Even voorstellen....m'n CB750FourK7 uit 1978 en ik!

R@VEN

Die hard MF'er
24 feb 2004
587
0
Goedenavond,

mijn naam is Anthony Linckens en sinds enkele weken ben ik de trotse eigenaar van een CB750K7 uit '78. Na lang zoeken door het hele land vond ik notabene in een dorp verderop een redelijke CB. De kist had lang stilgestaan en had links en rechts wat hobbybob-knopjes om bijv. de afgebroken startknop te vervangen, die er absoluut niet op thuis hoorden.
Verder ontbraken de zijkapjes, waren de klokken verkleurd en verroest en zat er een chopperstuur op.
Na wat geshop op marktplaats en enkele bezoekjes aan de welbekende CB-mannen in Utrecht en Apeldoorn heb ik vandaag de eerste proefrit gemaakt met een enigszins gereviseerde en gerestaureerde CB. De tank wordt nog voorzien van de originele striping en er komt een nieuwe zadelovertrek op.

Het enige onderdeel wat erg moeilijk uit blijkt te halen, is de chroom beugel aan de achterzijde van de motor, zeg maar onder het zadel. Wellicht dat iemand op dit forum iets weet uit te halen.

Nou, onderstaand dan de foto van vanmiddag........ik ben er i.e.g. tevreden mee!!
Loopt goed, alleen wel met respect behandelen, zeker als je wat modernere kisten gewend bent. (zoals wat yamaha's, ducati's en 'n BMW R1100S)

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Helaas blijkt de beugel van een f1 heel anders te zijn dan die van de K7. OP onderstaande afbeelding is de beugel van de K7 weergegeven. Wellicht toch nog wel uit te halen....of te maken.

full
 
Mooie cb gefeliciteerd!
Ooit...toen ik 12 was en een vriend van mijn oudste broer hiermee aankwam.....ik wist het zeker ..Honda cb , daar draait het leven om! En nu nog steeds tijdloos mooi.
Heel veel plezier ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan