Europese introductie nieuwe Honda's in Amsterdam!

Daantje

Die hard MF'er
13 dec 2001
295
0
Leiden
Woensdag 10 september vindt de Europese introductie van de nieuwe Honda's plaats in Amsterdam. Het is nog niet bekend waar want we worden opgehaald en naar een nog geheime lokatie gebracht. Kan het wel begrijpen want twee jaar geleden stonden alle nieuwe Honda al op het Internet ruim voor de introductie in Disneyland Parijs toendertijd. Ben erg benieuwd wat Honda in petto heeft!
 
andere kleurtjes van het huidige gamma denk ik :)

en een technische oplossing voor de problemen die ze hebben gehad met sommige 2003 modellen

niets spannends dus... :)
 
Woensdag 10 september vindt de Europese introductie van de nieuwe Honda's plaats in Amsterdam. Het is nog niet bekend waar want we worden opgehaald en naar een nog geheime lokatie gebracht. Kan het wel begrijpen want twee jaar geleden stonden alle nieuwe Honda al op het Internet ruim voor de introductie in Disneyland Parijs toendertijd. Ben erg benieuwd wat Honda in petto heeft!

Waarom zouden ze de introductie in Disneyland Parijs houden? om de kinderen lekker te maken :?
 
andere kleurtjes van het huidige gamma denk ik :)

en een technische oplossing voor de problemen die ze hebben gehad met sommige 2003 modellen

niets spannends dus... :)
Zou kunnen maar je weet het nooit. Ze weten het tot nu toe wel akelig geheim te houden dus......
 
Toendertijd staat er! Dat was in 2001. Wakker worden!

Ja dat bedoel ik ook, willen ze TOENDERTIJD de kinderen lekker maken ofzo?

Kijk zo'n opmerking is dan niet persoonlijk bedoel he, dus dan moet je ook niet aangevallen voelen..........
 
Straks word je weer misleidt door de marketingmachine en de motor magazines, lees het stukje hieronder en denk eraan als je de glimmende folders met de fantastische waarden bekijkt...

V.w.b. de specs, de eerste geruchten zijn áltijd fantastisch en de persvoorstelling lovend (is bij ELK merk en type het geval, de KASSA moet immers rinkelen!). Wacht voor je een oordeel vormt over de 'papieren data' eerst een paar vergelijkingstests af...

Pas als de lovende perskritieken - waarbij steevast het oude model 'PLOTSELING' niet meer deugt! - voorbij zijn en de eerste vergelijkingstests zich aandienen (april 2004) zullen we zien hoeveel lichter en sterker de motoren in werkelijkheid zijn en welke 'marketingmachine' het minst liegt |( !

Ter vergelijking even dit, geeft je vast te denken:

1995 Fireblade (FOLDER)............2000 Fireblade (FOLDER)

Gewicht droog.........:185 kg.......Gewicht droog.........:170 kg
Vermogen DIN krukas:124 pk.......Vermogen DIN krukas:152 pk

En nu de real life waarden:

1995 Fireblade (GEMETEN!!!)........2000 Fireblade (GEMETEN!!!)

Gewicht VOLGETANKT:205-207kg..Gewicht VOLGETANKT:199-201kg
Vermogen SAE Dyno :117-121pk...Vermogen SAE Dyno :124-129pk

Ik weet dat de 'eerlijk' gemeten waarden VOLgetankte kg's zijn, maar ja, het rijdt zo slecht zonder voorvorkolie, remvloeistof etc.etc. Het vermogen is het daadwerkelijk aan de staat gebrachte vermogen, dus de waarde waar je wérkelijk iets aan hebt...

Let nu op de verschillen:

De oude Blade 124 pk vs de nieuwe 152 pk zou 28 pk verschil moeten opleveren, het wérkelijke verschil is een schamele 8 pk!!!

De oude Blade 185 pk vs de nieuwe 170 kg zou 15 kg verschil moeten opleveren, het wérkelijke verschil is een schamele 6 kg!!!

Zoals je ziet is het verschil tussen de eerste generatie ('92 t/m '95 met 893cc) en de derde generatie ('00-'01 met 929cc) Fireblade vééééél kleiner dan de folders ons doen geloven :( !

Laat je niet misleiden en wacht de onafhankelijke tests uit binnen- en buitenland af voordat je iets koopt!

De vier Japanse motor fabrikanten komen allen met een nieuw topmodel supersport, eens kijken welke marketingmachine deze keer de meeste leugens uit de duim zuigt...wéér Honda :r ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan