Euvels Suzuki GS450L

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Ik ga binnenkort voor een GS450L kijken, model 85 of 87. Mijn vraag nu, zijn er bekende 'aandachtspunten' voor deze motoren waar ik extra op moet letten. Er zitten hier vastwel een aantal (ex) rijders van de inmiddels 'brikkies' :')

Alvast bedankt!
 
Er zijn zijn geen echte problemen met die motoren die zijn dan ook redelijk foolproof wat niet wegneemt dat een uitgebreide kontrole nodig blijft(je weet natuurlijk niet hoe die in het verleden is behandeld).
 
jaja, erg grappig :+ . En dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar toch, volgens de verkoop staat er slechts 22000 km op. dat valt alles mee naar mijn mening.

Maar nog blijft de vraag, bekende problemen??

Hmz... een reactie hierop geplaatst en niet meer terug te vinden :? Nee, het is geen grap. Als dat beestje jaar in, jaar uit buiten heeft gestaan dan hoef ik je niet te vertellen in welke staat die fiets is. Kijk naar de motor zoals elke andere: vloeistoffen, aandrijving, keerringen, schakelaars/lampjes, bandjes, speling e.d.
 
Oke, dankjewel. De gebruikelijke zaken zal ik ook zeker uitgebreid nalopen. Maar ik lees op het forum weleens over 'bekende' problemen bij bepaalde type motoren. Bijv. de distributie bij de honda's dacht ik. Misschien dat er voor deze bike ook dingen bekend waren. Erg vaak zie je hem natuurlijk nietmeer langskomen vandaar.

Bedankt voor de respons iig :Y
 
Zou de uitlaten en vooral de balanspijp ervan goed bekijken. (Ik heb zo`n Soesje erbij voor de winter) Dit is een dunwandig pijpje dat snel doorrot, achtervering is standaard & na aantal jaren bepaald niet geweldig. Als het er 1 is met voorvering met luchtyondersteuning, is te zien
aan ventiel onder de zwarte dopjes. Geen lucht in doen! beter wat meer vorkolie. Startmotor ook aandachts punt (bij de mijne). Km stand kan best kloppen, is geen fiets om lange afstanden mee te rijden.
 
Zou de uitlaten en vooral de balanspijp ervan goed bekijken. (Ik heb zo`n Soesje erbij voor de winter) Dit is een dunwandig pijpje dat snel doorrot, achtervering is standaard & na aantal jaren bepaald niet geweldig. Als het er 1 is met voorvering met luchtyondersteuning, is te zien
aan ventiel onder de zwarte dopjes. Geen lucht in doen! beter wat meer vorkolie. Startmotor ook aandachts punt (bij de mijne). Km stand kan best kloppen, is geen fiets om lange afstanden mee te rijden.

Ah dankjewel, daar heb ik wat aan. Is het naar jouw ervaring moeilijk om aan een nieuw balanspijpje te komen? Moet je dan het hele systeem vervangen of iets op maat laten lassen? En wat kan ik er tegen doen deze netjes te houden, behandelen en spuiten? Aangezien je er zelf ook vooral in de winter mee rijdt.
Waar zitten die zwarte dopjes precies? Heb nog geen 450 bekeken, zit nu wel foto's na te gaan, maar is toch niet helemaal hetzelfde.

Alvast bedankt! :W
 
+Is vrij lastig om aan uitlaat delen te komen, op de sloop zijn ze meestal ook al ver heen en nieuw wil je niet weten wat het kost,als je überhaupt iets kan vinden.
Ik rij al een jaar met een verrotte balanspijp. Het maakt steeds wat meer herrie.
Ga `m proberen er tussen uit te slijpen en dan de gaten laten dichtlassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan