Even voorstellen

mpc007

Rookie
21 jun 2018
18
12
Ha,

Ook maar even voorstellen :D Heb twee weken terug AVD examen gehaald en ben nu in afwachting van m’n pasje. Hard aan het inlezen over de modellen die ik sowieso wil proefrijden, maar kan nog wel wat tips gebruiken. Heb les gehad op een ongelimiteerde Honda CB650F (aan begin nog op CB500) en dacht dat ik die wel wilde kopen, maar toch wat op teruggekomen. Voel me bij snelweg rijden te groot tov de motor, waardoor je je windvanger voelt (ben 1.93 lang). Toch maar iets groters kopen dan, ik zit nu met volgende opties:
- Kawa Z800 (inline 4)
- Aprilia Shiver 750 (v twin)
- Yamaha MT-09 (triple)
- Honda NC750S (parallel twin)

Qua power was de les CB650F eigenlijk wel prima, dus hoef niet gelijk over de 1000cc heen voor m’n eerste fiets. Helemaal geweldig vind ik de KTM Duke 790 (de nieuwe) maar die is gierend buiten budget. Hoop rond de 6 mille te spenderen. Zie ik nog goede opties over het hoofd?

Trouwens; heb dus soort van besloten dat m’n eerste motor een naked wordt omdat ik toch ergens moet beginnen en dat lijkt op wat ik van les gewend ben, maar weet uiteraard nog niet of ik daar in de toekomst ook aan vast wil houden ;))

Alvast bedankt!
 
In dat geval ( jou lijstje) ging ik voor de Aprilia Shiver, lekkere twin :t
Alhoewel.....de MT-09 is ook wel lekker net als de kawa.... B|

Aan mijn advies heb je dus geen reet.....

Maar welkom op MF :Y
 
Welkom...en gefeliciteerd.
Ik ben wel met een Hornet begonnen....maar ben dan ook geen 1.93..
Gewoon lekker rondkijken en vooral veel proefrijden, er is zat keus, zeker met het budget wat je hebt......komt goed👍
 
In dat geval ( jou lijstje) ging ik voor de Aprilia Shiver, lekkere twin :t
Alhoewel.....de MT-09 is ook wel lekker net als de kawa.... B|

Aan mijn advies heb je dus geen reet.....

Maar welkom op MF :Y

Vind de Aprilia ook het mooist. Maar alles hangt af van t proefritje natuurlijk

Welkom...en gefeliciteerd.
Ik ben wel met een Hornet begonnen....maar ben dan ook geen 1.93..
Gewoon lekker rondkijken en vooral veel proefrijden, er is zat keus, zeker met het budget wat je hebt......komt goed👍

De Honda was qua power en soepelheid echt top, weinig ruzie mee gehad tijdens les. Daarom was ik ook eerst op zoek naar zoiets idd. Tot ik ging proefzitten op een klasse groter, waar m’n benen wel lekker naast de tank zaten :)
 
:W mpc007
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Is de Aprilia geworden, uit 2013, in de kleurstelling die ik graag wilde (zwart met rood buizenframe)

Shiver.jpeg


Vorige eigenaar heeft al een en ander aangepakt:
- HyperPro vering voor + achter
- Verstelbare rem + koppel hendels
- Barracuda knippers voor
- Compacte kentekenplaathouder achter
- Afzichtelijke tankpad die ik zo snel mogelijk ga verwijderen XD

Tevens zit er net een vers achterbandje op dus moet ik voorlopig even vooruit kunnen. Leukste aan de motor tot nu toe na een paar ritjes is het geluid, klinkt echt geweldig vergeleken met mijn lesmotor. Op temperatuur en gas los / terug schakelen gaat vol ploffen en knallend protest :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan