even klagen

svs

MF'er
10 jul 2005
209
0
Kapelle
Ergernissen!

De klus:
Opboren van 2 cilinders van motor van 650 naar 700 cc.(Wiseco kit)

Na telefonisch contact heb ik mijn cilinders met de nieuwe zuigers afgeleverd.
Hij was niet enthousiast over de wanddikte die overbleef (2mm) maar stelde me min of meer gerust met de opmerking ‘’bij Wiseco’’ weten ze wel wat ze doen.
Bij de vraag naar de prijs zei hij dat hij standaard € 80,- hiervoor rekent, maar gezien de wanddikte zou dit wel wat langer gaan duren, en duurder worden. Zover eerlijk verhaal.
Bij ophalen, hebben we na overleg besloten dat hij ook een deel van de montage zou doen.
(Cilinders en koppen monteren.)
Dit zou ongeveer een uurtje per cilinder kosten.
Dat zou hij eind van de vrijdagmiddag doen.
Helaas niet aan toe gekomen.
Ook de maandag ging voorbij, omdat er een spoedklus tussen kwam.
Toen ik dinsdag middag langskwam, was mijn blok klaar maar kon ik hem niet meenemen. Hij moest de factuur nog opstellen, en ik kon praten als brugman maar hij kon dat nu niet even doen, (want druk, druk, druk) en ook over een (flinke) aanbetaling wou hij niet horen.
Namelijk particulieren konden bij hem niet op rekening kopen want dat gaf alleen maar problemen, je wilt het niet weten wat de mensen allemaal, enz, enz, er kwam nog een heel verhaal van ‘’met goede vriend voor de rechter gestaan om een factuur van 1000,- met
advocaatkosten van € 2500,- bla, bla, bla’’, maar dat bespaar ik jullie maar.
De volgende dag middags maar eens gebeld, hoe het ermee zat, de factuur was nog steeds niet opgemaakt, en meneer was wederom niet telefonisch bereikbaar volgens zijn vrouw/secretaresse. Eindelijk om 16:30 kwam het verlossend telefoontje, de factuur is klaar.
Op mijn vraag of die gespecificeerd was, kwam er een ontkenend antwoord, het was gewoon 3,5 uur volgens werkplaats tarief, waarom heb je dan na 24 uur nog steeds geen factuur gemaakt???

Wat mij het meest irriteert is dat ten 1e:
Beide facturen aanzienlijk hoger waren dan hij in 1e instantie zei.

Ik herinner me nu ook een telefoongesprek van hem met een klant tijdens een van mijn bezoeken, en dat ging ook over te hoge rekening, meneer had zonder overleg meerwerk uitgevoerd, en in rekening gebracht. Later verneem ik dat hij vaak klachten heeft over zijn hoge rekeningen.

En ten 2e:
Dat het allemaal zolang duurt omdat hij zo inefficiënt is.

En ten 3e vind ik dat hij mij schoffeert door alle particulieren over 1 kam te scheren.
(Persoonlijk reken ik nooit contant af, maar stuur altijd een rekening).

Ik vind het een vreselijk klant onvriendelijk bedrijf en kom daar nooit meer!
:r
 
Tsjah, jij bent akkoord gegaan met het kost tachtig euro maar het kan ook meer worden omdat blabla + een paar uurtjes werk...

Hij had net zo goed 1000 euro kunnen rekenen want het kon toch meer worden?

M.a.w. DUIDELIJKE prijsafspraken op papier maken!

Maar was het je het geld waard?
 
Tsjah, jij bent akkoord gegaan met het kost tachtig euro maar het kan ook meer worden omdat blabla + een paar uurtjes werk...

Hij had net zo goed 1000 euro kunnen rekenen want het kon toch meer worden?

M.a.w. DUIDELIJKE prijsafspraken op papier maken!

Maar was het je het geld waard?

oké ik had iets duidelijker moeten zijn, hij zij dat het wel ''iets '' duurder zou worden ;)
zijn geld waard...dat is denk ik erg persoonlijk, kben wel blij met het resultaat :)
 
Welk bedrijf was het?
antwoord maar via mail als je het niet op MF wilt noemen

ik wil binnenkort ook zoiets laten doen voor mijn HD (jaja ook met Wiseco zuigers)
 
sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit maar een wazig verhaal.
Je begint midden in een verhaal iets te vertellen over iemand waar we naar moeten raden, over werkzaamheden die niet in detail worden uitgelegd.
Je beklaagt je over de gedeclareerde uren en de factuurprijs, maar noemt geen bedragen.

Dan noem je degene die dat werk voor je doet niet eens bij naam, maar geeft wel af op zijn manier van werken, zijn prijzen en het feit dat je 2 dagen op je factuur hebt moeten wachten. Wie weet wat de reden van die vertraging geweest is......

Maak van te voren dan duidelijke afspraken en als er iets fout gaat, gooi dat dan niet meteen op een forum, maar bespreek het eerst eens met degene die het werk verricht heeft.....
 
Laatst bewerkt:
als "hij" de cilinders ergens anders had heen gestuurd kan "hij" ook zitten wachten op "zijn" factuur..
vaste prijzen afspreken voor gesleutel zou ik nooit doen, je weet nooit wat er tegen zit.
 
@Eduard Boessenkool
Kneus, ga ergens anders iemand z'n thread verstieren in plaats van hier zo'n reactie van niets te geven.
 
oké ik had iets duidelijker moeten zijn, hij zij dat het wel ''iets '' duurder zou worden ;)
zijn geld waard...dat is denk ik erg persoonlijk, kben wel blij met het resultaat :)
"Iets" is niet concreet, dus kun je er geen touw aan vast knopen :N
 
Wat een vaag gezeur over helemaal niets........ Niks beters te doen |( ?

Kennelijk is er kwalitatief goed werk verricht tegen betaling van 3,5 u. arbeidsloon, wat is daar mis mee behalve dat je wat te lang op de factuur moest wachten? Het 'meerwerk' was toch ook afgesproken?
 
Laatst bewerkt:
sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit maar een wazig verhaal.
Je begint midden in een verhaal iets te vertellen over iemand waar we naar moeten raden, over werkzaamheden die niet in detail worden uitgelegd.
Je beklaagt je over de gedeclareerde uren en de factuurprijs, maar noemt geen bedragen.

Dan noem je degene die dat werk voor je doet niet eens bij naam, maar geeft wel af op zijn manier van werken, zijn prijzen en het feit dat je 2 dagen op je factuur hebt moeten wachten. Wie weet wat de reden van die vertraging geweest is......

Maak van te voren dan duidelijke afspraken en als er iets fout gaat, gooi dat dan niet meteen op een forum, maar bespreek het eerst eens met degene die het werk verricht heeft.....


de reden dat ik geen naam noem, is dat dat een erg persoonlijke en oneerlijke aanval zou zijn.
ik wou eigelijk meer even mijn hart luchten.
ik hoor, helaas achteraf, dat veel klanten dezelfde problemen hebben bij deze meneer.
de kosten voor het hoonwerk, is (bij hem) standaard 80,- per cilinder, maar dat werd in mijn geval, €261,- voor beide.

montage van cilinder en kop zou een uurtje per cilinder zijn, maar werd samen 3,5 uur. €187,-

wat betreft bespreken met die desbetreffende meneer, dat heeft geen zin, want dat ik ik het blok er nu nog niet onder gehad, hij kan oeverloos ouwehoeren, en blijft bij zijn standpunt. :Z

als ik een andere klant nog mag citeren: "nadat ik een compleet zwetsverhaal van hem voor de zoveelste keer moest aanhoren heb ik mijn spullen opgepakt met de mededeling het hoeft al niet meer ik zoek wel iemand anders".

inderdaad, had ik moeten proberen wat betere afspraken te maken, maar het oponthoud, omdat hij nog geen factuur had gemaakt, was voor mij toch wel de druppel. |(

de reden dat ik het hier plaats is dat ik andere deze ellende wil besparen.

ik geloof en hoop wel in zijn vakmanschap, want het zag er wel netjes uit, en het loopt ook goed. :)
 
Wat een vaag gezeur over helemaal niets........ Niks beters te doen |( ?

Kennelijk is er kwalitatief goed werk verricht tegen betaling van 3,5 u. arbeidsloon, wat is daar mis mee behalve dat je wat te lang op de factuur moest wachten? Het 'meerwerk' was toch ook afgesproken?


als de arbeidstijd en dus factuur met zo'n 40% hoger is dan zou ik ook klagen.
als je vooraf afspreekt dat het een x bedrag kan kosten dan behoor je toch ff te bellen wanneer het veel duurder word?

fietsenmakers kennen die geintjes ook.
breng je je fiets om een slag uit het wiel te halen heb je opeens een nieuwe verlichtingsset en achterband erbij |(

in principe is een mondelinge afspraak ook geldig en zal de rechter kijken of het "ietsjes meer" wel redelijk is.
wanneer de verkoper keer op keer klanten ietsjes veel meer laat betalen kun je wel winnen.
 
Kijk simpel afspraak is afspraak, moeten beide partijen aan houden.
Mijn complimenten dat je geen naam en toenaam hebt gebruikt, want op het forum kan je ongelovelijk iemand afzeiken.
Maar prijsafspraken met sleutelklussen is heel moeilijk, kan idd het een en ander tegenzitten.
Maar ben toch nieuwsgierig bij wie je de cilinders heb laten boren??
Maar als we allemaal een beetje netjes zijn ( ik betrap me er ook op dat ik ook niet altijd even netjes ben, maar ben ook maar een mensachtige!!) dan zijn ze ook netjes terug ( soms).
 
ik heb in de afgelopen dagen nog wat ''ex'' klanten van hem gesproken.
en het is wel duidelijk dat hij (zelf ondanks prijsafspraken) consequent dik boven zijn afgesproken prijs zit.

ik wil hier niet blijven zeiken, maar 1 verhaal wil ik jullie toch niet onthouden.

er was eens jaren geleden een motorrivisie bedrijf,

op een mooie morgen stapte daar de plaatselijke bromfietshandelaar binnen.

hallo meneer, kunt u voor mij deze cilinder van een bromfietsje even honen.

natuurlijk sprak het glimlachende mannetje terwijl hij over zijn bril op zijn neus tuurde, dat is geen probleem, dat gaat u ongeveer 100 gulden kosten.

zo gezegd zo gedaan, en enkele dagen later stond ons bromfietshandelaartje op de stoep, want de cilinder was klaar.

500,- gulden graag, zei het (wederom) glimlachende mannetje.

500,- gulden! riep ons bromfietshandelaartje verschrikt uit. hoezo zo duur?

nou sprak het (nog steeds) glimlachende mannetje, ik had de passende hoon niet liggen, dus ben ik even naar Rotterdam gereden om er een te halen, dus er komen nog kosten van reistijd en brandstof bij.

Sprakeloos keek ons bromfietshandelaartje hem aan....

meent u dat? kon hij even later toch uitbrengen.

jazeker, sprak het (ja, ja we weten het nu wel, nog steeds) glimlachende mannetje.

maar waarom belt u dan niet even? dan had ik de cilinder ergens anders naar toe gebracht, want dit kan ik toch niet aan mijn klant doorberekenen?

daar had ons glimlachende mannetje geen passend (gehoond) antwoord op.

kordaat smeet ons bromfietshandelaartje 100,- gulden op de balie, rukte de cilinder uit zijn handen onder het uiten van de woorden '' dit krijg je van me en geen cent meer, je ziet maar wat je doet, maar mij zie je hier nooit meer!''

eindelijk verdween de glimlach van zijn gezicht....

en ze leefden nog ..........

})
 
ik weet wel wie je bedoelt denk ik...... ;)
toch valt de prijs nog mee hoor.
laat het maar eens bij een ander bedrijf doen , als je er al een kan vinden in de buurt.
ik zou zeggen , tel je zegeningen als het allemaal goed loopt en rijd .
het gaat ook om kwaliteit in dit soort klusjes. :/
 
ik weet wel wie je bedoelt denk ik...... ;)
toch valt de prijs nog mee hoor.
laat het maar eens bij een ander bedrijf doen , als je er al een kan vinden in de buurt.
ik zou zeggen , tel je zegeningen als het allemaal goed loopt en rijd .
het gaat ook om kwaliteit in dit soort klusjes. :/
:^
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan