Even serieus..

Mrs.Honda

MF'er
6 jan 2006
39
0
Stockaryd (Zweden )
Ik heb een vraag aan jullie, Ik ben dus zelf een beginner in het motorgebeuren.
Hier, in Zweden, hoef je niet naar een rijschool maar mag je ook met een vergunning zelf oefenen. Dat doe ik dus,nadat ik eerst een dubbele les heb gevolgt bij de rijschool, ik rij samen met mijn man en soms met een vriend op mijn eigen motor.
Ik vindt het heel erg leuk, wilde het al jaren, het rare is dat ik steeds de kriebels krijg als ik weet dat ik s,avonds ga rijden....Als ik er eenmaal op zit is het ok. Ben soms best zenuwachtig voordat we gaan rijden...
Hoe zat dat met jullie ,voordat jullie als rossies door de bocht gingen, Ben ik nou raar dat iets wat ik heel leuk me toch soms ook de zenuwen bezorgt?
Het zal allemaal wel een kwestie van ervaring zijn...dat je hoe meer ervaring hoe meer zelfvertrouwen krijgt en minder kriebels...
Dus duik eens in een ver verleden en vertel me eens hoe jij je voelde toen je net was begonnen...Dank je !!

Angela
 
Ik rijd nu een jaar, ongeveer 4500 km ervaring en krijg toch altijd weer de kriebels als ik erop stap. Spanning en alles voel ik toch altijd wel. Als ik rijd denk ik ook vaak dat er wat met de fiets mis is, maar nooit is er wat, gelukkig. Ik denk altijd maar zo, beter zenuwachtig en scherp op de motor, dan suf en onoplettend :+
 
Ik duik nog steeds niet als rossi door de bocht :?

Maar maakt het niet minder leuk :Y

En ben nog steeds enigszins gespannen als ik 's morgens opstap
 
Voor elke rit een klein beetje vlinders in de buik, die verdwenen na twee bochten. Nu, 4500 km later, nergens meer "last" van. :W
 
Laten we dan maar zeggen dat geen enkel topic nodig was.

Ruud, gooi maar een slotje op MF :W
 
Voor elke rit een klein beetje vlinders in de buik. Nu, 4500 km later.... :W
:^
....bijna nergens meer last van...nog wel es af en toe gezonde spanning :)
Maar als ik niet gelest zou hebben, zou ik wel met wat meer spanning op de motor zitten....
dus ja, enige zenuwen/spanning kent iedereen wel.. maar was dat nou echt een heel topic waard?
We hebben een assistent moderator... *O*
Laten we dan maar zeggen dat geen enkel topic nodig was.

Ruud, gooi maar een slotje op MF :W
})
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook altijd een soort spanning voor mijn lessen. Zeker in het begin, later werd dat minder en verdween het zelfs. Zal wel iets met zekerheid op de motor te maken hebben. Nu heb ik het nog wel eens als ik ga stunten/hard (200+) rijden.
Zal wel zijn omdat ik het nog niet 100% vertrouwd is.
 
ik had t ook behoorlijk hoor. maar ben daar wel aardig overheen :P gewoon rustig aan opbouwen en cliche maar wel waar, niet boven je kunnen rijden, dan word je nerveus omdat je te weinig marge hebt en ga je fouten maken waar je van schrikt waardoor je nog nerveuzer wordt.
 
In 't begin heb je die spanning zeker..
Verdwijnt na verloop van tijd... En dan heb je alleen nog maar kriebels van het genot van het rijden :D
 
na 16000km bij een plezierritje nog steeds kriebels en een hogere hartslag, adrenaline running through my veins, oid :)

maar zenuwen? nah, nee ;)
 
Is geen kwestie van zenuwen maar meer van spanning in de vorm van 'was het maar vast zo laat :X '
Had ik als kind als ik naar het zwembad ging (echte waterman) en later toen ik met m'n buren mee ging crossen (ik mocht dan ook altijd rijden) en toen als ik weer op de brommer kon en vervolgens voor elke les en nou tijdens de koffie voor ik naar m'n werk ga (want ik ga altijd op de motor, ook in de winter) alleen zit er in de winter tijdens sneeuw ook wel een beetje angst bij voor eventuele kosten mocht ik onverhoopt toch onderuit gaan :X
 
heel normaal dat je zenuw wachtig of gespannen bent. Maar als je er eenmaal op zit moet je onstspannen hoor dat rijdt een stuk lekkerder. Ik rijd het hele jaar door maar als het nat en glad is ben ik een stuk voorzichtiger de boel moet wel hel blijven he.

Gewoon blijven rijden dan gaat het vanzelf soepeler
 
ik rij altijd zo ontspannen mogelijk , er is altijd iemand die beter, sneller , harder kan dan jou ( vaak aan de tap met een paar bier in zijn nek ) daarbuiten hoef ik mij aan niemand te bewijzen , als ik het niet vertrouw of twijfel gaat de gas kraan dicht.. Zo blijft motor rijden leuk en geen motor lijden ...
so go end have fun *O*
 
ik rij altijd zo ontspannen mogelijk , er is altijd iemand die beter, sneller , harder kan dan jou ( vaak aan de tap met een paar bier in zijn nek ) daarbuiten hoef ik mij aan niemand te bewijzen , als ik het niet vertrouw of twijfel gaat de gas kraan dicht.. Zo blijft motor rijden leuk en geen motor lijden ...
so go end have fun *O*


Hier sluit ik mij volledig bij aan. Rij nooit boven je kunnen, er zijn er toch altijd die meer kunnen dan jij. Geniet gewoon van je hobby en besef dat je niet alles in één dag onder de knie kan hebben. Gezonde angst is niet verkeerd, het is beter om je kwaliteiten langzaam op te bouwen dan om direct op je plaat te gaan. Dat kost je je zelfvertrouwen en dan ben je veel verder van huis.
 
Ik rij nu inmiddels dik 12 jaar motor en ik herken dit gevoel wel hoor. Zelfs in tijden dat ik de motor iedere dag gebruik voor woon-werk stap ik niet zo op de motor zoals ik in de auto stap. Altijd toch wel een soort kriebel van "zometeen stap ik op de motor"

Als ik een echt toertje voor de boeg heb dat voel ik de dag dat we gaan echt wel kriebels in de buik.....
 
Ik rij nu inmiddels dik 12 jaar motor en ik herken dit gevoel wel hoor. Zelfs in tijden dat ik de motor iedere dag gebruik voor woon-werk stap ik niet zo op de motor zoals ik in de auto stap. Altijd toch wel een soort kriebel van "zometeen stap ik op de motor"

Als ik een echt toertje voor de boeg heb dat voel ik de dag dat we gaan echt wel kriebels in de buik.....
:^ sinds ik motor rij (bijna 11 jaar) zie ik een auto toch steeds meer als een vervoermiddel. De concentratie die je op de motor nodig hebt is deel van de kick, je bent veel bewuster bezig.
Dus een gezonde vorm van spanning is normaal en maakt je scherp.

Ik heb begrepen dat het in Zweden lang niet zo dichtbevolkt is als hier, dus kun je daar veel beter :] :]

Have fun! :] :]
 
Superbedankt voor jullie reacties !! daar kan ik wat mee, ben gelukkig toch niet de enigste.. O-)
Ik kan er niets aan doen maar goed motorrijden vindt ik echt een kunst, iets wat je echt niet zomaar even onder de knie hebt..Ieder die denkt, ach dat doe ik wel even, die komt van een koude kermis thuis. zoals als eerder gesteld werdt is het zo ontzettend anders dan het rijden in een auto, vergt zoveel meer concentratie en zoveel meer dingen waar je op moet letten. Ik vindt motorrijden geweldig en heb diep respect voor die mensen die al jaren rijden en "de kunst" al helemaal onder de knie hebben, alhoewel je steeds blijft leren van nieuwe situaties natuurlijk.

Liefs Angela
 
Ik heb dat ook. Die kriebels...
Toen ik nog lestte (klopt dit woord wel, het ziet er zo raar uit? :? )had ik daar heel erg last van, moest de hele tijd naar de wc enzo....
Nu heb ook nog wel kriebels, maar lang niet meer zo erg.
Zodra ik erop stap is het genieten!!! :] :] :]
 
Even wat anders.
Ik reageer hier maar even, maar je topic waar je een oproep doet om iemand te feliciteren is dus op slot, maar mensen konden je emailen voor het telefoonnummer, maar je email staat niet in je profiel :? Of is die kennel van jou/jullie :?
Dit even ter informatie :)
Ik weet verder niet hoe het werkt met SMSen naar het buitenland, maar je zou ook hun mobielnummer kunner doorgeven :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan