijn kampioenschap door de neus te boren ;) _O- (Rekenfoutje)

KAMPIOEN!!!!! *O* Met de best support ever, je oma van 94 die komt kijken! Ja, dan krijg ik (zoals dat op zijn Duits heet) een beetje pipi in die Augen.

AF3111EB-0A1F-4AB9-A534-87207B9DAE02.jpeg
6E016052-3881-45DB-A4F9-E8A9EC2742B9.jpeg


Heren en dames, was weer een mooi seizoen. Nu even de rommel klaar zetten voor 2023 en vooral beslissen wat ik ga doen. RSZ belooft een mooi jaar qua banen te worden echter trekt de Benelux Trophy me ook.
(Voor de afvalligen die niet naar de huldiging zijn gegaan, RSZ is in overleg met Zolder voor een geluidsdag, Hockenheim (aanrader m.i.), Oschersleben (aanrader van horen zeggen) en de Red Bull ring Oostenrijk!
 
Denk die @wooney toch nog ff mij mijn kampioenschap door de neus te boren ;) _O- (Rekenfoutje)

KAMPIOEN!!!!! *O* Met de best support ever, je oma van 94 die komt kijken! Ja, dan krijg ik (zoals dat op zijn Duits heet) een beetje pipi in die Augen.

Bekijk bijlage 1812118Bekijk bijlage 1812119

Heren en dames, was weer een mooi seizoen. Nu even de rommel klaar zetten voor 2023 en vooral beslissen wat ik ga doen. RSZ belooft een mooi jaar qua banen te worden echter trekt de Benelux Trophy me ook.
(Voor de afvalligen die niet naar de huldiging zijn gegaan, RSZ is in overleg met Zolder voor een geluidsdag, Hockenheim (aanrader m.i.), Oschersleben (aanrader van horen zeggen) en de Red Bull ring Oostenrijk!
gefeliciteerd kerel!!! en als ze die buitenlandse banen op de kalender wordt het interessant
 
gefeliciteerd kerel!!! en als ze die buitenlandse banen op de kalender wordt het interessant
Ja maar het word niet en en en. Je weet hoe dat gaat, veel mensen willen meer afwisseling maar alles verder dan 3u rijden is te ver :P
Hockenheim is echter goed aan te rijden en ook een mooie baan!
 
Gefeliciteerd man, goed gedaan :t .
En licht jaloers op het support team, ik krijg m'n vader niet eens mee.
Thanks!

Was een goede opkomst!
Vader gaat altijd mee, zus was er, 2 ooms, moeder en oma. Verder nog een sponsor (die zelf ging vrij rijden) en @Frank-m kwam in de morgen.

Maar ja, als jouw vader al niets met motorsport heeft snap ik dat ook wel.
 
Van harte gefeliciteerd @Roy "R"acing met het 600SSP kampioenschap en @schwantz340 in de Sport 600.

Bij mij ging het gisteren dramatisch, op een natte baan met slicks rijden is geen succes maar vervolgens met regenbanden op een volledig natte baan ging al helemaal niet. Hierdoor zelfs mijn 2e plek in de Sport 600 af moeten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan