Even voorstellen:

Vlegels

MF'er
28 mrt 2019
73
40
Heiloo
Ik ben Maurice Vlegels, uit Heiloo en sinds enkele dagen in het trotse bezit van een A-rijbewijs.
Na vele malen er aan gedacht te hebben en toch weer hebben uitgesteld, nu dan het rijbewijs op zak 8-)
Ik ben hier vooral om mij te oriënteren op een motor maar uiteraard ook om kennis te vergaren in het algemeen over het prachtige fenomeen motorrijden *O*
In het dagelijkse leven werk ik in de psychiatrie, dus na het werk een stukkie rijden is zééér welkom om even het hoofd leeg te maken.
Naast het werk sport ik veel en ik weet bijna zeker dat het motorrijden een steeds groter deel gaat worden van de dagelijkse bezigheden.
Ik hoop hier, op dit mooie forum, ook kennis en ervaringen op te doen/uit te wisselen!

Met vriendelijke groet, Maurice
 
Welkom Maurice,maar eh als je werkzaam ben in de psychiatrie zou je toch moeten beter moeten weten.
Je weet toch dat motorrijders gestoorde lieden zijn,dat moet wel want als je ondanks alle waarschuwingen dat
motorrijden levensgevaarlijk is het toch doet moet er wel een steekje los zijn in je bovenkamer.
8)7 :+
 
:W Maurice
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Ik ben Maurice Vlegels, uit Heiloo en sinds enkele dagen in het trotse bezit van een A-rijbewijs.
Na vele malen er aan gedacht te hebben en toch weer hebben uitgesteld, nu dan het rijbewijs op zak 8-)
Ik ben hier vooral om mij te oriënteren op een motor maar uiteraard ook om kennis te vergaren in het algemeen over het prachtige fenomeen motorrijden *O*
In het dagelijkse leven werk ik in de psychiatrie, dus na het werk een stukkie rijden is zééér welkom om even het hoofd leeg te maken.
Naast het werk sport ik veel en ik weet bijna zeker dat het motorrijden een steeds groter deel gaat worden van de dagelijkse bezigheden.
Ik hoop hier, op dit mooie forum, ook kennis en ervaringen op te doen/uit te wisselen!

Met vriendelijke groet, Maurice

Welkom en veel plezier hier.
Motor rijden is net als een virus als je het eenmaal hebt kom je er niet meer vanaf.
later kom je er achter dat het meer is als alleen de motor of het rijden
Het gaat om het totaal plaatje de sfeer gezelligheid en leuke mensen uiteraard
 
Welkom Maurice !
Al enig idee wat voor een soort motor je voorkeur naar uit gaat ?
 
Hornet600fan en RG-gamma,

Dank je wel!
Ja, lang geleden hing er een poster van een Fireblade boven mijn bed. Geen Madonna of The Terminator in ieder geval O-)
Het wordt een supersport en heb er ééntje op het oog. Heb gelest op een ER6N en gereden (heel stiekem) op een Speed Triple, YZF6 en een CBR 900.
Allemaal mooie fietsen maar op dit moment wordt het een supersport. Woensdag ga ik kijken en als ze bevalt dan post ik wel een paar foto's van haar.
 
Aha,de keuze is al gemaakt dus,niks mis mee als je het gashandje in bedwang houd
:]
 
...en indien deze niet in bedwang word gehouden...Goede remmen en snelle reactie tijd _O-
Ja dat is zo,maar in paniek kan je anders handelen dan de bedoeling is,ik heb ook vaak genoeg in situaties gezeten waarvan
ik achteraf dacht dat had ik beter anders kunnen doen,en hoe harder je gaat des te minder tijd heb je dan om te reageren.
 
Dat is altijd achteraf....zodra je iets van grenzen gaat verleggen zal er altijd een moment komen waarop je dacht....poeh...gelukt gehad, en als de schrik groot genoeg is zul je je gedrag ( lees: snelheid) als vanzelf aanpassen....
Je kunt alleen maar leren daar ervaringen...voor mij is de verleiding gewoonweg vaak TE groot om rustig te blijven rijden...af en toe even het gas open trekken, die motor laten schreeuwen in toeren...het is nu eenmaal een risico...OF...je moet je altijd netjes aan de max snelheid houden..zoals voorgeprogrammeerde robots dat doen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan