Evap cbr f2 california

larsz

Die hard MF'er
22 jul 2008
390
0
nijmegen
Goeiemorgen

ik heb sinds kort een cbr f2 californi's type, en daar zit onderaan het blok een zogenaamde: evap...

kan iemand mij vertellen waar dit precies voor is en of het er ook af kan zonder gevolgen te hebben op het mengsel ofzo.

wordt van het wph en www niet wijzer.

dankje!

groeten
 
Als ik het goed heb gelden in Californie strengere eisen voor emissie, daar is die EVAP dan ook voor meen ik. Bij mijn Kawasaki ZX6R wordt het wel genoemd in het WPHB, echter zit het er bij mij niet in omdat mijn Kawa uit Duitsland komt.

Je kan het laten zitten, of eruit slopen mits je weet wat wel en niet weg kan :)

Ohja, bij mij zit dat gebeuren trouwens tussen het balhoofd en de luchtfilterbox volgens het WPHB.
 
Als ik het goed heb gelden in Californie strengere eisen voor emissie, daar is die EVAP dan ook voor meen ik. Bij mijn Kawasaki ZX6R wordt het wel genoemd in het WPHB, echter zit het er bij mij niet in omdat mijn Kawa uit Duitsland komt.

Je kan het laten zitten, of eruit slopen mits je weet wat wel en niet weg kan :)

Ohja, bij mij zit dat gebeuren trouwens tussen het balhoofd en de luchtfilterbox volgens het WPHB.

ja okeej, maar mijn vraag is juist... wat kan er wel en wat kan er niet weg? ;)
 
Staat het echt niet in je WPHB? Bij mij kan je daar vrij duidelijk uit opmaken wat er weg kan.... :P Je kan het ook gewoon laten zitten want het zorgt niet voor drastisch veel pk-vermindering volgens mij :)
 
Laatst bewerkt:
Staat het echt niet in je WPHB? Bij mij kan je daar vrij duidelijk uit opmaken wat er weg kan.... :P Je kan het ook gewoon laten zitten want het zorgt niet voor drastisch veel pk-vermindering volgens mij :)

Zal nog ff een keertje kijken :P maar hij is een beetje aan het roesten, en vind spul wat overbodig is niet leuk! zo retro mogelijk.. :)
 
op het luchtfilterhuis zou een vacuumhose schema moeten staan, zodat je weet wat je weghaalt.

er zit overigens ook nog een pulse secondary air injection op kortweg een pair systeem genoemd.
volgens mij kan deze er ook af.


full
 
Laatst bewerkt:
op het luchtfilterhuis zou een vacuumhose schema moeten staan, zodat je weet wat je weghaalt.

er zit overigens ook nog een pulse secondary air injection op kortweg een pair systeem genoemd.
volgens mij kan deze er ook af.


[afbeelding]

Dankje! ik ga binnenkort me kuip er af halen en alles ff goed bekijken.. zou ik er ook vermogen mee winnen? omdat hij meer lucht voor de verbranding heeft ipv rechtstreeks naar de uitlaat? en gaat mijn mengsel (lucht/benzine) ook veranderen? of is dit allemaal theoretisch, maar dat je er in de praktijk niks van zult merken?
 
vermogenswinst zal niet zoveel zijn, motor kan wel wat netter gaan lopen.
motor is ook wat makkelijker af te stellen zonder die milieutroep.

vaak worden dampen en/of gassen die anders in de open lucht verdwijnen, retour richting cilinder geleid.
dit verstoort het "ideale" mengsel.
zonder dit loopt de motor mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan