Europese commisie wil 16 jarige op 125cc motor

16 Jarige op 125cc een goed idee??

  • Ja, een goed idee!

    Stemmen: 31 22,0%
  • Nee, oprotten met die lui!

    Stemmen: 88 62,4%
  • Misschien na een rij examen

    Stemmen: 18 12,8%
  • ik kan niet kiezen tussen 1,2, en 3

    Stemmen: 4 2,8%

  • Totaal aantal stemmers
    141

Kleef

Die hard MF'er
24 jan 2002
866
0
Ik kwam dit vandaag tegen op de Bovag krant:

"De Europese Commissie wil 16-jarige op lichte motorfiets toelaten
Als het aan de Europese Commissie ligt, mogen 16-jarigen straks niet alleen op een brommer rijden maar ook op een lichte motorfiets. Ze moeten dan wel een echt rijbewijs halen met een theorie- en praktijkexamen. In elf Europese landen mogen jongeren al een lichte motorfiets of zware brommer besturen. De EC wil de regels gelijktrekken. Daarom moet ook Nederland de 16-jarigen hun motorrijbewijs gunnen. Het gaat om motorfietsen met een maximaal vermogen van 15 pk."

bron: Bovag
http://www.zibb.nl/wmzibb/bovag/pages/nieuwsbrief/bovag200371.htm

Dus die scootahh rijders die nu al 80Km/h rijden, mogen misschien strax op een 125cc motorfiets :? :?
 
Met een theorie en praktijk examen, ik vind het niet zo'n gek idee, dan is de opstap naar een 'echte' motor niet zo groot meer.
 
ik vind dit wel een goed idee, ten minste als die 125cc'ers begrenst worden op 11kw of 85km/h en dat er eerst een praktijk examen afgelegt moet worden(wel betaalbaar natuurlijk)
beetje zoals in duitsland dus.
 
Komen alleen maar meer ongevallen van. Door extra pubbers op de weg :( en wij maar meer betalen voor onze verzekering.
 
Wordt het dan zoiets van 16, op kleine en 18 zonder verdere toetsing op een grote motor :? hoop het toch echt niet... Dan zal aan het imago van de motorrijder naast roekeloze snelheids duivel }) ook stuntelige brokkepiloot tegevoegd worden...

Ohhh wacht even natuurlijk, op deze wijze kan je 16 jarige ook wegenbelasting laten betalen zit er ook BPM op brommers? op die 125cc dingen vast wel,

en ik dacht nog wel dat de overheid de verkeersveiligheid hoog in het vaandel had, naar daar moet natuurlijk schatkist staan ipv verkeersveiligheid :r
 
Jippie nog meer dooien.

kids kunnen niet eens verantwoordelijkheid nemen als ze misdadig doen.
 
Als de 16 jarigen 15 pk krijgen, dan denken ze dat ze één van ons zijn en kan je dat gezeik van scootah, comptah, sportdempah, mijn 15 pk motah is snellah aanhoren, om maar een aantal voorbeeldjes te noemen |( .



VTRJeroen ergert zich aan woorden die eindigen op ah.
 
Aargh.. das dus echt niets! Als ik op die leeftijd een 125cc kreng had gehad was ik allang dood :+ Zie je het al voor je .. van die kutjong die overal keihard door de stad heen rijden :) Doen ze nu al .. maar met 15pk kan het nog harder
 
Wordt het dan zoiets van 16, op kleine en 18 zonder verdere toetsing op een grote motor :? hoop het toch echt niet... Dan zal aan het imago van de motorrijder naast roekeloze snelheids duivel }) ook stuntelige brokkepiloot tegevoegd worden...

Ohhh wacht even natuurlijk, op deze wijze kan je 16 jarige ook wegenbelasting laten betalen zit er ook BPM op brommers? op die 125cc dingen vast wel,

en ik dacht nog wel dat de overheid de verkeersveiligheid hoog in het vaandel had, naar daar moet natuurlijk schatkist staan ipv verkeersveiligheid :r

Tja, als ik kan kiezen, 16 jarigen op een opgevoerde scooter zonder rij opleiding, of 16 jarigen op een (veel degelijker) lichte motor met rij opleiding weet ik het wel...
 
sommige brommers/scooters van nu hebben al 20pk, dus die troep gaan ze nog meer opvoeren omdat ze niet tevreden willen zijn en nog stoerder voor hun maatjes. In dunbevolkte landen is dit leuk maar omdat nu in nederland te doen :? ?
 
Tja, als ik kan kiezen, 16 jarigen op een opgevoerde scooter zonder rij opleiding, of 16 jarigen op een (veel degelijker) lichte motor met rij opleiding weet ik het wel...

:^

Ze rijden nu idd ook al dik over de 80 (ja ik ook :X alleen wel verantwoord!) en als je ze nu eens een praktijk examen geeft en weg met dat gedoe fietspad op en af rijden(da's pas gevaarlijk soms), vind ik het een heel goed idee.
 
Tja, als ik kan kiezen, 16 jarigen op een opgevoerde scooter zonder rij opleiding, of 16 jarigen op een (veel degelijker) lichte motor met rij opleiding weet ik het wel...

Wat dacht je van 3x gepakt worden scoot inleveren }) Als ze dat nou door heel Nederland zouden invoeren is iedereen blij ;) Enige nadeel is dat de plisie nadat ze klaar zijn met brommers doorgaat met ons '(
 
in duitsland werkt het toch ook? waarom zou het hier dan niet werken?
enne er komt toch een kentekenplaat+keuring dus kunnen ze beter aangepakt worden.
 
Wat dacht je van 3x gepakt worden scoot inleveren }) Als ze dat nou door heel Nederland zouden invoeren is iedereen blij ;) Enige nadeel is dat de plisie nadat ze klaar zijn met brommers doorgaat met ons '(

Scoot/brommer inleveren, da's echt een onzin regel! :r Haal dan eventueel alleen die snelle onderdelen eraf, maar niet dat hele ding innemen.
Ik weet dat niet iedereen even netjes rijdt onder de pubers maar niet
iedereen is zo, dus die worden benadeelt. Inleveren van m'n brommer is echt bijna het ergste dat me zou kunnen overkomen! Stel dat jou motor wordt ingenomen, da's precies hetzelfde gevoel.

Dan niet zeggen dat ze hem dan maar niet op moeten voeren, enz. Want heb je ooit wel eens op een schakelbrommer gereden die 45 gaat, dan breng je hem dezelfde avond weer terug naar de fabriek, zo erg. Je wordt alleen maar klem gereden met 30 in de bebouwde kom, waarom niet gewoon 50??

Niet om te zeuren, maar motorrijders rijden ook niet altijd even netjes en zonder lawaai... :X
[me]CubeRR vind dat geluid alleen maar geweldig!! :} [/me]
 
Dit is de kans om ze bij te brengen wat 'rijden' is. Niet meer opvoeren maar opvoeden. Als je kijkt hoe ze zich nu gedragen (ze verdedigen niet eens hun plaats op de rijbaan) denk ik dat het alleen maar een vooruitgang betekent.

Daarbij kan je vervolgens echt KEIHARD opgevoerde scootertjes aanpakken zonder dat daar een lichte bijsmaak aan zit.

Hoe goed gaat dat eigelijk al in het buitenland, waar pubers wel al op ietwat zwaardere brommers mogen rijden?
 
Dit idee is zo gek nog niet. Als je ziet hoeveel pk's sommige brommers hebben en hoeveel ervaring dat die hebben.. Praktijklessen zijn dan niet zo slecht en dan gewoon 40 km/u boven snelheid is rbw kwijt. Moet je maar normaal doen. Maar nu rijd iedereen 90 in de bebouwde kom. Want je bent toch al in overtreding van de wet vanwegen je (miezerige) vermogen. En inderdaad dat fietspad op/af gebeuren kost echt levens zeker omdat de koekblikkers het al helemaal niet meer weten waar het nu wel of niet mag.
 
over wat voor 125cc'ers hebben we het nu eigenlijk? een onbegrensde appie RS? of 125cc'ers met 11KW?
als die regel word ingevoerd komt Honda ook weer terug op de "brommermarkt" met die 125cc 4takt CBR replica *D

volgens mij is deze regel al van toepassing in duitsland en frankrijk, en daar werkt het goed geloof ik.
 
Dit is de kans om ze bij te brengen wat 'rijden' is. Niet meer opvoeren maar opvoeden. Als je kijkt hoe ze zich nu gedragen (ze verdedigen niet eens hun plaats op de rijbaan) denk ik dat het alleen maar een vooruitgang betekent.

Daarbij kan je vervolgens echt KEIHARD opgevoerde scootertjes aanpakken zonder dat daar een lichte bijsmaak aan zit.

Hoe goed gaat dat eigelijk al in het buitenland, waar pubers wel al op ietwat zwaardere brommers mogen rijden?

idd, ik rijd met m'n brommer gewoon defensief 50km/u binnen de bebouwde kom. Ik ga echt niet rechts van de weg rijden zodat ik helemaal afgesneden wordt door al die koelblikken! :(

Ik ben dus ook niet zo'n persoon die zoals de meesten van m'n leeftijd als een gek overal doorheen scheuren, maar 30km/u ga ik ook niet rijden. Wat is er mis met 50km/u en 80 op een rustig polderweggetje??
 
Helft van die lui (uitzonderingen daargelaten) kunnen niet eens een scooter half degelijk besturen, laat staan een motor. Het "pose gehalte" is veeeeeeeel hoger op die leeftijd, dus ik heb tegengestemt.

(eigenlijk alleen maar omdat ik jaloers ben en ook op mn 16e een motor gewilt zou hebben) :X

|(
 
Bah een stelletje van die 18 jarige etters in een Golf GTi zijn al erg genoeg. Gaan we nu echt serieus kinderen aan het grote verkeer mee laten doen? Zijn ze nou helemaal GEK geworden. Die gasten kunnen nog niet eens fatsoendelijk op een brommer/scooter rijden, laat staan een apparaat besturen wat ZELFS meer inzicht vereist dan een auto!!!! :( :( :( :(
 
Bah een stelletje van die 18 jarige etters in een Golf GTi zijn al erg genoeg. Gaan we nu echt serieus kinderen aan het grote verkeer mee laten doen? Zijn ze nou helemaal GEK geworden. Die gasten kunnen nog niet eens fatsoendelijk op een brommer/scooter rijden, laat staan een apparaat besturen wat ZELFS meer inzicht vereist dan een auto!!!! :( :( :( :(


en hoe komt dat? je word nu zomaar zonder enige rijopleiding losgelaten op de weg, wat had je anders verwacht? daar komt nog bij dat je moeilijk te pakken bent. Ik durf te wedden dat jij dan ook schijt aan de verkeersregels zou hebben.....
 
NEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey

Niet al dat puisterige, leren jassie, blonde snol van 11, dure scoootaah, eigenwijze koppen, superman'denkende spul


OP M*t*ren.!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Dan gaan ze straks nog eens denken dat ze beter dan Rossi zijn.
Kun je helemaal de straat niet meer over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan