EVA diesel motorfiets

Track DCI800 diesel, hot or not?

  • Stoer, robuust, diesel, 1/50. Zeker weten, HOT!

    Stemmen: 108 89,3%
  • Totaal niet stoer, diesel, zeker weten, NOT!

    Stemmen: 13 10,7%

  • Totaal aantal stemmers
    121
Tja, ik heb hem gezien en vraag mij eigenlijk nog steeds af welke fiets de lelijkste van de beurs was; deze dieselbak of de Buell 1125CR.

Mijn god ja die Buell, we stonden met open mond naar zoveel lelijkheid te staren. Volgens mij het het promomeisje die folders stond uit te delen dat ook wel door want ze zijn "ja er een winnen is toch altijd goed he" :) .

Ik vind de track niet zo lelijk, aangezien dit ding gewoon met iets heel anders in het achterhoofd gebouwd is dan zoveel andere motoren (stoer doen 8-) ). En de techniek is gewoon mooi om te zien. Een gaaf nicheproduct dus.

Nu nog even een niche vinden :P
 
Ik ken zelfs M-F'ers die hun 1200GS verkocht hebben om deze motor te kopen *D


De toekomst zal t leren..... maar als ik geld had om, (naast een motor,) aandelen te kopen, dat had ik ze van deze Trac/Eva gekocht.

Namen en rugnummers!
Ben benieuwd wanneer de eersten hun trotse bezit showen op M-F.
 
Op een ander forum werd gezegd dat ze er al heel wat verkocht hebben, maar het zal nog wel even duren voor er eentje gespot wordt, denk ik.
 
Namen en rugnummers!
Ben benieuwd wanneer de eersten hun trotse bezit showen op M-F.


Inderdaad zien!!! :Y :Y

Is voor een dieselmotor niet zo lelijk, alhoewel ik die Amerikaanse 650 diesel toch nog mooier vind! Maar dan vergelijk je diesels onderling. Je kan deze Track niet echt vergelijken met een normaal in de handel verkrijgbare motorfiets.

Misschien dat er mensen genoeg zijn die geld over hebben voor iets wat anderen niet hebben,... namelijk een dieselmotorfiets.
 
Laatst bewerkt:
op de beurs even wezen kijken. en dan speciaal naar de variomatic, blijft boeiend.
de walvisneus blijft apart.
ik wil er nog steeds 1 en het stel waar omega mee stond te praten leek ook wel serieuze interesse te hebben.

natuurlijk omega even een hand gegeven :W
 
Ik heb hem ook op de beurs gezien. Ik vond het interesant. (helaas nog niet te betalen voor mij als student)

De verbruik kan ik vergelijken met die van de CB250 (die ik heb), qua liters.
Maar daar houdt het ook op, natuurlijk.
  • Diesel is nog steeds goedkoper dan B95.
  • De CBtje haalt 120km/h moeizaam of niet met tegenwind.
  • Cardan kan 30000km mee, voor cardan olie wissel, als ik me niet vergies. De ketting van de CB moet ik telkens bijhouden.
  • CVT zal wel wennen. Ik vind schakelen na een tijdje in de stads file wel vermoeiend

Dus ja ik denk het is een geschikte motor, voor de hedendaagse file rijden. En dan met name ook door de stad.
 
Ik heb afgesproken om toch maar eens een proefrit te gaan maken. Ik ben heel nieuwsgierig!
 
Ik heb hem ook op de beurs gezien. Ik vond het interesant. (helaas nog niet te betalen voor mij als student)

De verbruik kan ik vergelijken met die van de CB250 (die ik heb), qua liters.
Maar daar houdt het ook op, natuurlijk.
  • Diesel is nog steeds goedkoper dan B95.
  • De CBtje haalt 120km/h moeizaam of niet met tegenwind.
  • Cardan kan 30000km mee, voor cardan olie wissel, als ik me niet vergies. De ketting van de CB moet ik telkens bijhouden.
  • CVT zal wel wennen. Ik vind schakelen na een tijdje in de stads file wel vermoeiend

Dus ja ik denk het is een geschikte motor, voor de hedendaagse file rijden. En dan met name ook door de stad.

dat is wel een heel bijzonder vergelijk :}
ik heb toevallig ook een cb250 (n)
ja die loopt inderdaad zuinig, helaas merk je daar niets van omdat je hem altijd moet uitwringen.
de EVA heeft 100nm de cb voor mijn gevoel 5nm
die 100nm heb je altijd ter beschikking of je nu stapvoets of 100 rijdt
als je wil ververs je nooit kardanolie, heb je wel eens van een auto gehoord waarbij dat moet gebeuren?
negentig procent van de tijd rijd ik in mijn 5, waarom zou ik het schakelen missen :?

het is een prachtmotor in het grote enduro segment.
ik heb zaterdag ook even bij de 1200gs en de stelvio gekeken, daar krijg je wel heel veel plastic voor je geld.
dit valt meer in de HP2/KTM klasse.
 
Namen en rugnummers!
Ben benieuwd wanneer de eersten hun trotse bezit showen op M-F.

:?

Omdat je twijfelt aan de uitspraak of dat er zijn die m gekocht hebben ?? ;)

Overigens is het niet aan mij om met namen te gooien.
Als je dit topic wat beter inleest kom je er vanzelf minstens 1 tegen.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen altijd mensen zijn die iets nieuws kopen, een kans geven. Ik betwijfel alleen of er echt een grote markt voor dit ding is. Voor die prijs zou er op z'n minst een kofferset en ABS op moeten zitten. Een ABS ontwikkel je niet zomaar even, en ik betwijfel of bijvoorbeeld Honda of BMW hun ABS aan een concurrent gaan leveren. Achteraf een ABS inbouwen is al helemaal geen optie.

Ik vind het voor een dergelijke motor een hoop geld. Ik weet het wel, een Ducati 916 kostte in 1994 ook een hoop geld (iets van een kleine 40.000 gulden geloof ik) maar die maakt nog hebzucht los, die werd op emotie gekocht, terwijl dit ding duidelijk een beroep doet op het verstand.
 
ik vond de dieselfiets (TRACK) geweldig mooi :} :9

het is dat hij 17.000 kost -O- maar anders was 't misschien zelfs nog aantrekkelijker dan de Ténéré, mits de rijkwaliteiten ook prima zijn :)
 
:?

Omdat je twijfelt aan de uitspraak of dat er zijn die m gekocht hebben ?? ;)

Overigens is het niet aan mij om met namen te gooien.
Als je dit topic wat beter inleest kom je er vanzelf minstens 1 tegen.

Heb het hele topic doorgespit en kom best wel een paar reacties tegen die serieuze interesse tonen. Zelfs eentje die roept dat hij spijt heeft van de aankoop van zijn GS en eigenlijk een EVA wil, maar ik lees nergens iets van iemand die er ook daadwerkelijk een gekocht/besteld heeft. En dat zou ik nou graag willen lezen.

Dus.....wie heeft zo een EVA gekocht en waarom? Waarom geen bewezen concept als een GS1200 of een goedkoop alternatief zoals de V-Strom, of zelfs een motorscooter. Wat gaf de doorslag? Vertel!


Overigens, ik sta er absoluut niet negatief tegenover. Als je even kijkt naar de afwerking en gebruikte materialen, als je denkt aan de tijd die in de ontwikkeling is gaan zitten, en naar het feit dat er nu eenmaal geen enorme fabriekshal met computergestuurde robots 24/7 die dingen in elkaar aan het schroeven is, dan is het gewoonweg verbazingwekkend dat Eric het ding voor zo een prijs op de wielen heeft kunnen zetten. Maar in de praktijk verkoopt bewondering voor dit soort zaken gen motorfietsen. Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar de argumenten van de koper. En ik denk Eric ook wel.
 
Laatst bewerkt:
heb 2 maal een 1200 GS gehad ... dit frame is strakker en in het dagelijks gebruik net zo snel
de rest van het verhaal ken je ... verbruikscijfers, onderhoud en de langere intervallen enzo. Als ik weer een 1200 GS zou willen ben ik net zoveel kwijt in aanschaf en meer dan het dubbele aan onderhoud. Als je dan 25kkm per jaar rijdt ... ik geloof dat je vast ook een optelsom gemaakt hebt van alle goodies die erop zitten ...
Daarnaast is het schoon en ik vind het wel aardig om niet op een 13 in een dozijn fiets te rijden.

you do the math

tuurlijk in de praktijk moet het zich bewijzen ... nou dat heb ik geweten met de 1200GS ... kortom een zogenaam premium merk motor is allerminst een garantie op probleemloos rijden.
 
Laatst bewerkt:
heb 2 maal een 1200 GS gehad ... dit frame is strakker en in het dagelijks gebruik net zo snel
de rest van het verhaal ken je ... verbruikscijfers, onderhoud en de langere intervallen enzo. Als ik weer een 1200 GS zou willen ben ik net zoveel kwijt in aanschaf en meer dan het dubbele aan onderhoud. Als je dan 25kkm per jaar rijdt ... ik geloof dat je vast ook een optelsom gemaakt hebt van alle goodies die erop zitten ...
Daarnaast is het schoon en ik vind het wel aardig om niet op een 13 in een dozijn fiets te rijden.

you do the math

tuurlijk in de praktijk moet het zich bewijzen ... nou dat heb ik geweten met de 1200GS ... kortom een zogenaam premium merk motor is allerminst een garantie op probleemloos rijden.

Heb je bij je "math" ook de inruilprijs meegerekend? De onderdelenvoorziening? De (relatieve) onzekerheid of ze over een jaar nog bestaan? Hopelijk natuurlijk wel :Y
 
Heb je bij je "math" ook de inruilprijs meegerekend? De onderdelenvoorziening? De (relatieve) onzekerheid of ze over een jaar nog bestaan? Hopelijk natuurlijk wel :Y

onderdelen zijn relatief het eenvoudigst omdat het allemaal bewezen en bestaande techniek is (behalve de (koppeling van de) CVT)
de eerste serie zou nog wel eens een collectors item kunnen worden ;)
 
Laatst bewerkt:
heb 2 maal een 1200 GS gehad ... dit frame is strakker en in het dagelijks gebruik net zo snel
de rest van het verhaal ken je ... verbruikscijfers, onderhoud en de langere intervallen enzo. Als ik weer een 1200 GS zou willen ben ik net zoveel kwijt in aanschaf en meer dan het dubbele aan onderhoud. Als je dan 25kkm per jaar rijdt ... ik geloof dat je vast ook een optelsom gemaakt hebt van alle goodies die erop zitten ...
Daarnaast is het schoon en ik vind het wel aardig om niet op een 13 in een dozijn fiets te rijden.

you do the math

tuurlijk in de praktijk moet het zich bewijzen ... nou dat heb ik geweten met de 1200GS ... kortom een zogenaam premium merk motor is allerminst een garantie op probleemloos rijden.

Mag ik hieruit opmaken dat je er eentje gekocht hebt?
Tja, als je het zo bekijkt, zit er absoluut iets in. Wat aanschaf betreft liggen ze op hetzelfde niveau, alleen zal de EVA een stuk lager uitkomen op gebruikskosten. Als je dan niet maalt om zaken als ABS, en achteraf naar behoefte spullen als koffers en handvatverwarming monteert, zou het wel een goede keus kunnen zijn. Tenslotte zou ik zelf een BMW GS ook nooit kopen op uiterlijk, maar zouden het de rij-eigenschappen zijn die de doorslag geven. En als ik het begin van je post bekijk, zit dat met de EVA wel snor.
 
Ja , meerdere duizenden al. En jij ?
Heb je interesse ?

Ik zie geen reactie meer van jullie na onze beursintroductie. Zijn jullie geschrokken of verbijsterd. ;-) Of is het de recessie ?



Groet
Erik Vegt
EVA Products BV
full
 
Ja , meerdere duizenden al. En jij ?
Heb je interesse ?

Ik zie geen reactie meer van jullie na onze beursintroductie. Zijn jullie geschrokken of verbijsterd. ;-) Of is het de recessie ?



Groet
Erik Vegt
EVA Products BV[afbeelding]


Nee ik rijd liever geen diesel,..andere motorrijder dus ook niet? :X ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan