even mijn ei kwijt over een webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quark

MF veteraan
3 mrt 2007
6.715
9
Geldrop
ik plaats dit maar even hier, maar als dit niet correct geplaats is dan mag een modje hem wel ff op de juiste plek neerpoten.

ik ben bezig met mijn fighterje, en dacht een mooie goedkope bron te hebben gevonden voor onderdelen, en had dus een achterlichtunit besteld bij een scooterwebsjop. en een naar eigen zeggen redelijk gerenommeerde ook nog..

verhaal in het kort: ik heb betaald maar kreeg maar niets geleverd, en bij navraag waar het bleef wisten zij het ook niet...
ik zal voor de eerlijkheid even mijn mailwisseling even quoten hier, maar eventuele slimmerikken hier die hier ook zouden willen bestellen zijn bij deze gewaarschuwd.
ik ben niet echt prettig ter woord gestaan....

Verzonden: woensdag 13 mei 2009 11:15
Aan: M
Onderwerp: Mailuz

hallo, ik heb inmiddels 20 dagen geleden een bestellling gedaan en betaald. de laaste update die ik heb gehad is van 27 april waarim mij werd medegedeeld dat mijn bestelling door u bij uw leverancier is besteld... ik zou graag van u vernemen hoelang ik nog mag wachten.. ik begrijp dat wanneer een item in backorder staat dit langer kan duren, maar ik begin me nu zorgen te maken...

Van: M
Verzonden: donderdag 14 mei 2009 18:36
Aan: mij Onderwerp: RE: Mailuz

Geachte,

Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.
U hoeft u geen zorgen te maken, ook na lange tijd vindt er automatisch uitlevering plaats.

Ook indien u niet wilt blijven wachten kunt u dit gewoon aangeven dan maken we u het geld terug over op uw bank rek nr. (wel even opgeven aub)

Met vriendelijke groet,

M

Van: mij
Verzonden: maandag 25 mei 2009 20:31
Aan: M
Onderwerp: RE: Mailuz

Hoi,

Ik wil even via deze weg informeren of er inmiddels al wat meer informatie van uw leverancier bekend is?
Ik zou het achterlicht-unit nog steeds graag ontvangen, alleen het duurt zo wel erg lang…

Hopenlijk is er wel al meer bekend.
m.v.g.

Verzonden: dinsdag 26 mei 2009 13:02
Aan: m.seijkens
Onderwerp: RE: Mailuz

Hallo,

Er is nog steeds niets bekend helaas.

Met vriendelijke groet,

Van: mij
Verzonden: woensdag 17 juni 2009 20:31
Aan: M
Onderwerp: RE: Mailuz

Hallo,

Inmiddels zijn we meer als 1,5 maand verder, en nog steeds geen achterlicht unit….
Ik vindt het op zijn minst apart dat uw leverancier geen informatie kan geven over levertijden..

Ook viel het mij op dat het door mij bestelde achterlicht niet meer in uw online shop in de lijst te vinden is…
Wat is nu de bedoeling?

Van: M
Verzonden: donderdag 18 juni 2009 15:48
Aan: m.s
Onderwerp: RE: Mailuz

Geachte,

U mag en kunt dat vinden. U weet niets van zaken doen met China kennelijk. U zou de firma Bouwman-import eens een mailtje kunnen sturen. Misschien willen zij het u uitleggen waarom het zo lang duurt. Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Hopend u hiermee weer voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,

en daarop mijn reactie:
Beste m,

Kennelijk is het niet uw bedoeling iets van klantvriendelijkheid te tonen. Ik heb geen zaken gedaan met de firma bouwman-import, en zie het ook niet al mijn taak daarmee contact op te nemen.
Ik weet wellicht niets van handel bedrijven met China, maar ook u handelt niet direct met China, en doet dit kennelijk via een importeur..
Ik weet niet wat u van uw klanten verwacht, maar u bent in het bezit van mijn geld, en trekt hierover in de tussentijd fijn rente. Dit zal op dergelijke bedragen marginaal zijn, maar het gaat om het principe. Als de klant vraagt waar het product blijft zegt u : “weet ik niet” en daar blijft het bij….

U geeft aan dit soort mailtjes bijzonder hinderlijk te vinden, en daarom het item te hebben verwijderd van de site. Hier geeft u veel blijk van u wil tot het leveren van service.
U had op zijn minst uit eigen initiatief bericht hebben kunnen geven dat het product niet binnenkort geleverd kan worden, kennelijk weet u op uw beurt niets van automatisering, anders had u dit wel geïmplementeerd in de winkelmodule van uw site…

Met alle zaken waarmee ik tot nu toe gehandeld heb, heb ik in dergelijke gevallen in elk geval niet zelf continu achter informatie hoeven vissen en werd ik netjes op de hoogte gehouden.
En werd ik zeker niet op een dergelijke belerende toon aangesproken..
U heeft mij al eens eerder voor de keuze gesteld nog even te wachten of mijn geld teruggestort te krijgen, na deze reactie wil ik nu alsnog voor de laatste optie kiezen.


ik zie graag het geldbedrag welke ik heb overgemaakt terug verschijnen op mijn rekening, zodat ik bij een andere winkel/webshop mijn geld kan uitgeven.
Even een quote van uw site:” op het gebied van Internet-merchandising en reselling hebben we ook een naam hoog te houden. En ook op de digitale snelweg geldt: ben je tevreden? Zegt het voort, ben je niet tevreden? Zeg het ons!”
Bij deze, beschouwt u mij maar als hoogst ontevreden klant, die zeker niet zal nalaten dit ook kenbaar te maken via die digitale snelweg…

Vriendelijlk bedankt voor de genomen moeite,
m

mijn vraag nu:
vinden jullie mijn reactie terecht, of heb ik het wat overtrokken...
het mag dan wel een pleepot webshop zijn, maar je bent toch wel wat vriendelijk naar klanten?

edit:
we hebben imiddels reactie gehad van de beste meneer:
Van: M
Verzonden: donderdag 18 juni 2009 18:49
Aan: m.s
Onderwerp: RE: Mailuz

Wat een ongelofelijke lul de behanger ben je eigenlijk.

Je krijgt antwoord op de vraag ; is niet goed.
Je krijgt advies wat je zou kunnen doen: weer niet goed.
Elk artikel dat tijdelijk niet leverbaar is wordt tijdelijk verwijderd. ( dit om teleurstelling te voorkomen) weer niet goed.
Ik weet inderdaad niets van automatisering, daar hebben we specialisten voor. Weer niet goed.
Ik ben gewoon rechtreeks en wind er geen doekjes en lulverhalen omheen zoals anderen doen. Weer niet goed.
Ik geef u de keuze het geld terug te storten( al lang geleden) weer niet goed.
Een andere webshop? Als u daar hetzelfde artikel sneller kunt kopen dan bij ons krijgt u van mij 1000.- euro. Zeker weer niet goed he?
En hoe denkt u dat ik over u denk? Dat staat hierboven al ……

Zegt het voort, zegt het voort.
Mail gerust terug, e-mail wordt NIET meer gelezen. Zoek het maar uit.

waarop mijn antwoord de volgende was:
Mail lezen of niet,
ik heb in mijn vorige mail al aangeven mijn geld graag terug te ontvangen…

Laten we het erop op houden dat wij schijnbaar geen vlekkeloze communicatie hebben, maar een derglijke manier van communiceren noemt men niet “rechstreeks” maar simpel kortaf…

Het spijt me zeer dat dit zo moet verlopen, en wens u verder veel suc6 met uw scootershop….

we houden u op de hoogte..... :X

edit2:

het zit me best hoog en wil meneer toch even wijzen op deze discussie, mogelijk trekt hij hier lering uit...

deze mail is dan ook via het contactformulier op zijn site onder de vermelding van een fake mailadres verzonen, zodat hij niet direct na het zien van mijn mailadres de mail in de prullenbak mikt :P

hallo, in verband met mijn ervaring met uw webshop, heb ik op een openbaar forum een discussie opgestart.

maakt u zich geen zorgen, ik heb enkel feiten weergegeven om te verifieeren of mijn ervaring op zich stond of dat wellicht overdreven zou hebben gereageerd, u kunt deze discussie vinden op de volgende link:

even mijn ei kwijt over een webshop

ik vindt het wel zo eerlijk u te wijzen op het bestaan van deze discussie, gezien deze niet positief spreekt over uw service, en wil u dan ook de gelegenheid geven een weerwoord of uw zijde van het verhaal te melden, indien u daar behoefte aan hebt.

mij heeft u in elk geval tegen het zere been geschopt..

m.v.g.

oh reageren via dit mailadres heeft geen zin, u kunt mij, indien gewenst, bereiken via m.seijkens@gmail.com


ik ben momenteel niet zo blij met scootparts
 
Laatst bewerkt:
Geld terugvragen conform wettelijke bescherming online aankopen en klaar mee zijn. Of afwachten en blijven mailen. Zou elkaar iig niet gaan lopen opfokken, want daar schiet je niks mee op.

En ja, ik kan me jouw mail goed voorstellen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik doe op mijn werk regelmatig zaken met China, ook weer via tussenpersonen overigens en dat gaat eigenlijk best goed. Geen motoronderdelen maar steigeronderdelen maar het blijft China.

Los daarvan vind ik hun reactie van 14 mei correct en netjes, daarna komt het een beetje over als "zoek het lekker uit". Op z'n zachts gezegd niet netjes.
 
ik vind die winkelier maar te ver gaan hoor, met z'n taalgebruik. geld terugvragen idd en wegwezen daar, die hoeven blijkbaar geen klanten. en je zou zeggen dat het crisis is, maar verdomme, ik merk er niks van... niet negatief, maar ook niet positief!
 
Ik kan je opzich enigzins gelijk geven. Je hebt iets besteld en betaald. je wilt het daarom ook binnen een aanzienlijke tijd thuis in de brievenbus ontvangen.
Echter heeft hij wel aangegeven dat als u niet meer wilt wachten u uw geld terug kon krijgen.

Ik had dit denk ik dan ook gedaan, en op het moment dat het artikel weer te bestellen is opnieuw bestellen of kijken of het ergens anders te koop is.

Daarnaast ben ik het wel met je eens dat hij niet bepaald vriendelijk is in de latere mails.
 
ik vind die winkelier maar te ver gaan hoor, met z'n taalgebruik. geld terugvragen idd en wegwezen daar, die hoeven blijkbaar geen klanten. en je zou zeggen dat het crisis is, maar verdomme, ik merk er niks van... niet negatief, maar ook niet positief!

:^

Helemaal mee eens. Nu hopen dat je je geld terugkrijgt. Zo ga je echt niet met klanten om. Het lijkt wel of men tegenwoordig geen geld meer wil verdienen.
 
mijn vraag nu:
vinden jullie mijn reactie terecht, of heb ik het wat overtrokken...
het mag dan wel een pleepot webshop zijn, maar je bent toch wel wat vriendelijk naar klanten?

In ieder geval had ik gewacht tot het geld weer op m'n rekening stond voordat ik dit soort dingen de wereld in ging helpen O-)
 
Beiden niet netjes, overiges geeft de winkelier 2 opties aan, wachten of geld terug, dan moet je niet zeuren dat je lang moet wachten, maar je geld terug vragen en niet gaan lopen zeiken. :)
 
Geachte,

Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.
U hoeft u geen zorgen te maken, ook na lange tijd vindt er automatisch uitlevering plaats.

Ook indien u niet wilt blijven wachten kunt u dit gewoon aangeven dan maken we u het geld terug over op uw bank rek nr. (wel even opgeven aub)

Met vriendelijke groet,


Het is wachten of geld terugvragen, dat geeft de verkoper duidelijk aan. Jij kiest blijkbaar niet voor geld terugvragen, dus zul je moeten wachten. Het kan toch zijn dat de verkoper nog niets heeft ontvangen omdat het inderdaad erg lang duurt.. wat verwacht je dan?

edit: zie nu dat tinusz me voor is :)
 
Laatst bewerkt:
Geachte,

Dit artikel staat nog steeds in bestelling bij onze leverancier. Zij kunnen ons geen antwoord geven op de vraag wanneer het precies geleverd gaat worden.
U hoeft u geen zorgen te maken, ook na lange tijd vindt er automatisch uitlevering plaats.

Ook indien u niet wilt blijven wachten kunt u dit gewoon aangeven dan maken we u het geld terug over op uw bank rek nr. (wel even opgeven aub)

Met vriendelijke groet,


Het is wachten of geld terugvragen, dat geeft de verkoper duidelijk aan. Jij kiest blijkbaar niet voor geld terugvragen, dus zul je moeten wachten. Het kan toch zijn dat de verkoper nog niets heeft ontvangen omdat het inderdaad erg lang duurt.. wat verwacht je dan?
:^ en wat verwacht je van dit topic? tegenwoordig gaat iedereen bij het minste of geringste zaken/mensen zwart lopen maken op internet :N als je zijn reactie niet trekt, wees dan gewoon een vent en vraag je geld terug, jij blij, hij blij en hoef je nergens te lopen '(
 
Laatst bewerkt:
Van: Marcel xxxxx @scootparts.nl
Verzonden: donderdag 18 juni 2009 15:48
Aan: m.seijkens
Onderwerp: RE: Mailuz

Geachte,

U mag en kunt dat vinden. U weet niets van zaken doen met China kennelijk. U zou de firma Bouwman-import eens een mailtje kunnen sturen. Misschien willen zij het u uitleggen waarom het zo lang duurt. Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Hopend u hiermee weer voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,
Scootparts

Met deze e-mail heeft de webwinkel al zijn geloofwaardigheid verloren en de oorlog verklaart aan in dit geval veel bezoekers van het MF.
Wat een flapdrol zeg.
Mij zal hij niet snel te vriend houden na het sturen van een dergelijke e-mail.
 
mwhoa, ikzelf zie niet in waar ik verkeerd bezig (niet netjes) ben geweest, in eerste instantie wilde ik best nog ff wachten, maar niet tot in de eeuwigheid zonder iets meer te vernemen....

ik had verwacht, en gehoopt op een tijds-indicatie als laatste antwoord, geen belerende mail.....
 
Laatst bewerkt:
:^ en wat verwacht je van dit topic? tegenwoordig gaat iedereen bij het minste of geringste zaken/mensen zwart lopen maken op internet :N als je zijn reactie niet trekt, wees dan gewoon een vent en vraag je geld terug, jij blij, hij blij en hoef je nergens te lopen '(

dit topic geeft precies wat ik verwacht: reflectie op het gebeurde, em ik kon mijn verhaal kwijt. en eventuele kopers zijn gewaarschuwd voor de mogelijke grillen van deze persoon...

van de site :

omdat [webshop] in korte tijd marktleider is geworden op het gebied van Internet-merchandising en reselling hebben we ook een naam hoog te houden. En ook op de digitale snelweg geldt: ben je tevreden? Zegt het voort, ben je niet tevreden? Zeg het ons!

ik vindt dat deze reclame 2 kanten op mag werken.. als ik netjes te woord was gestaan had ik een dergelijk topic ook niet aangemaakt.
als ze hadden gezegd: "Sorry we weten nog steeds niks, wilt u alsnog uw geld terug?"
had ik mijn geld teruggevraagd, op me kop gekrabt en verder gegaan met leven...

nu wil het geval dat ze me liever beledigen, en vragen op hun site om onze ervaringen voort te zeggen... ik zie niet in waarom dit alleen in positieve zin moet..
 
Laatst bewerkt:
mwhoa, ikzelf zie niet in waar ik verkeerd bezig (niet netjes) ben geweest, in eerste instantie wilde ik best nog ff wachten, maar niet tot in de eeuwigheid zonder iets meer te vernemen....
Hij heeft aangegeven, zodra hij meer weet, laat hij het weten. Moet hij zonder dat hij iets weet elke week gaan mailen? Als je geen info hebt te melden, heeft het ook weinig zin om dat te mailen.

Daarbij is zijn email misschien niet uiterst klantvriendelijk, maar om nou te zeggen dat hij zo'n schandalige email terugmailt...?? Hij had het anders kunnen zeggen, maar zijn vraag blijft nog steeds wat jij wilt? Of heb je zo'n dunne huid dat je de opmerking "blijkbaar weet je niets van handel met China" al niet kan verdragen? |(

Nee het verdient geen schoonheidsprijs, maar als dit het ergste is :?
 
Laatst bewerkt:
Geachte,

U mag en kunt dat vinden. U weet niets van zaken doen met China kennelijk. U zou de firma Bouwman-import eens een mailtje kunnen sturen. Misschien willen zij het u uitleggen waarom het zo lang duurt. Ondertussen hebben wij het artikel tijdelijk op “niet zichtbaar” in onze shop gezet omdat we anders de hele dag dit soort mailtjes krijgen en moeten beantwoorden……

Op uw vraag; “wat is nu de bedoeling” kan ik alleen met een tegenvraag antwoorden; “wat wilt u?”

Hopend u hiermee weer voldoende te hebben ingelicht,

Met vriendelijke groet,

ja wat jij wil vriend :+

nee ik kreeg toch een hele andere indruk als jij tinusz....

voornamelijk het feit dat ik klaarblijkelijk tot last ben, terwijl die beste shop mijn centen al in de pocket hebben steekt me in zon geval....
ik verwacht van een winkel op zijn minst geveinzde vriendelijkheid...

hij had tenminste een indicatie hebben kunnen geven, ipv zijn gal te spuwen...
 
Laatst bewerkt:
ja wat jij wil vriend :+

nee ik kreeg toch een hele andere indruk als jij tinusz....
voornamelijk het feit dat ik klaarblijkelijk tot last ben, terwijl die beste shop mijn centen al in de pocket hebben steekt me in zon geval....

hij had tenminste een indicatie hebben kunnen geven, ipv zijn gal te spuwen...

Hoe kan je een indicatie geven als je geen idee hebt wanneer iets binnen komt?
"Wanneer verwacht jij uit je broek te scheuren?"

dit topic geeft precies wat ik verwacht: reflectie op het gebeurde, em ik kon mijn verhaal kwijt. en eventuele kopers zijn gewaarschuwd voor de grillen van deze persoon...ik vindt dat deze reclame 2 kanten op mag werken.. als ik netjes te woord was gestaan had ik een dergelijk topic ook niet aangemaakt.
als ze hadden gezegd: "Sorry we weten nog steeds niks, wilt u alsnog uw geld terug?"
had ik mijn geld teruggevraagd, op me kop gekrabt en verder gegaan met leven...

nu wil het geval dat ze me liever beledigen, en vragen op hun site om onze ervaringen voort te zeggen... ik zie niet in waarom dit alleen in positieve zin moet..

Ze beledigen je niet. Ze hebben aangeboden je geld terug te storten maar dat wilde je niet. Dan kan de verkoper nog wel een keer vragen of je het geld terug wil, maar je hebt al duidelijk gemaakt dat je het product wil hebben, dus wachten!
 
Webshops.... :r

Ik had een helm besteld bij een Engelse webshop.
Enkele dagen later stuurden ze mij een mail dat hij niet op voorraad was, en dat ze hem in september/oktober pas konden leveren (er stond overigens niet bij in welk jaar).
En of ik daar mee akkoord ging... _O-

En nu heb ik hem bij een echte winkel besteld.
 
Hoe kan je een indicatie geven als je geen idee hebt wanneer iets binnen komt?
"Wanneer verwacht jij uit je broek te scheuren?"
als je geen idee hebt waneer iets binnenkomt, dan kan je dat op eigen initiatief kenbaar maken bij je klant, in dit geval heb ik alleen informatie gekregen wanneer ik daar zelf om vroeg..
Ze beledigen je niet. Ze hebben aangeboden je geld terug te storten maar dat wilde je niet. Dan kan de verkoper nog wel een keer vragen of je het geld terug wil, maar je hebt al duidelijk gemaakt dat je het product wil hebben, dus wachten!

ze beledigden me wel, lijkt me lastig te beoordelen voor jou :? , er staat letterlijk dat ze het item hebben verwijderd uit de shop, om te voorkomen dit soort lastige mailtjes te ontvangen.... |(

toen ik aangeboden kreeg mijn geld terug of nog wachten, had ik niet voorzien dat dit zo lang kon gaan duren, toen ik navroeg wat nu de bedoeling was, werd dit beantwoord met de vraag wat ik wil!

nou ik wil dat achterlicht! maar aangezien dat wachten alleen maar een onbeschofte verkoper oplevert na een paar maal om info te hebben gevraagd, ga ik toch uiteindelijk maar voor mijn geld terug...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan