Even een boel vragen!!

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Zoals al eerder besproken heb ik nu een a-bep.

Een vriend van me heeft een cb400/500?? staan die ik wel mag kopen.

50000 km en weinig schade, wat is zoiets waard?
(Het probleem is dan wel weer dat de betreffende cb niet teruggevoerd mag worden). ;(

Wat zijn nog meer aanraders voor niet meer dan 2500 euro?? :]

En is er een adres waar ik ook kan shoppen voor schade motoren, die ik zelf kan opknappen??

Verder, is een nummerplaat met nl teken verplicht voor m.fietsen?? :?

Dank voor de moeite!! :+
 
Voor 2300 euro heb je m'n FZR400. :)

Veel minder km's (32000) dan die CB, zie signature voor meer details.
 
Nummerplaat met NL-teken is volgens mij verplicht, ook voor motoren. Met de rest kan ik je helaas niet helpen.
 
NL-teken is verplicht na 1-2-2003.

Voor 2500euro weet ik nog een ZXR750 te koop, jaja hij gaat de deur uit.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2158/62e667cbaddc59d21f6e3e25cb9aaff8 (achtergrond.2.jpg)​
 
Op dinsdag 09 april 2002 09:52 schreef Jasper Grootveld het volgende:
Zoals al eerder besproken heb ik nu een a-bep.

Een vriend van me heeft een cb400/500?? staan die ik wel mag kopen.

50000 km en weinig schade, wat is zoiets waard?
(Het probleem is dan wel weer dat de betreffende cb niet teruggevoerd mag worden). ;(

Wat zijn nog meer aanraders voor niet meer dan 2500 euro?? :]

En is er een adres waar ik ook kan shoppen voor schade motoren, die ik zelf kan opknappen??

Verder, is een nummerplaat met nl teken verplicht voor m.fietsen?? :?

Dank voor de moeite!! :+

Als je die CB niet terug mag voeren naar 25kw, dan lijkt die optie me eigenlijk uitgesloten, of begrijp ik je nu verkeerd?
 
Ja da's een probleem.
Het kan wel, dan moet ie uitgevoerd worden naar duitsland daar terug voeren en dan weer invoeren.

Maar ja Quanta costa!!!

Ik moet nog 8 maanden wachten voor a- onbep.
Dus kan ik hem kopen en dan nog even geduld hebben, want ik wil wel op een dergelijke fiet beginnen met rijden!!

( en dan natuurlijk hoogst illegaal af en toe door de polder toeren! ;) )
 
Ja da's een probleem.
Het kan wel, dan moet ie uitgevoerd worden naar duitsland daar terug voeren en dan weer invoeren.

Maar ja Quanta costa!!!

Ik moet nog 8 maanden wachten voor a- onbep.
Dus kan ik hem kopen en dan nog even geduld hebben, want ik wil wel op een dergelijke fiet beginnen met rijden!!

( en dan natuurlijk hoogst illegaal af en toe door de polder toeren! ;) )

Da's uiteraard je eigen verantwoordelijkheid, maar bedewnk wel dat je officieel dan geen rijbewijs hebt en ook nog eens onverzekerd rondrijd. Dat betekend dus, dat als je iemmand invalide rijd, je ook voor de rest van je leven aan het betalen bent...
 
He even een vraag, ik zit nog even op de pagina's te kijken, en vraag me af:

Zo'n suzuki rgv250 slijt dat nou erg?

Ik vind hem wel heel mooi en best betaalbaar.
Maar tweetakt slijt waarschijnlijk wel erg.

En ik wil hem naast mn auto nemen om mn auto wat te ontlasten.
Ik rij 20k km per jaar, dus wellicht niet zo slim om dan een 2takt te nemen??
 
He even een vraag, ik zit nog even op de pagina's te kijken, en vraag me af:

Zo'n suzuki rgv250 slijt dat nou erg?

Ik vind hem wel heel mooi en best betaalbaar.
Maar tweetakt slijt waarschijnlijk wel erg.

En ik wil hem naast mn auto nemen om mn auto wat te ontlasten.
Ik rij 20k km per jaar, dus wellicht niet zo slim om dan een 2takt te nemen??

Zie een RGV250 als een Aprilia RS250, zelfde blokje, of voor een groot gedeelte hetzelfde. Is 2takt'er met iets van 70pk, dus je mag er niet op rijden met je huidige rijbewijs.

Als je 20k km met de motor wilt rijden zou ik niet voor 2 takt gaan, dan ben je elk jaar aan een grote revisie toe. Heb je 'm voor erbij dan en rijd je er minder mee, dan kan je 'm kopen om lekker te scheuren. Vind zo'n RGV niet echt een woon-werk verkeer motor, meer een pret-machien :)
 
Weet jij of je hem terug mag voeren?

Nope mag niet, net als RS250...
En al kan je 'm wel afknijpen, dan kan de verzekering nog zeuren. Dan moet je een verzekering zoeken die de uitdraai wil accepteren en niet een officiele kit wil zien als methode van afknijpen. En heb van Mobu Motors ooit gehoord dat afknijpen van een 2 takt kans op vastlopers geeft, heb ik ook al vaker hier gezegd. Wilde namelijk zelf ook een RGV250 en had toen al contact met ze opgenomen over hoe en wat met 25kilowatt (dat rijmt :) ).

Denk dat je het beste dan toch een 4 takt moet kopen die geknepen is, over 8 maanden haal je de begrenzing eruit en loopt de motor een HEEL stuk lekkerder. Zelf koop ik over een aantal maanden een Suz. GSX600F denk ik. Simpel motortje, niet de mooiste maar rijd prima met 86pk en gaat mij er ook om dat m'n vriendin een beetje lekker kan zitten. Anders kocht ik een Yamaha FZR600.
 
Laatst bewerkt:
He even een vraag, ik zit nog even op de pagina's te kijken, en vraag me af:

Zo'n suzuki rgv250 slijt dat nou erg?

Ik vind hem wel heel mooi en best betaalbaar.
Maar tweetakt slijt waarschijnlijk wel erg.

En ik wil hem naast mn auto nemen om mn auto wat te ontlasten.
Ik rij 20k km per jaar, dus wellicht niet zo slim om dan een 2takt te nemen??
heb een RGV gehad
groot onderhoud per 7a8000 km reviseren, ketting en tandwielen ,een 400 Euro
Is heeeeeeel leuk om mee te raggen maar je moet er niet te ver mee gaan
 
En zo'n fzr 400, die ziet er ook leuk uit!

Das gewoon een 4takt toch!

En prestaties? (voor over 8 maanden)hij moet nu naar 25 kw kan dat??
 
Invoering vanaf 1 februari 2000 tot 1 februari 2003
De invoering van de nieuwe kentekenplaten en de totale omwisseling van alle bestaande kentekenplaten zal in totaal 3 jaar in beslag nemen. Alle nieuw geregistreerde voertuigen worden met ingang van 1 februari 2000 afgeleverd met de nieuwe kentekenplaten. Ook kunnen alle voertuigbezitters vanaf deze datum vrijwillig hun oude kentekenplaten omwisselen voor de nieuwe kentekenplaten. De verplichte omwisseling start vanaf 1 juni 2000 en geldt voor alle voertuigen met ingang van de datum van de APK-keuring. In het tijdschema ziet u wanneer uw voertuig aan de beurt is.
De manier van toewijzen van de kentekennummers blijft ongewijzigd. De bestaande kentekennummers veranderen dus niet. De verplichting tot het voeren van een NL-sticker binnen de EU-landen vervalt, omdat het landenteken al in de nieuwe kentekenplaten is opgenomen.
De nieuwe kentekenplaten zijn wettelijk verplicht voor alle voertuigen met een Nederlands kenteken met enkele uitzonderingen.



Wat heb ik een wijsheid en opeens een goede zinsopbouw/grammicale kennis heh :? (sorry Max ;) )
Of heb ik deze wijsheid van de RDW site :?

[edit]
Deze post verdween net voor tweede keer uit het topic :?
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan