Even voorstellen, ik en mijn knalrode 600F

B600F

Rookie
28 jul 2021
6
27
Hallo allen,

Even voorstellen, Brian hier, en 29 jaar.
Al van kinds af had ik het idee ooit motor te rijden zoals zoveel hier. Wanneer ik het rijbewijs precies wilde halen wist ik niet, haast had ik er niet zozeer bij. Ik zat wel regelmatig als kind achterop bij mijn vader (Suzuki GSX 600F '92) en mijn moeder reed een oude (Kawasaki.. nog iets). volgensmij een 500cc ook rond dat jaartal. Vaak even met lekker weer een ijsje halen in Hoek van Holland.

Toen ik van werkgever ging wisselen hoorde ik dat ik nog een studiepotje open had staan. Meenemen kon niet. Het moest een cursus of opleiding zijn, en moest binnen een maand geaccordeerd worden. Aangezien ik bij mijn nieuwe werkgever een zelfde potje zou opbouwen voor studies was de keuze ineens binnen een week snel gemaakt. Ik mocht het rijbewijs volledig declareren. Zo gezegd zo gedaan, binnen een maand zat ik op de lesmotor, een Yamaha XJ6n. In 2019 had ik dan mijn rijbewijs. Ik had al een motor, alleen die deed het niet. De Suzuki van mijn vader stond intussen al zeker 10 jaar te verstoffen in de schuur met 62k op de teller, hij liep niet meer, en qua onderhoud moest er ook naar verwachting wel het e.e.a. gedaan worden. Na gratis overname en een flinke onderhoudsbeurt startte hij weer als een zonnetje, die ouwe Japanners zijn echt niet kapot te krijgen zoals ze altijd zeiden. Nu intussen in ruim een jaar tijd 5000km er op gezet. Ritten in de buurt van waar ik woon (omgeving Gouda), maar ook in Friesland een groot deel van de elfstedentocht, in de omgeving van Dwingelderveld (Drenthe) even de bospaden opzoeken en af en toe woon werkverkeer van 100km enkele rit. De langste rit is intussen 9 uur van huis, die motor doet er niet aan onder, het blijft maar gaan.

Het plan is om wat meer de avontuurlijkere kant op te gaan, lees motorkamperen. De Darwin 3+ tent is besteld, slaapzak en matje waren er al. Eerst even in Nederland, even rustig bekend worden met het hele fenomeen van solo kamperen (alleen ervaring van slapen in een tent als kind zijnde). Om vervolgens een keer richting Sauerland te rijden of de Eifel of Luxemburg.

De planning is om dat met deze motor voor het grootste gedeelte te doen. Met de bagage zal het even passen en meten worden al waren koffers wel handig geweest. Aangezien ik wel iets moderns wil rijden vanwege de missende ABS, gear indicator, meer vermogen bij lage toeren, en een andere zithouding die wat hoger zit, heeel rustig aan het oriënteren voor een Tracer 900, VStrom1000, of een Tiger 800. Proefrijden komt over een tijd wel. Eerst even inlezen en meelezen hier op het forum over bovenstaande motoren en reizen en dan komt hij er vanzelf wel. Tot die tijd zal deze 600F mij in weer en wind, al sneeuwt of hagelt het, mij nooit in de steek laten. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Groetjes Brian.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210730-231256_Gallery.jpg
    Screenshot_20210730-231256_Gallery.jpg
    176,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Welkom op MF Brian,

Zoals iedereen voor me ook al schreef, leuke intro!
Veel leesplezier hier op MF, genoeg topics te vinden om je wat uurtjes mee bezig te houden. 🙂 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan