Even wat helmen gepast..

Hey ik heb nog GEEN ervaring met helmen, ik hoop namelijk maandag mijn papiertje te halen. Ik zelf zou graag een helm hebben met een recht vizier (vind dat gewoon :) en dacht er rond de 200 euro voor neer te leggen. Jullie kennis raadplegende; hebben jullie suggesties of een site waar ik kan kijken welke modellen in aanmerking komen?
Greetz

Ik denk dat je eerst eens moet gaan passen. Zoals je uit de voorgaande verhalen wel begrepen hebt heb je waarschijnlijk niet veel keuze omdat er maar een paar helmen goed zullen passen. Bedoel je met recht vizier een vizier waar je tear-offs op kunt bevestigen?
 
De lak van m'n NR3 is perfect, maar ik heb 2 Shoei's gezien waarbij na een jaar de stukken eraf sprongen. Zou dat bij de nieuwe Shoei's beter zijn?

Ik hoop het en ik heb trouwens vaker slechte dingen gehoord over de lak van Shark. Maar goed zoals je net ook in dit topic las had iemand een lakprobleem met een Arai. Elk merk zal wel eens zn probleempjes hebben. Gaat er ook om hoe ze dat voor je oplossen en wat dat betreft zit het ook wel goed met Arai.

Ik denk dat ik deze winter een nieuwe helm ga kopen, maar meer lawaai dan de huidige Arai vind ik teveel. Aangezien ik weinig keuze heb zal het wel weer een Arai of misschien Shoei worden dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Het liefst wordt het weer een Arai maar dan wat stiller, betere ventilatie en uitneembare binnenvoering.

Welke Arai heb je nu? Ah zie het al, de NR3. Die heeft geloof ik alleen 1 luchthappertje bovenop. Toch? De Astro R die ik dus in september ga halen heeft uitneembare voering en meer luchthappers. Kost na korting toch nog een stevige 465 bij Termaat.

Wat het stiller zijn betreft, denk ik dat de nieuwere Arai's wat stiller zijn door de andere wangstukken. Het windgeruis bij mijn oude Arai is namelijk stukken minder als ik mijn hand tegen de onderkant hou tijdens het rijden. Dus hopelijk is die Astro stiller met dat grotere wangstuk.
 
Hey ik heb nog GEEN ervaring met helmen, ik hoop namelijk maandag mijn papiertje te halen. Ik zelf zou graag een helm hebben met een recht vizier (vind dat gewoon :) en dacht er rond de 200 euro voor neer te leggen. Jullie kennis raadplegende; hebben jullie suggesties of een site waar ik kan kijken welke modellen in aanmerking komen?
Greetz
Ik ben naar een grote dealer gegaan, met een hele grote wand met helmen, variërend in prijs van 150 euro tot 500 euro.. En ik heb daar op een zaterdag van 14:00 tot 17:00u staan passen en kijken. Uiteindelijk viel mijn keus op een Uvex van 157 euro, omdat ie er goed uit zag, en hij heeeerlijk zat. Ik had 250 euro ervoor uitgetrokken, dus een mooie meevaller :)
 
Welke Arai heb je nu? Ah zie het al, de NR3. Die heeft geloof ik alleen 1 luchthappertje bovenop. Toch? De Astro R die ik dus in september ga halen heeft uitneembare voering en meer luchthappers. Kost na korting toch nog een stevige 465 bij Termaat.

Nee de NR3 is (was) de meest budget Arai zonder happertjes, maar kostte me destijds toch nog zo'n 800 florijnen. Die 465 Euro is wel interessant want ik zie dat de goedkooptste Astro bij Gericke ook a zo'n 500 Euro's kost en daar zijn ze vaak ook al leuk geprijst.
 
Die 465 is uiteraard wel voor een effen kleur. Wil je een replica dan kost ie 550.
 
Vind ik samen met de Gibernau en Nakano design de mooiste Arai's. Wel de groene Nakano uiteraard ;)
 
Nadat ik de Shoei XR1000 nog een keer gepast had, heb ik besloten voor die helm te gaan. Weliswaar iets minder comfortabel dan de Arai AStro R, maar de XR zit wat vaster op mn hoofd. En dat vind ik toch wel een prettiger idee. En het feit dat de XR heel wat goedkoper is dan de Astro telt ook mee voor mij.

Deze is het dus geworden:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan