Even Voorstellen

duiker1971

Rookie
11 jul 2006
6
0
Purmerend
Ik kom uit purmerend en na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Na 17 jaar in de auto hebben gezeten en werk wat je met de motor goed kan bereiken. Op je 35ste kan je volgens mij prima beginnen met motorrijden toch! Mijn vrouw was er niet erg gelukkig mee, maar goed. Ze is bang dat anderen je aanrijden en je bent toch kwetsbaarder dan op de motor.

Hebben jullie eventueel nog tips, om haar wat geruster te stellen.
 
hoi duiker,ben zelf ook laat begonnen met motor rijden,eerst waren m'n ouders er op tegen en later mijn vrouw toch wel.
Maar op mijn 28e toch m'n rijbewijs gehaald,iedereen roepen je rijdt jezelf te pletter.
Eerste motor een tl 1000s en daarna een ducati 916 en zie daar ik ben er nog steeds.
Ligt dus allemaal aan jezelf,je kan als een mongool keer gaan en je te barsten rijden of je begint lekker rustig.
Zeg maar tegen de vrouw dat het niet aan de vent ligt die op de motor zit,maar dat de meeste ongelukken worden veroorzaakt door onoplettende koekblik rijders.
Ik zeg lekker motorrijden en hou het rubber op de weg.

O,JA :] :] :] :] :] :] WELKOM :] :] :] :] :]

gr Rob916

TIPS:Koop een goeie motor
Koop een goed pak (Geen spijkerbroek en slippers)
Koop een goeie helm (geen brommerhelm om geld uit te sparen)
Let goed op het andere verkeer,en neem de vrouw eens mee op de motor
waarschijnlijk gaat ze dan motorrijden toch leuk vinden.
 
Laatst bewerkt:
Welkom :W

Ze hoeft niet bang te zijn dat der wat gebeurt,en wie weet misschie wil zei 't straks ook nog wel leren.
Ik heb mijn rijbewijs gehaald op mijn 39ste,de kinderen waren nu groot genoeg dat ik 't wou leren.
En mijn man heeft 't al jaren en ik heb het nu net een paar maanden,dus wacht maar gerust af straks wordt zei ook wel besmet,zeg 't eigen ervaring :Y
 
Welkom duiker :W

Een hoop mensen vinden het 'eng' echter, zodra ze merken, dat jij weet wat je aan het doen bent, komt alles toch wel weer goed!
 
Bedankt alvast voor jullie reactie's tot zover.
Waar ze bang voor is, is dat ik een ongeluk krijg en dan bijvoorbeeld een deel van mijn been zou moeten missen. Ze zegt er wel bij dat dat niet door mijn rijstijl zou hoeven komen.
Iemand bij onze duikvereniging heeft een motorongeluk gehad en moet nu een deel van zijn been missen. By the way, ik duik ook regelmatig vandaar mijn nickname.

Ben benieuwd naar jullie reactie hierop.

al vast bedankt
 
158.gif


Ik herken wat je schrijft.
Ging bij mij precies zo, ik wilde heel erg graag motorrijles maar heb er lang mee gewacht omdat m'n man bang was dat mij iets zou kunnen overkomen op een motor. En als je dat weet hou je daar rekening mee, tenminste ik deed dat.
Ik zou niet prettig op de motor gezeten hebben wanneer ik wist dat hij met angstzweet thuis op me zat te wachten.

Tot het moment waarop hij besefte dat hij me weerhield van iets wat ik erg graag wilde doen en zelf motorrijscholen voor me ging zoeken en me aanspoorde te gaan doen wat ik al lang wilde omdat je niet alles voor kunt zijn, zelfs als je jezelf op sluit in huis om veilig te zijn kun je nog van de trap vallen.
Als je zelf voorzichtig bent en geen onnodige risico's neemt kun je al veel gevaarlijke situaties voorkomen, denk ik.



:X (inmiddels is hij zelf ook begonnen met rijles ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan