Europa: auto's ook overdag lichten aan!

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Yep.. 't Is eindelijk zo ver.. alle Europese autoconstructeurs hebben vanaf *weetniemeerjuist-overpaarjaar* auto's met standaard lichten AAN van de band lopen.
Dus weg met die extra herkenning van de motor. Afspraken met niet-europese autoconstructeurs zijn bezig..
Wa's jullie idee hierover?
 
Dan krijgen we waarschijnlijk allemaal zo'n grote stok met een oranje vlaggetje achterop. Je kent ze wel, kinderen op een klein fietjes rijden er ook mee.
 
Ik vind het veiliger worden.

Hoe vaak zie je zo´n auto niet bijna te laat in de schemering als je aan het inhalen bent omdat zo sukkel ze licht niet aanheeft.

Nee, ik vindt het wel goed
 
Ook ik vind het een goed idee, ik doe in de auto net zoals op de motor gewoon altijd het licht aan. Enne, als je met je motor dan wil opvallen tussen de koekblikken: gewoon een gele koplamp monteren...
 
Uitstekend idee!!! meteen doen!

Als je op de motor zit op de duitse autobahn, met het zonnetje in je rug, en er komt zo'n dikke zwarte bmw zonder licht met 220 op afgeschoten, dan ben je maar wat blij als hij zijn licht aanheeft! Anders zie je hem toch echt wel zwaar beroerd! Was met mijn Yamaha diversion nog erger, omdat de spiegels zo trilde, dan zag je nog minden.

Met mijn pan is het meeste al opgelost: Spiegels trillen gewoon absoluut niet, en ik rij zelf met 180 :+

Ik vraag zelf aan iedereen die het maar horen wil of ze het licht van hun auto aandoen.

Waar het ook altijd leuk is: b-wegen met bomen, zonnetje van voren, zonnebril op, en in de donkere stukken een zwarte auto zonder licht.
Dan schrik je je vaak ook de pleuris :)

Na ja, van mij persoonlijk mogen ze het meteen verplicht maken. Het argument dat zo het verschil tussen motor en auto niet zichtbaar is , is ook niet helemaal waar: 1 lichtje ipv 2 zie je wel, en een motorkoplamp "stuitert" altijd veel meer, wat ook opvalt :)

Mijn mening :) Laters!
 
Prima. Zie ik ze beter aankomen. Ik reken er toch niet op dat ze mij zien.

Doe ik zelf nog NIET met oog contact. Niet discriminerend maar het zijn meestal de oudere mensen die gebruik maken van de weg, die MIJ nooit zien. Met opzet? Kan ik niet zeggen.
Okay, zij zijn ook niet de enige. Komt misschien ook omdat ik in de dode hoek van de spiegels rij....ja, dan vraag je erom! :+
 
Helemaal mee eens,

Ik rijd toch al met de hele kerstboom aan (mistlampen) maar daar is oom agent niet helemaal blij mee. :(

Ik vind trouwens dat er wat aan de ophanging van de koplamp van een motor gedaan moet worden zodat die niet meer zo ellendig knipperen. Misschien kunnen ze dan ook wat harder, en dat is weer welkom op een onverlichte weg. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan