Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

muz660

Die hard MF'er
7 apr 2004
507
0
Assen
Bezoek Site
#77
Zou liever naar Zolder gaan, Assen heeft van die lange snelle stukken, da's nie leuk bij een top van 170 km/u
Klopt, is ook maar net wat je wilt. Als je een hele dag wilt rijden is Zolder waarchijnlijk beter. Voor één rondje is het goedkoper om dat dan tijdens de landelijke motordagen te doen. En Assen haal ik wel op één lading, Zolder niet, wordt dan al in de bus zetten en diesel verstoken :(
 

kingcharles1666

Die hard MF'er
17 aug 2009
349
0
#86
Accupack hoeft nooit vervangen te worden.
Wanneer die zo slecht is geworden dat je er niet meer mee kunt rijden dan is de motor zelf ook op.
Sowieso heb je 5 jaar garantie opgetreden accupack.
 
17 okt 2014
20
0
#88
denk dat na 10 jaar de accu s vervangen moeten worden of de inhoud vernieuwd (gereviseerd)
over de prijs valt weinig te zeggen maar ik verwacht dan dat inmiddels veel mensen EV rijden
en bij grote aantallen gebruikers gaat de prijs dalen
 

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
851
0
#90
Dat lijkt me nou juist niet het geval. Het mooie aan een elektrische motor is nou juist dat er zo weinig slijtage-onderdelen aan zitten. Een benzinemotor is 'op' als er zoveel werk aan zit dat het niet meer de moeite is om hem op te lappen. En dat komt vooral omdat een revisie zo omvangrijk is. Bij een elektromotor is dat nou juist bijna niks, volgens mij alleen maar twee lagertjes?
 

Erasmos

MF veteraan
26 jan 2014
1.541
0
#91
Vandaar dat ik het me ook afvraag, ik verwacht van een motor toch wel een levensduur van minimaal 20 jaar.(met uitzondering van slijtagedelen zoals accu's uiteraard.)
 

kingcharles1666

Die hard MF'er
17 aug 2009
349
0
#92
Slijtage aan de electronica maken het economisch oninteressant om na pakweg 150.000 kilometer een accupack te verwisselen. Waarschijnlijk is de motor controller dan versleten en kan de accu lader de chemie van de nieuwe accu's niet opladen. Die twee componenten zijn zo al 3000 Euro. Een accu pakket van 10kWh inclusief alle batterij management systemen en passend in het Brammo frame zal ook minimaal 4000 Euro zijn over 5 jaar. (400 Euro per KWh)
Totaal prijs dus minimaal 7000-8000 Euro.

Gewoon oprijden dus en dan weer een nieuwe kopen van het geld dat je aan benzine en onderhoud hebt bespaart. Besef goed dat een accu bij 80% capaciteit als afgeschreven wordt beschouwd maar dat je er dan nog steeds prima mee kunt rijden. Je komt alleen wat minder ver maar dat gaat zo geleidelijk dat je dat amper merkt. Als je er dus lang mee wilt rijden moet je niet nu al op het randje van het bereik zitten qua woon-werk verkeer natuurlijk. Want dan kom je een keer in de problemen...

Bovendien koop je over 5 jaar een elektrische motor die 2,5x zo ver komt en 2x zo snel laad. Dat is namelijk precies wat mijn ervaring is van de overstap van een Vectrix uit 2009 naar een Brammo uit 2014. En die rijdt ook nog eens veel beter ook!
 

kingcharles1666

Die hard MF'er
17 aug 2009
349
0
#95
Hallo king is het nog gelukt met die usb aansluiting en wat ga je er aanhangen
Jazeker, het is deze van motozoom geworden:
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?bestelnummer=70024877

En die past perfect in het gat aan de rechter zijkant!



Gaatje gevuld



Het doppie klem je perfect achter de kap *O*



Gebruik hem voor m'n telefoon. Ik heb een waterdichte sony en die zit met een fiets houder aan het stuur

Suchergebnis shop halterung spz only • FAHRER Berlin
 
8 nov 2014
3
0
40
Leuven
#97
Klopt, is ook maar net wat je wilt. Als je een hele dag wilt rijden is Zolder waarchijnlijk beter. Voor één rondje is het goedkoper om dat dan tijdens de landelijke motordagen te doen. En Assen haal ik wel op één lading, Zolder niet, wordt dan al in de bus zetten en diesel verstoken :(
Zolder was geweldig met de BRAMMO :-P heb enkele weekends geleden tijdens het SOLARCHALLENGE te Zolder anderhalf uur gereden als begeleider voor testrijders.

Zelfs met duo :-)
 

muz660

Die hard MF'er
7 apr 2004
507
0
Assen
Bezoek Site
#99
De eerste 1000 km zitten er op. Ongeveer de helft daarvan woon-werk-verkeer.
Blijft apart om bij de verkeerslichten vooraan te gaan staan en dan van je eigen motor niks te horen of te voelen....maar wel het 'lawaai' van de auto's om je heen.
Na stilstand de motor een stukje achteruit trekken om de speling in de aandrijflijn op te heffen is ook al routine, daarna gaat ie echt soepel van de plek.

Actieradius valt mij wel wat tegen, ik had gehoopt twee dagen heen en weer naar het werk te kunnen, 110 km totaal, maar na één dag heb ik nog rond de 40% lading over, dat gaat dus niet. Misschien dat dat met hogere temperaturen nog beter wordt?
 
30 dec 2009
103
4
Rij je dan over de snelweg of alleen binnen door, 120km per u? 200 km moet dan wel te halen zijn in de praktijk.
De eerste 1000 km zitten er op. Ongeveer de helft daarvan woon-werk-verkeer.
Blijft apart om bij de verkeerslichten vooraan te gaan staan en dan van je eigen motor niks te horen of te voelen....maar wel het 'lawaai' van de auto's om je heen.
Na stilstand de motor een stukje achteruit trekken om de speling in de aandrijflijn op te heffen is ook al routine, daarna gaat ie echt soepel van de plek.

Actieradius valt mij wel wat tegen, ik had gehoopt twee dagen heen en weer naar het werk te kunnen, 110 km totaal, maar na één dag heb ik nog rond de 40% lading over, dat gaat dus niet. Misschien dat dat met hogere temperaturen nog beter wordt?