Even een xjrcafe update

Jaapio

MF'er
23 dec 2003
202
0
Brunssum
Een kleine 4 maanden geleden hebben we een nieuwe site gemaakt, “xjrcafe” genaamd. We meenden voor de Yamaha xjr liefhebber een open portaal te moeten maken waar elke xjr aanhanger zijn info vandaan kan halen. Het moest een no-nonsense site worden zonder contributie, member bijdragen of wat dan ook. Voor de liefhebber der XJR moesten er geen kosten aan verbonden zijn om mee te kunnen doen of op de achtergrond te genieten van een site over zijn geliefde motor. Daarnaast wilden we proberen om vanuit de nieuwe site “xjrcafe” ook ritjes en anderen evenementen te organiseren. Verder wilde we proberen om een super forum te creëren waarin van alles mogelijk zou zijn.

Met 4 man hebben we ons hier sterk voor gemaakt…..en nu….na een kleine 4 maanden mogen we zeggen dat xjrcafe een groot succes genoemd mag worden. En dat heeft niet alleen aan die vier man gelegen want nieuwe xjrcafe-gasten hebben hier ook een steentje aan bijgedragen. Om maar wat te noemen…..nu al meer als 150 geregistreerde forumgebruikers en meer als 15000 bezoekers zijn er al geweest. Xjrcafe was en is duidelijk een schot in de roos geweest. Er zijn zelfs mensen die door xjrcafe hun tupperweare motor hebben ingeruild voor een real naked xjr.

Bijna elke week hebben we wel iets op het programma staan. Zo zijn we al op bezoek geweest bij een Duitse xjr club en hebben daar een super toer mee gemaakt. Dezelfde club heeft ons ook al bezocht. We zijn al eens met de Belgische owners mee geweest en hebben voor dit jaar ook nog het een en ander op het programma staan. Diverse knutseldagen zijn er ook al geweest of hulp bij het verkrijgen van speciale accessoires. Zelfs naar Zuid-Afrika hebben we uitlaatkitjes verstuurd. Op 28 augustus staat xjrcafe ook bij de naked bike dag in Brunssum. Een dag waar de naked bike dag centraal staat en waar ook de merkenclub van Kawasaki te vinden is. 20 augustus gaat xjrcafe ook naar het grote xjr treffen in Rheinland. Een treffen waar de xjr centraal staat en er dan ook een kleine 250 xjr-en te bewonderen zijn. Voor volgend jaar staat Schotland in de planning waar nu al een tiental aanmeldingen voor zijn.

Van alle evenementen en ritten staan er foto’s op de site. Nee, niet een paar, maar gewoon alle foto’s die gemaakt zijn en bijna van alle evenementen is er ook een verslag te lezen. Het is zelfs mogelijk een eigen fotoalbum aan te maken of een ster te bemachtigen in de “walk of fame”.

Ja, na vier maanden xjrcafe is er werkelijk iets moois onder de zon voor de xjr liefhebber. Geen gedoe, geen contributie maar fun, veel fun en dat zonder winstbejag. Alle kosten worden uit eigen zak betaald. Bijvoorbeeld de domeinnamen of aanmaakkosten voor shirts, caps en opnaai-emblemen. De één regelt dit en de ander dat en dat allemaal voor de fun.

Maar goed, wil je eens kennis maken met xjrcafe en zijn vrolijke gasten. Kom dan eens naar de naked bike dag in Brunssum op 28 Augustus 2004. Of bezoek onze website en neus gewoon eens rond. Wie weet wordt je ook besmet met het xjr virus, je zal de eerste niet zijn.

Spreekt dit alles je “NIET” aan dan kan je de xjr-owners-nederland eens bezoeken. Is ook een groep xjr aanhangers en hebben hun eigen doelstellingen en misschien voel je je daar dan meer thuis. Zou heel goed kunnen!

Zo dit was even een update van xjrcafe…… de grootste en meest actieve xjr site van Nederland.

jaapio
 
Jaapio,

Graag wil ik even reageren op het stukje update van het XJR-cafe.
Op zich een aardige site met een informatie en dergelijke.
Een ontmoetingsplaats voor XJR-liefhebbers.
Ik kom af en toe nog wel eens voorbij om te zien of er nog wat nieuws is.

Echter, wat mij elke keer weer opvalt is de afkeer die je (jullie) schijnt (schijnen) en te hebben van de xjr-owners-nederland en dit elke keer weer moeten laten blijken.
Het kan zijn dat jullie het niet zo hebben met de xjr-owners-nederland, maar het siert je (jullie) niet om dit elke keer weer zo duidelijk naar voren te brengen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat wanneer jullie je op deze manier moeten presenteren er bij jullie zelf ook 1 en ander niet helemaal lekker zitten.

Laat iedereen in zijn eigen waarde en probeer niet om jezelf boven de rest uit te laten steken door de ander te kleineren of je negatief over de ander uit te laten.

Maak er zelf gewoon wat moois van dan komen de liefhebbers vanzelf.

Succes met jullie XJR-Cafe.

Met vriendelijke groet,
XJbikeR
 
Jaapio,

Graag wil ik even reageren op het stukje update van het XJR-cafe.
Op zich een aardige site met een informatie en dergelijke.
Een ontmoetingsplaats voor XJR-liefhebbers.
Ik kom af en toe nog wel eens voorbij om te zien of er nog wat nieuws is.

Echter, wat mij elke keer weer opvalt is de afkeer die je (jullie) schijnt (schijnen) en te hebben van de xjr-owners-nederland en dit elke keer weer moeten laten blijken.
Het kan zijn dat jullie het niet zo hebben met de xjr-owners-nederland, maar het siert je (jullie) niet om dit elke keer weer zo duidelijk naar voren te brengen.
Ik krijg een beetje het gevoel dat wanneer jullie je op deze manier moeten presenteren er bij jullie zelf ook 1 en ander niet helemaal lekker zitten.

Laat iedereen in zijn eigen waarde en probeer niet om jezelf boven de rest uit te laten steken door de ander te kleineren of je negatief over de ander uit te laten.

Maak er zelf gewoon wat moois van dan komen de liefhebbers vanzelf.

Succes met jullie XJR-Cafe.

Met vriendelijke groet,
XJbikeR

Que :?
 
Zeg het maar, wat snap je niet ??

XJbikeR

Ik snapte eigenlijk niet waar ie kritiek aan het leveren was..
Ik zit zelf ook regelmatig op xjrcafe, en merk er eigenlijk niks van, sterker nog ik dacht dat ze onderling wel een redelijk goede band hadden ???
 
Leg mij dan uit waarom er ook in dit stukje weer zonodig

Spreekt dit alles je “NIET” aan dan kan je de xjr-owners-nederland eens bezoeken. Is ook een groep xjr aanhangers en hebben hun eigen doelstellingen en misschien voel je je daar dan meer thuis. Zou heel goed kunnen!

moet staan ??

Wanneer je een mooi en positief stuk wilt schrijven over je eigen website is het afkraken van een andere partij toch niet nodig ?

En dit is slechts weer een incident, maar er zijn nog meer voorbeelden te noemen waar ik niet op in zal gaan.
Dit stuk geschreven door Jaapio is een aardig stuk totdat er weer een steek onder water moet worden gegeven.

XJbikeR
 
Leg mij dan uit waarom er ook in dit stukje weer zonodig

Spreekt dit alles je “NIET” aan dan kan je de xjr-owners-nederland eens bezoeken. Is ook een groep xjr aanhangers en hebben hun eigen doelstellingen en misschien voel je je daar dan meer thuis. Zou heel goed kunnen!

moet staan ??

Wanneer je een mooi en positief stuk wilt schrijven over je eigen website is het afkraken van een andere partij toch niet nodig ?

En dit is slechts weer een incident, maar er zijn nog meer voorbeelden te noemen waar ik niet op in zal gaan.
Dit stuk geschreven door Jaapio is een aardig stuk totdat er weer een steek onder water moet worden gegeven.

XJbikeR

Dat is toch geen afkraken ??? Oke, mischien had ie dat "Spreekt je dit niet aan", beter weg kunnen laten, en gewoon moeten zeggen dat er een alternatief is.

Maar om nou te zeggen dat dit afzeiken is, of een steek onder water ?

Dit weegt volgens mij bij jou erug zwaar, mede omdat je je hier wl. voor dit topic heb aangemeld. Wl. zit er dus een hele voorgeschiedenis aan vast ???

Kortom, tenen intrekken en doen wat je leuk vindt, het een sluit het ander niet uit... Het zijn 2 goede alternatieve en tof dat er 2 verschillende mensen de tijd en moeite nemen om iets leuks te maken voor XJR rijders,.. laten we het daar bij houden,...
 
Wellicht zijn mijn woorden ook wat zwaarder gekozen als dat ze bedoeld zijn.
Begrijp me niet verkeerd, de gasten zijn goed bezig en het is positief dat er wat aanbod is op XJR / naked bike / streetfighter gebied.
Dan is er keuze voor iedereen en kunnen we allemaal zelf bepalen waar we ons toe voelen aangetrokken.

Mijn tip is alleen : hou jezelf ook in je waarde dan kom je veel verder.

XJbikeR
 
Meneer xjbiker,

Ik denk dat ik wel weet wie achter deze naam zit gezien de reactie op iets wat heel positief is. Als jij dit leest als een steek onder water dan heb “jij” een lees probleem.
Waarom zijn er dan verschillende omroepen? Om maar wat te noemen. Ieder sluit zich daar bij aan waar hij of zij zich prettig voelt.
Xjrcafe is er voor “elke” xjr liefhebber. Xjr-owners werken met een memberbijdragen om het kaf van het koren te scheiden. Om de meer serieuze xjr liefhebber binnen te krijgen. Staat ook zo letterlijk op hun yahoo site.

Als dit al een steek onder water zou moeten zijn, dan snap ik het al helemaal niet. Ik maak hier reclame voor de nederlandse owners. Zou het niet zo kunnen zijn dat er mensen rondlopen die niet zo nodig met de grote massa willen meelopen? Zou het niet zo kunnen zijn dat er mensen rondlopen die meer belangstelling hebben voor de doelstellingen welke de owners handhaven dan dat ze zich aanmelden bij iets wat vrijelijk en zonder gedoe is? Nee schijnbaar kan dat niet in de ogen van xjrbiker.

Tijdens dat ik dit schrijf lees ik de discussie tussen xjbiker en boefje. Boefje zit inderdaad vaker op de xjrcafe site en kan dan ook een concluderen dat er zelden over de owners iets te lezen valt. Waarom dan een opmerking van laat de ander in hun waarde? Dat is toch juist wat wij doen. Om maar een voorbeeld te noemen, op onze site bij links staat netjes een link naar de yahoo site van de owners en terwijl op de site van de www.xjrownersnederland.nl de link naar xjrcafe is weggehaald. Wie laat nu wie in zijn waarde? Het is zelfs zo dat er pas geleden iemand wat kritiek heeft gehad en prompt van de site der owners is geblokkeerd...feit dat jij wel op xjrcafe kan komen geeft aan dat wij anderen wel in hun waarde laten.

De tekst “spreekt dit alles je niet aan” is gericht op de doelstellingen van xjrcafe. Kan het niet zo zijn dat er mensen rondlopen die niks moeten hebben van de doelstellingen van het xjrcafe? En juist daarom verwijs ik naar een site die ook over de xjr gaat maar dan met anderen doelstellingen…….


Gezien je teksten en antwoorden op boefje ben ik voor 99% zeker ervan te weten wie xjbiker is. Eerst schoppen en dan nadenken…..komt me zo bekend voor en juist hierdoor is xjrcafe geboren…..beter gezegd destijds xjrownerszuid….remember?

Maar goed……zo blijft dit topicje wel mooi bovenaan staan. En het is zoals je in je laatste bericht hier zet……men kan een keuze maken….maar dat had je ook al eerder kunnen lezen.

jaapio

even nog wat reclame voor de owners.......
full
 
Jaapio,

Je hebt helemaal gelijk.
Maar het staat netter om de volgende keer jezelf gewoon positief te presenteren zonder een andere partij daarbij (negatief) te hoeven noemen.

De verwijzing naar de xjr-owners-nederlands was helemaal nergens goed voor.

XJbikeR
 
en waarom niet???????????

verwijs jij nooit iemand naar een site als je weet dat er anderen er wellicht iets aan hebben.......??????????????

Is gewoon weer muggezifterij.....en daar laat ik het bij. heee dat rijmt :P

jaapio
 
Natuurlijk ga je jezelf hier profileren als een toffe vent, maar je weet dondersgoed wat ik bedoel.

XJbikeR
 
Mijn voorgaande tekst heb ik weggehaald om verdere onnodige discussie te voorkomen.
Net zoals voorheen wel vaker wordt er weer geschreven over onderwerpen die gewoon heel anders zijn gegaan of zijn zoals hier gemaildtdoor meneer J.
Moe wordt je van sommige gasten. :)
gr Arie of Driver ,
en alleen onder die naam mail ik hier voor de duidelijkheid :)
 
Laatst bewerkt:
Ik val helemaal niemand aan en ga ook niet met modder gooien.
Ik vraag alleen beleefd of je de volgende keer een stukje wilt schrijven zonder negatieve verwijzingen.

Dat is alles.

XJbikeR
 
Ik val helemaal niemand aan en ga ook niet met modder gooien.
Ik vraag alleen beleefd of je de volgende keer een stukje wilt schrijven zonder negatieve verwijzingen.

Dat is alles.

XJbikeR
Een verwijzing is niet persé negatief. En zoals ik het lees deze ook niet. Maar misschien lees ik niet genoeg tussen de regels :?

Wat een drukte om je daar speciaal voor aan te melden. B|
 
Hoe het nu bedoelt is bemoei ik me niet mee (maar eerlijk gezegd snap ik de kritiek niet, maar ja, kan ook niet anders als dagelijkse bezoeker aan het XJRcafe :) ). Wat ik een zwaktebod vind is dat het dan anoniem gebeurd. Dit is namelijk niet de eerste keer dat men zich speciaal voor dit soort reacties hier op het motor-forum aan meldt en kritiek uit op het succes van het XJRcafe (voorzichtigheidshalve laat ik maar weg uit welke hoek dit komt). Wat een moeite. Hou het toch lekker open en doe niet zo moeilijk XJRbikeR..... (eehhhh, nee geen steek onder water, maar de waarheid en die leg ik hier ook nog graag open en bloot als je dit in twijfel zou trekken).
 
Ach, over succes van het xjrcafe valt te twisten.

Maar we moeten elkaar wel ruimte geven.
En dat wordt niet echt gedaan.

De 1 zegt wat en de ander vindt zich weer genoodzaakt om daar op te reageren.
Dat de xjr owners en de xjr cafers niet door 1 deur kunnen lijkt me wel duidelijk.
Er is in het verleden wat gebeurt, en dat kunnen beide partijen duidelijk niet laten rusten.

Daarom stel ik voor.
Als beide patijen zich genoodzaakt vinden om hun "clubje" te promoten.
Doe het dan zonder verwijzing naar elkaar.
Dan is iedereen blij!!!!!!

Denk dat dat ook de insteek was van XJbikeR.

Cu,
Marcel
 
Naar mijn mening is het helemaal niet relevant welke persoon achter de mailtjes zit, dat is voor de inhoudelijke gedachtenwisseling helemaal niet interessant.
Ook kan ik je op het hart drukken dat ik met de xjr-owners-nederland weinig van doen heb en dat ik met het xjr-cafe weinig van doen heb, ik kom regelmatig wel eens kijken maar meer ook niet.
Ik zit hier dan ook op persoonlijke titel en niet een partij te vertegenwoordigen.
Er staat een XJR in mijn schuur en ben daardoor fanatiek motorrijder.
Door mijn interesse in de XJR kom ik via internet nogal op een aantal sites en wat mij elke keer weer opvalt is dat er negatieve publiciteit richting de xjr-owners-nederland wordt geuit en dat die uitingen altijd eenrichtingsverkeer zijn.
Dat is volgens mij helemaal niet nodig.
Het zou toch beter zijn om alle moeite te combineren en er met zijn allen wat van te maken ?

Hou lekker de eer aan jezelf en bouw iets mooi op door je eigen inzet en door er zelf voor te werken en niet door een andere partij negatief neer te zetten.

XJbikeR
 
xjrMarcel :

Dat was inderdaad mijn insteek.
Laten we onafhankelijk van elkaar eens kijken of er wat moois valt te bouwen zonder elke keer over je schouder te kijken.

XJbikeR
 
Ach, over succes van het xjrcafe valt te twisten.

Maar we moeten elkaar wel ruimte geven.
En dat wordt niet echt gedaan.

De 1 zegt wat en de ander vindt zich weer genoodzaakt om daar op te reageren.
Dat de xjr owners en de xjr cafers niet door 1 deur kunnen lijkt me wel duidelijk.
Er is in het verleden wat gebeurt, en dat kunnen beide partijen duidelijk niet laten rusten.

Daarom stel ik voor.
Als beide patijen zich genoodzaakt vinden om hun "clubje" te promoten.
Doe het dan zonder verwijzing naar elkaar.
Dan is iedereen blij!!!!!!

Denk dat dat ook de insteek was van XJbikeR.

Cu,
Marcel
Dus je hebt met beide weinig te maken, maar je registreert je er hier wel speciaal voor :? Vreemd...

Overigens heb ik met beide helemaal niks te maken, vind het alleen maar raaaar...
 
Volgens mij bedoel je iemand anders.
Als je bij mijn profiel kijkt, zie je dat ik al wat langer actief ben hier.

Goed lezen en kijken voordat je reageert. :Z

Cu,
Marcel
 
Of het XJRcafe succesvol is, is niet iets wat een persoon kan bepalen. Daarvoor heb je een flink aantal trouwe bezoekers voor nodig. En niet alleen op de website, maar ook tijdens de activiteiten. Aangezien er op dit moment dagelijks meer dan 150 bezoekers per dag zijn, vervult het schijnbaar een behoefte. Voor de activiteiten geldt dat er nu wekelijks ritten zijn waaraan tussen de 5 en meer dan 30 XJR-liefhebbers aan deelnemen. Lijkt me dan toch dat we met een serieuze kern te maken hebben en een grote achterban. Voorlopig vinden de oprichters het een enorm succes. Tijd zal leren of het aan de huidige behoefte zal blijven voldoen. Is een kwestie van openstaan voor kritiek en verbeteringen blijven aanbrengen en meegaan met de tijd en ontwikkelingen.

Overigens ben ik het EENS met de voorgaande reacties dat elke groep dat moet doen wat ze denken wat goed voor ze is zonder daarbij de ander onnodig in discrediet te brengen. En achterom kijken doet het XJRcafe zeker niet, want dan zien we alleen achteruitgang of stilstand en gezien de hudige progressie, spreekt dit verder voor zich. Oh ja, bij de ritten doen we wel achterom kijken..... zorgen dat iedereen bij de groep blijft :) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan