Even open, maar niet op het circuit

Nijlkanarie

MF'er
12 aug 2008
220
2
Hallo,

Ik lees hier en daar dat je in Duitsland lekker door mag rijden. Daarentegen lees ik ergens anders weer dat dat dan weer niet mag, ome Koos schijnt lange armen te hebben.

Hoe kom ik er achter waar ik in Duitsland geen snelheidsbeperking heb en legaal een keer harder kan rijden dan 120, ik bedoel natuurlijk 130,.

De nijlkanarie
ps: op zoek naar vleugels
 
:Z

full
 
Op de Autobahn waar geen snelheid staat aangegeven kun je gas geven. :Y
Bij een ongeval met (zeer) hoge snelheid wordt je wel aansprakelijk gesteld.
Als er een bord staat met max. snelheid moet je dit opvolgen (net zoals in Nederland).
Controles in DLd vallen wel mee alleen bij wegwerkzaamheden zou ik me echt aan de snelheid houden. Als ze je daar pakken heb je meteen de hoofdprijs.
 
Nou dat mag dus gewoon op de "autobahn" autosnelweg dus. waar geen snelheidsbeperking is opgegeven. Maar laatst tijdens een VRO dag van een instructeur van de KNMV te horen gekregen dat als je een ongeluk maakt in Duitsland boven de 130 dat je verzekeringswijze automatisch de schuldige bent van het ongeluk. Of iets dergelijks. Kan je nog van een koude kermis thuis komen.

Maar zelf vind ik deze regel beetje vaag, nog nooit eerder van gehoord. Iemand anders hiermee bekend??
 
Op de Autobahn waar geen snelheid staat aangegeven kun je gas geven. :Y
Bij een ongeval met (zeer) hoge snelheid wordt je wel aansprakelijk gesteld.
Als er een bord staat met max. snelheid moet je dit opvolgen (net zoals in Nederland).
Controles in DLd vallen wel mee alleen bij wegwerkzaamheden zou ik me echt aan de snelheid houden. Als ze je daar pakken heb je meteen de hoofdprijs.

Dit heb ik inderdaad ook in andere topic's gelezen na de zoekfunctie,. Kan alleen niet vinden welke kant ik op moet rijden.

Ahrnhem Oberhausen las ik ergens.? Ik kom zelf uit de omgeving van Rotterdam.

Tja aansprakelijkheid,. Was niet van plam om het te gek te maken, maar wil wel een keer een stukje rijden zonder op de teller te hoeven kijken.
 
Nou dat mag dus gewoon op de "autobahn" autosnelweg dus. waar geen snelheidsbeperking is opgegeven. Maar laatst tijdens een VRO dag van een instructeur van de KNMV te horen gekregen dat als je een ongeluk maakt in Duitsland boven de 130 dat je verzekeringswijze automatisch de schuldige bent van het ongeluk. Of iets dergelijks. Kan je nog van een koude kermis thuis komen.

Maar zelf vind ik deze regel beetje vaag, nog nooit eerder van gehoord. Iemand anders hiermee bekend??



Klopt. Bij snelheden van 130+ wordt de bewijslast omgedraaid.
 
Dit heb ik inderdaad ook in andere topic's gelezen na de zoekfunctie,. Kan alleen niet vinden welke kant ik op moet rijden.

Ahrnhem Oberhausen las ik ergens.? Ik kom zelf uit de omgeving van Rotterdam.

Tja aansprakelijkheid,. Was niet van plam om het te gek te maken, maar wil wel een keer een stukje rijden zonder op de teller te hoeven kijken.



Ik woon in Arnhem en ga regelmatig op zondag om 07.00 uur de Autobahn op. Na 10.00 uur is het te rdruk om echt het gas open te draaien.
 
de snelweg die (oa bij enschede) parallel langs Nederland loopt, de 31.

die is sowieso zonder snelheidsbeperking.
verder iid bij Venlo.

Steeds meer snelwegen in Duitsland krijgen ook de snelheidsbeperking.

veelal stukken waar niemand woont/niet langs grote steden zijn zonder beperking.
het staat uiteraard ook duidelijk op de borden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan