Even voorstellen

Nickbos1983

MF'er
4 feb 2008
70
0
Purmerend
Hallo iedereen,

Ik ben Nick, 24 jaar en woonachtig in Purmerend. Op het moment ben ik nog aan het lessen en heb er nu 8 gehad.
Het examen voor de speciale verrichtingen laat niet lang meer op zich wachten en heb ook eigenlijk geen geduld meer :P

Motoren waarin ik geïnteresseerd ben zijn:

Suzuki GSX SRAD 600/750
Suzuki TL1000R
Aprillia RSV mille
 
full


Véél plezier met lessen..... ;)
 
Hallo iedereen,

Ik ben Nick, 24 jaar en woonachtig in Purmerend. Op het moment ben ik nog aan het lessen en heb er nu 8 gehad.
Het examen voor de speciale verrichtingen laat niet lang meer op zich wachten en heb ook eigenlijk geen geduld meer :P

Motoren waarin ik geïnteresseerd ben zijn:

Suzuki GSX SRAD 600/750
Suzuki TL1000R
Aprillia RSV mille

Nick
01.gif


Welkom vanuit een immer zonnig Tilburg (Topic). Veel plezier en hou de goede kant boven.

Shaggy's%20TLR.jpg


Goede keuze in motoren. Maar kan je toch adviseren om met bijv. de SRAD 600 of eventueel de 750 te beginnen. Erg goede fietsen. TLR is idd erg fraai, maar wat minder geschikt om mee te beginnen door de rijeigenschappen. Maar ik ben bevooroordeelt helaas ;)

Kom anders hier even langs om je in te lezen en te informeren:
TL-1000 rijders deel-11
Het grote SRAD topic, deel 3

Succes met je lessen, en succes met je motorkeuze. Maak er wat moois van :Y
 
Bedankt voor de leuke reacties :)

Ik weet dat een 1000cc behoorlijk pittig is voor een beginners motor, maar met de wat lichtere motoren zit ik al gauw met mijn lengte ben ik bang.

Ik ben 2 meter lang en volgens mij is dat vrij problematisch met de wat lichtere racers toch ?

Of hebben jullie nog tips ? :)
 
Bedankt voor de leuke reacties :)

Ik weet dat een 1000cc behoorlijk pittig is voor een beginners motor, maar met de wat lichtere motoren zit ik al gauw met mijn lengte ben ik bang.

Ik ben 2 meter lang en volgens mij is dat vrij problematisch met de wat lichtere racers toch ?

Of hebben jullie nog tips ? :)
Je lengte of gewicht hebben niets te maken met de mate van controlle die je hebt over je motor. De meeste moderne 600,750,1000 cc fietsen scheleln niet eens zo van afmetingen.
Ken genoeg lange mensen ( 2mtr+ ) die perfect op SRADjes uit de weg kunnen.
Ga straks gewoon proefrijden, testzitten etc. en staar je niet blind op het 1000cc logo. Is in de meeste gevallen nou niet echt de meest vergevingsgezinde motor om op te leren rijden.
 
Dat was ook wel mijn plan inderdaad :)

In eerste instantie gaat mijn voorkeur ook uit naar een SRAD :) Maar goed, eerst maar 'ff' dat rijbewijs halen en dan moet ik gewoon even op mijn gemak gaan kijken inderdaad.

Ik denk het niet, maar het zou zomaar kunnen dat ik een racer helemaal niets vind om op te rijden :)

Maar stomme vraag misschien, maar wat is het grote verschil buiten het vermogen ? Het bochtenwerk e.d. ?
 
Dat was ook wel mijn plan inderdaad :)

In eerste instantie gaat mijn voorkeur ook uit naar een SRAD :) Maar goed, eerst maar 'ff' dat rijbewijs halen en dan moet ik gewoon even op mijn gemak gaan kijken inderdaad.

Ik denk het niet, maar het zou zomaar kunnen dat ik een racer helemaal niets vind om op te rijden :)

Maar stomme vraag misschien, maar wat is het grote verschil buiten het vermogen ? Het bochtenwerk e.d. ?
SRADjes zijn hele goede en betrouwbare machines waar je jarenlang veel plezier aan kan beleven. Het is idd een kwestie van wat pak ik.

Een racer hou je van of niet. Iedereen haaft zo zijn eigen voorkeur, van cross en chopper tot race en zijspan. Ik rij dagelijks op m'n SRAD en vindt het heerlijk, maarieder z'n ding. Gewoon proberen en dan heb je zo door wat je bevalt, of wat juist niet.


De grootste verschillen...Mmhh, gewicht, afmetingen, vermogen, vering, bochtengedrag noem maar op.
Ze zijn wel vergelijkbaar, maar nooit hetzelfde. Een TLR stuurt gewoon niet zo licht als een gixxer 600/750. zo heeft elk type wel voor en nadelen. 600's zijn licht, snel en wendbaar en je kan veel zware machines zoekrijden op een bochtig stuk, maar de zwaardere machines hebben veel meer vermogen wat ook weer handig kan zijn om ze in te halen ;)


Gewoon veel lezen hier op MF, vragen stellen, proefrijden etc. Informatie kost niks, en kan je heel veel ellende, problemen en zoekwerk besparen.
Ga maar eens kijken op de SRAD topics en je zal bijna alles te weten komen wat je wil en vooral moet weten.
 
Bedankt voor de info ! Ik ga zeker informatie inwinnen hier en gewoon proberen. In ieder geval hoop ik zo tot een juiste beslissing te komen :)

Ik hoop nog voor het mooie weer mijn rijbewijs te halen en dan lekker te kunnen gaan toeren :)

Ik laat tzt zeker nog weten wat voor motor het geworden is :)
 
Hallo iedereen,

Ik ben Nick, 24 jaar en woonachtig in Purmerend. Op het moment ben ik nog aan het lessen en heb er nu 8 gehad.
Het examen voor de speciale verrichtingen laat niet lang meer op zich wachten en heb ook eigenlijk geen geduld meer :P

Motoren waarin ik geïnteresseerd ben zijn:

Suzuki GSX SRAD 600/750
Suzuki TL1000R
Aprillia RSV mille


Hey Nick,

Van harte...

full


Ik mis alleen de CBR600RR/1000RR op je verlanglijstje ;)

Gr. Mr.Honda!
 
Volgens mij zijn die nog vrij nieuw en liggen die buiten mijn budget :D

Mijn vader heeft een gewone CBR600 uit 1994 en daar zit ik niet zo lekker op moet ik zeggen.

Ik weet in hoeverre de modellen qua zit veranderd zijn ? :)
 
Thnx allemaal ! :)

Mijn examen voertuigbeheersing wordt deze week aangevraagd en ik heb begrepen dat als ik die gehaald heb, het allemaal vrij snel gaat.

Ik baal er wel van dat ik niet eerder begonnen ben met dat heerlijke weer van de afgelopen 4 dagen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan