Even voorstellen... (Honda XL 250 '76)

Easyride

Rookie
17 sep 2004
11
0

Ik heb sinds twee dagen een Honda XL 250 uit '76, heerlijk! :]
Bij welk forum hoort deze motor eigenlijk? Brikken en klassiekers of Off the road? Ik neig naar Brikken en klassiekers, waar het om gaat is dat ik graag medeliefhebbers/ eigenaren van (oude) XL's wil vinden. Ik sleutel aan auto's en wil dat ook aan de XL doen.
Verder zoek ik info over het onderhoud en de afstelling van deze motoren en de verkrijgbaarheid van onderdelen, is het meeste nog te krijgen?
Alvast bedankt!

XL250-2.jpg
 
Laatst bewerkt:
veel plezier met je nieuwe fiets!

neem gewoon het forum waar je je thuis voelt ! ;)
 
Laatst bewerkt:
welkom en gefeliciteerd met je aankoop :)

Ik denk dat jou leuke motor vooral thuis hoort bij de "brikken en klassiekers"

Ooit heb ik eens met enorm veel plezier een paar honderd km op dit XL250-je mogen rijden:

full


met complete kampeer uitrusting plus m'n eigen 85 kg (toen nog :P ) door sneeuw en hagelbuien naar de Harz. Toen heb ik diep respect ontwikkeld voor dit taaie eenpittertje :}
 
welkom en gefeliciteerd met je aankoop :)

Ik denk dat jou leuke motor vooral thuis hoort bij de "brikken en klassiekers"

Ooit heb ik eens met enorm veel plezier een paar honderd km op dit XL250-je mogen rijden:

(Afbeelding)

met complete kampeer uitrusting plus m'n eigen 85 kg (toen nog :P ) door sneeuw en hagelbuien naar de Harz. Toen heb ik diep respect ontwikkeld voor dit taaie eenpittertje :}

Leuk verhaal, Ik ben er nu een paar dagen mee aan het rijden en hij rijdt zo goed dat ik er mee naar Zuid-Frankrijk wil! Jouw verhaal geeft me vertrouwen dat hij dat gaat redden zonder problemen. Nog even de carburatie afstellen en dan ga ik er voor. :]
 
Hallo Easy Rider,

Welkom op Motor-forum. Ik ben ook op een Honda XL begonnen, en wel op een Honda XL125 waarvan ik een piccie heb bijgevoegd:

125836


Toen ik net begonnen was met motorrijden hier ongelooflijk veel lol aan beleefd :) . En we hebben hem nog steeds.

[edit] ik zal binnenkort es kijken of ik een betere foto kan maken van de XL.

Greetz,
Wim.
 
Hallo Easy Rider,

Welkom op Motor-forum. Ik ben ook op een Honda XL begonnen, en wel op een Honda XL125 waarvan ik een piccie heb bijgevoegd:

(Afbeelding)

Toen ik net begonnen was met motorrijden hier ongelooflijk veel lol aan beleefd :) . En we hebben hem nog steeds.

[edit] ik zal binnenkort es kijken of ik een betere foto kan maken van de XL.

Greetz,
Wim.

Hé da's een 76-er in 125 uitvoering, die heb ik ook, maar dan zonder kenteken en niet origineel, want tank, zijkapjes rood gespoten. Hier kan alleen nog mee gecrossed worden. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan