A
Anoniempje442
Guest
En hoe kijken wij de motorrijders naar een toevoeging van het lichte A1-motorrijbewijs aan het B-autorijbewijs.?
Stem en motiveer je antwoord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kun je de tekst niet copy-pasten?En hoe kijken wij de motorrijders naar een toevoeging van het lichte A1-motorrijbewijs aan het B-autorijbewijs.?
Stem en motiveer je antwoord.
Gewone motor asocialer ? nou met zo,n MP3 kan je heel wat gekker doen dan een 125cctje.Ik denk een slecht idee.
Het type volk wat nu met een autorijbewijs op een 3 wiel "motor" stapt, stapt straks op een "gewone" motor waar ze nóg asocialer mee kunnen rijden.
Echte motorliefhebbers willen het rijbewijs gewoon halen, dat mogen ze van mij zo houden.
Dat staat toch in de link die geeft?En hoe kijken wij de motorrijders
Zeer slecht idee. Behalve dat het aantal ongelukken met motoren zal toenemen zonder degelijke rijopleiding voor A1, krijg je dan ook al die ‘onderhoud, was das?’ automobilisten potentieel op de motor, m.a.w. verplichte APK.
Slimme constructie om zo langzamerhand naar het verbod op motorrijden te gaan.Zeer slecht idee. Behalve dat het aantal ongelukken met motoren zal toenemen zonder degelijke rijopleiding voor A1, krijg je dan ook al die ‘onderhoud, was das?’ automobilisten potentieel op de motor, m.a.w. verplichte APK.
Krijgen we half tamme op zware brommertjes...Slimme constructie om zo langzamerhand naar het verbod op motorrijden te gaan.
Zeer slecht idee. Behalve dat het aantal ongelukken met motoren zal toenemen zonder degelijke rijopleiding voor A1, krijg je dan ook al die ‘onderhoud, was das?’ automobilisten potentieel op de motor, m.a.w. verplichte APK.
Nou er zijn er genoeg die dan wel problemen krijgen en het zweet al uitbreekt bij die gedachte,bekijk maarverplicht onderhoud voor motoren...
prima, over het algemeen zorgen wij motorrijders prima voor onze tweewiele.
ik zie het probleem niet ?
Nou er zijn er genoeg die dan wel problemen krijgen en het zweet al uitbreekt bij die gedachte.
Ja dat wel,maar daar had ik het niet overtoch, het gros verzorgt z’n fiets prima denk ik....
verplicht onderhoud voor motoren...
prima, over het algemeen zorgen wij motorrijders prima voor onze tweewiele.
ik zie het probleem niet ?
Hij bedoelde de APK,is gewoon een niks zeggende keuring,is een moment opname ,onderhoud blijft eigen verantwoording.Verplicht onderhoud voor motoren? Hoe wil je dat ooit gaan invoeren?
Is er zelfs voor auto's niet..
Verplicht onderhoud voor motoren? Hoe wil je dat ooit gaan invoeren?
Is er zelfs voor auto's niet..
Kun je de tekst niet copy-pasten?
Motornieuws
Europese motorrijders vóór motorrijbewijs A1 in B autorijbewijs
Eerder schreven we al dat de Federation of European Motorcyclists’ Associations (FEMA) een enquete heeft gestart met de vraag hoe de motorijders zelf kijken naar een toevoeging van he lichte A1-motorrijbewijs aan het B-autorijbewijs. Ondertussen zijn de resultaten van dit onderzoek bekend: meer dan 65 procent van de deelnemers heeft aangegeven het een goed idee te vinden om houders van het B-rijbewijs ook de mogelijkheid te geven een A1 motorfiets te rijden. Andere uitkomst van het onderzoek is dat bijna driekwart van de deelnemers ook vindt dat dit geldig moet zijn binnen de gehele Europese Unie. Als kanttekening dient er wel gemeld te worden dat meer dan 73 procent van de ondervraagde personen van mening is dat het wel verplicht moet zijn om een aantal motorrijlessen te volgen.
Op de vragen vanaf welke leeftijd dit mogelijk moet zijn, zijn de meningen wat meer verdeeld. Wel is alsnog ruim 48 procent van mening dat de minimale leeftijd voor de automatische bijschrijving van A1 pas mogelijk moet zijn vanaf 21 jaar. Na hoeveel jaar B-rijbewijs ervaring dit dan mogelijk moet zijn zegt iets meer dan 30 procent dat dit pas mogelijk moet zijn na 5 jaar rij-ervaring. 25 procent geeft aan dat dit binnen 1 jaar mogelijk moet zijn. 18 Procent vindt dit na 2 jaar een goed idee, terwijl 17 procent vind dat dit na 3 jaar mogelijk moet zijn.
In totaal deden er 2.875 mensen mee aan het onderzoek.
Mochten de Europese lidstaten de uitkomst van het onderzoek overnemen, is dit niet enkel goed nieuws voor de motormarkt. Ook voor de duidelijkheid omtrent de regels is het een goed idee. Op dit moment zijn de regels in ieder land over dit punt verschillend. In Nederland is het niet mogelijk en moet het motorrijbewijs gehaald worden alvorens er op een A1 motorfiets gestapt mag worden. In België is het echter na 2 jaar toegestaan om op een 11 Kw motorfiets te rijden, terwijl hier in Duitsland wel weer 9 lessen voor nodig zijn, zo werd recent besloten. En dit zijn dan nog enkel de regels van Nederland en de ons omringende landen. Binnen de gehele Europese Unie is het een wirwar aan verschillende regels, waardoor je gerust van een chaos mag spreken.
Daarnaast blijkt uit Belgisch onderzoek dat de files wel tot 40 procent af kunnen nemen, wanneer 10 procent van de automobilisten uit de auto en op een motorfiets of motorscooter stapt.
Ik zie het aantal motorrijders in B liever niet toenemen. De kans is groot dat we ons belastingvoordeel dan kwijtspelen (klinkt egoistisch, weet ik, sorry daarvoor).verplicht onderhoud voor motoren...
prima, over het algemeen zorgen wij motorrijders prima voor onze tweewiele.
ik zie het probleem niet ?
Ik nijg naar slecht idee, maar als het dan toch doorgaat dan een minimaal aantal lessen hieraan verbinden. Persoonlijk zie ik de groep motorrijders liever niet te groot worden, zo worden we de zoveelste melkkoe van de regering.