Even hulp nodig bij een gek idee..

volgens mij zijn er voor de aandrijving wel tandwielkastjes te krijgen die je op de bestaande aandrijving kan aansluiten.. ff zoeken.

met dat koppel zal het ook wel los lopen denk'k hoeveel levert een groot blok op denk zo'n 100-120 nm, dat moet toch genoeg zijn voor zo'n kleine auto
 
2 probs...je hebt te weinig koppel voor het gewicht...en probleem 2 is je diffrentieel...je wielen hebben niet dezelfde draaisnelheid in een bocht...in een auto lost je diffrentieel dat op...op de motor wordt het lastiger...

:^

Vooral dat tekort aan koppel gaat je opbreken.
Als je met iemand achterop rijdt van 60kg dan
wil ie al niet meer zo lekker...laat staan als
je er een auto van 650 (?) kg omheen bouwt.
 
ligt eraan hoe je koppel afgegeven word natuurlijk
als ik iemand achterop neem dan heb ik voldoende over en trekken ze maag bijna fijn
 
Geen gek idee, maar hoeveel weegt z'n Alto. Je hebt namelijk dan wel een hoop PK'tjes. Alleen je koppel is niet echt denderend dan. Denk dat het dan ook niet echt gaat lukken.
:^

En de transmissie wordt ook een probleem.
Als je dit echt van plan bent, zoek dan een blok dat al uit een auto komt.
En als je kiest voor bv een renault5 dan kun je hier zien/lezen hoe je een 2.0 liter blok van een clio-sport in je renault5 schoenlepelt, of gewoon de standaard motor van een 5-gtturbo opvoeren tot zo'n 200pk!!! :} :} :}

www.renault-tuning.com
 
:^

En de transmissie wordt ook een probleem.
Als je dit echt van plan bent, zoek dan een blok dat al uit een auto komt.
En als je kiest voor bv een renault5 dan kun je hier zien/lezen hoe je een 2.0 liter blok van een clio-sport in je renault5 schoenlepelt, of gewoon de standaard motor van een 5-gtturbo opvoeren tot zo'n 200pk!!! :} :} :}

www.renault-tuning.com

Het blok van de gtt5 kan veel meer aan. Maar dan moet je bij die britten zijn.
Bij www.bbperformancetuning.co.uk krijgen ze uit een r5 turbo blok 370 PK. Respect 8-)
 
Het gaat me er juist om dat het echt een motor-motor is.
Dus lekker 13000 toeren blazen. :P
Ik hoorde net dat een man een 1100 blok succesvol in een Alto heeft gebouwd... :}
 
2 probs...je hebt te weinig koppel voor het gewicht...en probleem 2 is je diffrentieel...je wielen hebben niet dezelfde draaisnelheid in een bocht...in een auto lost je diffrentieel dat op...op de motor wordt het lastiger...
:^
En er zullen nog wel meer problemen bij komen.
Het is wel een uitdaging.
Je bent er wel ff zoet mee :)
 
Het gaat me er juist om dat het echt een motor-motor is.
Dus lekker 13000 toeren blazen. :P
Ik hoorde net dat een man een 1100 blok succesvol in een Alto heeft gebouwd... :}

Moet je Tati ff vragen....die heb gouden handjes. Ook voor het inbouwen van uw motorblok in uw Alto.

Je blijft wel merkentrouw zeg! Suzukiblok in een suzuki carosserie :P
 
Er is in Engeland zo'n klein klote busje met R1 blok, en gewoon de standaard versnellingsbak ed, geen probleem, 6 versnellingen en een dik geluid.

Er bestaan ook van die Caterhams/Donkervoorts met 2 1200 cc motor-motorblokken erin, iets van 400 pk, super geluid en zeeeeeer sneeeeel.

Er bestaat ook een GSX-R 400 met een CBR900RR blok erin.
 
Op maandag 17 juni 2002 20:41 schreef F.O.R.E. het volgende:Moet je Tati ff vragen....die heb gouden handjes. Ook voor het inbouwen van uw motorblok in UW Alto.

Je blijft wel merkentrouw zeg! Suzukiblok in een suzuki carosserie :P


UW??? kom op... Ik ben ook maar een van de vele gekken die hier rondlopen hoor...
Verdien niet echt om met U aangesproken te worden.
;)
 
daar hebben wij ook een keer aan zitten denken na de japans auto treffen.

daar reed namelijk een groen auto'tje rond voor de slalom wedstrijden.

deze was uitgerust met een cbr1000 blok (rechts schuin achter de stoel)

de overbrenging was echter vrij simpel gemaakt, de auto had een starre achteras gekregen en daarop was een ketting gemonteerd.
hij zei alleen dat de echte zwakke plek de koppeling was (deze was niet echt berekend op de hoeveelheid kilo's die hij mee moest nemen)

het is zeker leuk om te zienhoe zo'n klein auto'tje er een nissan 300zx uit trekt bij de sprint competitie.

Er was ook een alto die de motor gewoon voorin had gebouwd.
hoe het hier zat met de aandrijving heb ik niet goed bekeken omdat we dan toch voor de achterwielaandrijving gingen.

De alto die wij hadden is in de zomer toch maar veranderd in een cabrio. (dak eraf geslepen en ff de deuren dicht gelast omdat hij anders als een plumpudding in elkaar zakt als je die open maakt)
 
daar hebben wij ook een keer aan zitten denken na de japans auto treffen.

daar reed namelijk een groen auto'tje rond voor de slalom wedstrijden.

deze was uitgerust met een cbr1000 blok (rechts schuin achter de stoel)

de overbrenging was echter vrij simpel gemaakt, de auto had een starre achteras gekregen en daarop was een ketting gemonteerd.
hij zei alleen dat de echte zwakke plek de koppeling was (deze was niet echt berekend op de hoeveelheid kilo's die hij mee moest nemen)

het is zeker leuk om te zienhoe zo'n klein auto'tje er een nissan 300zx uit trekt bij de sprint competitie.

Er was ook een alto die de motor gewoon voorin had gebouwd.
hoe het hier zat met de aandrijving heb ik niet goed bekeken omdat we dan toch voor de achterwielaandrijving gingen.

De alto die wij hadden is in de zomer toch maar veranderd in een cabrio. (dak eraf geslepen en ff de deuren dicht gelast omdat hij anders als een plumpudding in elkaar zakt als je die open maakt)
 
ps. in engeland zijn er van die soort donkevoort bouwpaketten die als basis een hayabusa blok hebben.
deze vondt een kameraad van mij wel intessant om zelf te bouwen als hij zijn '91 bmw M3 evo af had.

Hij werkt bij een bedrijf waar ze de carrosserie van race/ralley auto's klaar maken (en dan niet het spuit en stikkerwerk).
 
Tja, ik heb er ook wel eens over gedacht, niet al te serieus hoor...

Wat wel zou kunnen is dat je het inbouwt in een grasmaaier voor de races... Er rijdt een grasmaaier rond met een CBR600-blok. Loopt 150... Een grasmaaier idd. Moet niet zo moeilijk zijn om meer vermogen op die wieltjes te krijgen.

die doen mee aan de grasmaaier races (nee, dit is geen geintje).
daar mag maximaal een 600 cc motor gebruikt worden en de maaiconstructie mag er af.
Das wel lachen om bij zo'n race te gaan kijken, zie je gewoon grasmaaiertjes die na elke bocht op 2 wielen weg rijden.
 
Kijk.. daar hebben we wat aan..
Wat denk van de koppeling?
Hoe zou deze moeten zijn? Van een aunto of motor?
Bak zit ik ook nog over te denken... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan