Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

Rij je dan over de snelweg of alleen binnen door, 120km per u? 200 km moet dan wel te halen zijn in de praktijk.
Ligt er ook helemaal aan hoe zwaar/groot de berijder is, buitentemperatuur speelt ook mee.
Nu 't 's nachts 2 graden is, mag ik blij zijn als ik 120 km haal, "battery cold, cutback, regeneration: OFF" speelt dan ook mee.
 
Rij je dan over de snelweg of alleen binnen door, 120km per u? 200 km moet dan wel te halen zijn in de praktijk.
Binnendoor, wel aardig wat links/rechts met afremmen en optrekken en laatste stuk
veel verkeerslichten.
Battery cutback en regen off heb ik nog niet heel veel mee te maken gehad, paar keer afgelopen week, eerste week niet.
 
Na stilstand de motor een stukje achteruit trekken om de speling in de aandrijflijn op te heffen is ook al routine, daarna gaat ie echt soepel van de plek.
Grappig, dat klapje in de aandrijflijn was mij ook al opgevallen tijdens de proefrit. Kan natuurlijk ook niet anders met een ketting en versnellingsbak. Bij een normale motor merk je het alleen niet zo erg omdat je toch met slippende koppeling wegrijdt.

Weet iemand ook hoe het nu met die introductiekorting zit? Tot en met oktober hoorde ik bij de dealer in Duiven, maar ik zie de aanbieding nog steeds op facebook langskomen.
 
Grappig, dat klapje in de aandrijflijn was mij ook al opgevallen tijdens de proefrit. Kan natuurlijk ook niet anders met een ketting en versnellingsbak. Bij een normale motor merk je het alleen niet zo erg omdat je toch met slippende koppeling wegrijdt.

Weet iemand ook hoe het nu met die introductiekorting zit? Tot en met oktober hoorde ik bij de dealer in Duiven, maar ik zie de aanbieding nog steeds op facebook langskomen.
Bij een verbrandingsmotor zorgt het draaien terwijl je met ingetrokken koppeling staat te wachten al voor het opheffen van de speling waardoor het wegrijden zonder die eerste 'klap' gaat.

Officieel was het t/m 31 oktober. Als ik de facebookpagina van HD downtown goed lees komen er een aantal nog niet verkochte Brammo's mee met de reeds bestelde en die worden toch nog tegen de introductieprijs verkocht. Maar lijkt me het beste zelf even contact met ze op te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees net dat de motor bij 5000 toeren per minuut het efficiënst is. Ik zal dat de komende tijd eens gaan testen, misschien haal ik dan meer meters per kWh...
 
Ik lees net dat de motor bij 5000 toeren per minuut het efficiënst is. Ik zal dat de komende tijd eens gaan testen, misschien haal ik dan meer meters per kWh...

Bij mij geen enkel verschil.
Rustig optrekken is het enige wat mij helpt.
 
deze stond afgelopen voor op de stans van de Brammo importeur , had hij zelf gemaakt.
ik vind hem mooi
full
 
Omdat er nergens iets te vinden was over de Brammo verkopen heb ik dat zelf uitgezocht.
Ik kwam ook andere cijfers tegen dus het is een heel verhaal geworden via onderstaande link
Cijfers:
Brammo heeft 15x de Empulse en 1x de Enertia verkocht in 2014
In 2012 en 2013 was dat 1x Enertia (lekker stabiel :-)

wel 300% groei voor alle elektrische motorfietsen in 2014!

Het hele verhaal:
Verkopen Elektrische motorfietsen 2014 en vooruitblik 2015
 
Ik lees net dat Polaris Brammo overneemt.
goed nieuws, komt er meer kapitaal vrij voor vernieuwing en kunnen meerdere modellen ontwikkeld worden
 
Ik lees net dat Polaris Brammo overneemt.
goed nieuws, komt er meer kapitaal vrij voor vernieuwing en kunnen meerdere modellen ontwikkeld worden

Eerst maar eens afwachten wat Polaris voor plannen heeft. Misschien gaan ze wel stoppen met motorfietsen en leggen ze de Brammo aandrijving in hun sneeuwscooter...

Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk krijgt!!!
 
Klinkt allemaal niet heel erg positief om eerlijk te zijn wat betreft de overname. Geen idee of Polaris inderdaad wel elektrische motorfietsen wil gaan maken, of ze Brammo alleen hebben overgenomen voor hun technologie en die ergens anders bij gaan toepassen.

De pessimist in mij zegt dat Brammo het heeft afgelegd (dat is sowieso zeker, anders waren ze niet helemaal overgenomen.. het ging in essentie niet echt goed met Brammo). En dat dit het einde is van de Brammo motorfietsen. Maar! Wie weet verrast Polaris ons :)

edit: in hun persbericht zeggen ze wel:
As part of this transaction, Polaris will utilize the assets acquired to begin manufacturing electric motorcycles in the second half of 2015 at its Spirit Lake, IA facility.
Maar als je kijkt naar wat voor motorfietsen ze nu maken.. Lijken niet echt op de Brammo modellen :)
 
Laatst bewerkt:
afgelopen zaterdag mijn rode empulse R thuis afgeleverd gekregen, met daarop een gps kettingsmeersysteem.jammer dat het nu een beetje winterd. als het een beetje weer wordt gaan we kilometers maken.
 
Gefiliciteerd Henny!
Ik wacht ook op beter weer ... en minder zout op de weg...
 
Thanks
Polaris laat er geen gras over groeien en heeft de naam Victory Charger geregistreerd!!!
Ik ben benieuwd hoe deze elektrische Victories eruit gaan zien. Dat er serieus werk van de overname wordt gemaakt is nu wel duidelijk
 
Ik heb wat vragen omtrend de Brammo en dit leek mij wel een goed plaats daarvoor :)

Weten jullie iets van fiscale voordelen voor de Brammo?
Ik wil hem namelijk zakelijk kopen.

Verder zit ik erg te twijfelen over de range van de motor.
Op zich rijdt ik er veel woon-werk mee en dan moet een enkeltje prima kunnen, maar hebben jullie al ervaring met toertochten of misschien zelfs een weekendje weg?
Kan dat uberhaupt, oplaadkabels mee?

En als laatste wat verwachten jullie van de restwaarde of inruilwaarde over een jaar of 3 tot 5? Of schrijven jullie hem helemaal af?

Alvast bedankt
 
Weten jullie iets van fiscale voordelen voor de Brammo?
Ik wil hem namelijk zakelijk kopen.
~
In het jaar van aanschaf mag je 36% extra afschrijven, dus als je een redelijk jaar hebt: KOPEN dat ding!
Verder zit ik erg te twijfelen over de range van de motor.
Op zich rijdt ik er veel woon-werk mee en dan moet een enkeltje prima kunnen, maar hebben jullie al ervaring met toertochten of misschien zelfs een weekendje weg?
Kan dat uberhaupt, oplaadkabels mee?
Als ik denk dat ik het niet op en neer haal, dan neem ik een laadkabel mee.
In geval van nood kun je altijd langzamer gaan rijden.

Toeren/vakantie.. op de trailer naar Italië, 's ochtends lekker bergpasjes, 's middags uitgebreid lunchen, chillen, zwemmen... 's middags nog ff lekker rondzoeven.

En als laatste wat verwachten jullie van de restwaarde of inruilwaarde over een jaar of 3 tot 5? Of schrijven jullie hem helemaal af?

Ik bespaar zo'n 1600-2000 Euro per jaar aan brandstof en onderhoud, als ik er 5 jaar mee rijd heb ik in elk geval al 8-10K in de pocket.
Brammo garandeerd dat de accu-capaciteit na 5 jaar nog minimaal 80% is. er is vast wel iemand die een Brammo van 5 jaar wil kopen voor 5K, Ik zou zeggen: tel uit je winst.
 
Ik had me al gemeld in het "grote elektrische motoren"topic als nieuwe trotse eigenaar van een een Empulse R...

... helaas liet mijn nieuwe liefde mij afgelopen woensdag midden op de A10 in de spits in de steek :( . System failure, alle vermogen viel weg en geen kant meer op kunnen. Sta je in de middenberm op de A10... :N <zucht>
Hij staat nu nog in de motorzaak wachtend op een nieuwe controller en ik zit voorlopig weer in de trein.
Morgen ga ik hem eens opzoeken en horen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mijn vertrouwen is op dit moment ver weg aangezien ik (werk)dagelijks op deze motor wil kunnen bouwen en niet na 900 km al met panne staan. Dus hoop dat ze me meer kunnen vertellen...

Maar daarvoor was ik lyrisch hoor!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan