Ergernissen!
De klus:
Opboren van 2 cilinders van motor van 650 naar 700 cc.(Wiseco kit)
Na telefonisch contact heb ik mijn cilinders met de nieuwe zuigers afgeleverd.
Hij was niet enthousiast over de wanddikte die overbleef (2mm) maar stelde me min of meer gerust met de opmerking ‘’bij Wiseco’’ weten ze wel wat ze doen.
Bij de vraag naar de prijs zei hij dat hij standaard € 80,- hiervoor rekent, maar gezien de wanddikte zou dit wel wat langer gaan duren, en duurder worden. Zover eerlijk verhaal.
Bij ophalen, hebben we na overleg besloten dat hij ook een deel van de montage zou doen.
(Cilinders en koppen monteren.)
Dit zou ongeveer een uurtje per cilinder kosten.
Dat zou hij eind van de vrijdagmiddag doen.
Helaas niet aan toe gekomen.
Ook de maandag ging voorbij, omdat er een spoedklus tussen kwam.
Toen ik dinsdag middag langskwam, was mijn blok klaar maar kon ik hem niet meenemen. Hij moest de factuur nog opstellen, en ik kon praten als brugman maar hij kon dat nu niet even doen, (want druk, druk, druk) en ook over een (flinke) aanbetaling wou hij niet horen.
Namelijk particulieren konden bij hem niet op rekening kopen want dat gaf alleen maar problemen, je wilt het niet weten wat de mensen allemaal, enz, enz, er kwam nog een heel verhaal van ‘’met goede vriend voor de rechter gestaan om een factuur van 1000,- met
advocaatkosten van € 2500,- bla, bla, bla’’, maar dat bespaar ik jullie maar.
De volgende dag middags maar eens gebeld, hoe het ermee zat, de factuur was nog steeds niet opgemaakt, en meneer was wederom niet telefonisch bereikbaar volgens zijn vrouw/secretaresse. Eindelijk om 16:30 kwam het verlossend telefoontje, de factuur is klaar.
Op mijn vraag of die gespecificeerd was, kwam er een ontkenend antwoord, het was gewoon 3,5 uur volgens werkplaats tarief, waarom heb je dan na 24 uur nog steeds geen factuur gemaakt???
Wat mij het meest irriteert is dat ten 1e:
Beide facturen aanzienlijk hoger waren dan hij in 1e instantie zei.
Ik herinner me nu ook een telefoongesprek van hem met een klant tijdens een van mijn bezoeken, en dat ging ook over te hoge rekening, meneer had zonder overleg meerwerk uitgevoerd, en in rekening gebracht. Later verneem ik dat hij vaak klachten heeft over zijn hoge rekeningen.
En ten 2e:
Dat het allemaal zolang duurt omdat hij zo inefficiënt is.
En ten 3e vind ik dat hij mij schoffeert door alle particulieren over 1 kam te scheren.
(Persoonlijk reken ik nooit contant af, maar stuur altijd een rekening).
Ik vind het een vreselijk klant onvriendelijk bedrijf en kom daar nooit meer!
De klus:
Opboren van 2 cilinders van motor van 650 naar 700 cc.(Wiseco kit)
Na telefonisch contact heb ik mijn cilinders met de nieuwe zuigers afgeleverd.
Hij was niet enthousiast over de wanddikte die overbleef (2mm) maar stelde me min of meer gerust met de opmerking ‘’bij Wiseco’’ weten ze wel wat ze doen.
Bij de vraag naar de prijs zei hij dat hij standaard € 80,- hiervoor rekent, maar gezien de wanddikte zou dit wel wat langer gaan duren, en duurder worden. Zover eerlijk verhaal.
Bij ophalen, hebben we na overleg besloten dat hij ook een deel van de montage zou doen.
(Cilinders en koppen monteren.)
Dit zou ongeveer een uurtje per cilinder kosten.
Dat zou hij eind van de vrijdagmiddag doen.
Helaas niet aan toe gekomen.
Ook de maandag ging voorbij, omdat er een spoedklus tussen kwam.
Toen ik dinsdag middag langskwam, was mijn blok klaar maar kon ik hem niet meenemen. Hij moest de factuur nog opstellen, en ik kon praten als brugman maar hij kon dat nu niet even doen, (want druk, druk, druk) en ook over een (flinke) aanbetaling wou hij niet horen.
Namelijk particulieren konden bij hem niet op rekening kopen want dat gaf alleen maar problemen, je wilt het niet weten wat de mensen allemaal, enz, enz, er kwam nog een heel verhaal van ‘’met goede vriend voor de rechter gestaan om een factuur van 1000,- met
advocaatkosten van € 2500,- bla, bla, bla’’, maar dat bespaar ik jullie maar.
De volgende dag middags maar eens gebeld, hoe het ermee zat, de factuur was nog steeds niet opgemaakt, en meneer was wederom niet telefonisch bereikbaar volgens zijn vrouw/secretaresse. Eindelijk om 16:30 kwam het verlossend telefoontje, de factuur is klaar.
Op mijn vraag of die gespecificeerd was, kwam er een ontkenend antwoord, het was gewoon 3,5 uur volgens werkplaats tarief, waarom heb je dan na 24 uur nog steeds geen factuur gemaakt???
Wat mij het meest irriteert is dat ten 1e:
Beide facturen aanzienlijk hoger waren dan hij in 1e instantie zei.
Ik herinner me nu ook een telefoongesprek van hem met een klant tijdens een van mijn bezoeken, en dat ging ook over te hoge rekening, meneer had zonder overleg meerwerk uitgevoerd, en in rekening gebracht. Later verneem ik dat hij vaak klachten heeft over zijn hoge rekeningen.
En ten 2e:
Dat het allemaal zolang duurt omdat hij zo inefficiënt is.
En ten 3e vind ik dat hij mij schoffeert door alle particulieren over 1 kam te scheren.
(Persoonlijk reken ik nooit contant af, maar stuur altijd een rekening).
Ik vind het een vreselijk klant onvriendelijk bedrijf en kom daar nooit meer!