Even wat helmen gepast..

Kawaroen

MF veteraan
8 apr 2002
2.350
0
Van tevoren besloten de volgende helmen te gaan passen:

AGV Ti-Tech
Suomy Spec 1R
Arai Astro-R
Xlite 801
Shoei XR1000
Shoei Z-One
SHark RSR

De AGV en de Suomy vind ik hele mooie helmen en daar ging in 1e instantie mijn voorkeur naar uit. Ik heb de meeste helmen van bovenstaand lijstje gepast bij Termaat en was zeer maar dan ook zeer verbaasd hoe ongelooflijk groot het verschil is tussen Arai en de rest. Die Arai zit gewoon superfijn en de Suomy zat voor geen meter en voelde keihard aan bij mijn voorhoofd. De AGV zat ietsje beter maar kon het toch echt niet comfortabel noemen. Daarna de Arai Astro R gepast en die zat net zo fijn als mijn oude helm. Echt onvoorstelbaar wat een groot verschil.

Als Max Biaggi fan was ik van plan om een Suomy te halen maar die helm zit gewoon absoluut niet fijn.

De Xlite 801 ging wel. Kraakte alleen een beetje. Geldt eigenlijk ook voor de beide Shoei's.

De SHark RSR hadden ze niet in mijn maat. Heb toen een L geprobeerd wat eigenlijk een maat te klein zou moeten zijn. De helm was in de breedte te groot en ik zat met mn neus tegen de voorkant aan :?

Maar goed, ik weet nu tenminste zeker dat mn volgende helm weer een Arai wordt en ik vroeg me af of anderen ook zo'n enorm verschil hebben gemerkt tijdens het uitproberen van meerdere merken helmen.

Mijn huidige Arai RX7 van bijna 5 jaar oud krijgt in ieder geval een mooi plekje op een plankje met de Biaggi handtekeningen erop ;)
 
had je van shark beter de rsf kunnen passen, die pasvorm is stuk fijner dan de rsr, die heeft nogal bizarre pasvorm :P
en ja als je eenmaal een arai op je kop hebt gehad zijn de meeste mensen goed verpest. die hebben echt erover nagedacht.
 
Ik ken het probleem: op mijn kop past ook alleen Arai (ik heb nu NR3) maar de nieuwe XR1000 van Shoei zit ook redelijk. Andere merken krijg ik niet over m'n knar of zitten veel te ruim. Toch wel jammer want ze zitten super maar die Arai's zijn toch wel stukken duurder en technisch is er bij hun weinig vernieuwing.
 
Volgens mij valt er ook weinig meer te vernieuwen en goed is goed. Likje verf en ventilatie is zo'n beetje alles wat nuttig te veranderen is.

Ik denk dat er nog wel wat gedaan kan worden aan het geluid. Je ziet bij sommige andere merken dat ze van die zijkapjes zijn afgestapt, een verbeterde passing van het vizier in de helm hebben gemaakt, netjes in de kinrand etc., alles om zo de helm stiller te maken. Bij Arai, als topmerk, verwacht ik toch ook wat meer van dit soort ontwikkelingen.
 
t.o.v. mijn oude RX7 zag ik toch wel behoorlijk wat verschillen. De helm is voelbaar lichter en die zijkapjes zijn meer verzonken in de helm. Die kinspoiler is ook mooier afgewerkt en ligt dieper in de helm. De wangstukken zijn anders waardoor ik vermoed dat de helm ook stiller zal zijn.

En de nieuwe RX7 had een nieuwe schaal die nog sterker was door een net tussen de glasvezel lagen waardoor ze konden besparen op het gewicht. Maar het blijven inderdaad zeer dure helmen, daarom pak ik ook de Astro R als opvolger van mijn RX7. Scheelt weer iets van 180 euro. En de Astro R zou stiller zijn dan de RX7 omdat ie geen 'diffusers' bovenop heeft.
 
full
 
Als je die Gibernau helm in het echt ziet is ie vele malen mooier. Maar ik ga voor een effen kleur omdat de helm toch geairbrushd wordt ;)
 
Van tevoren besloten de volgende helmen te gaan passen:

AGV Ti-Tech
Suomy Spec 1R
Arai Astro-R
Xlite 801
Shoei XR1000
Shoei Z-One
SHark RSR

De AGV en de Suomy vind ik hele mooie helmen en daar ging in 1e instantie mijn voorkeur naar uit. Ik heb de meeste helmen van bovenstaand lijstje gepast bij Termaat en was zeer maar dan ook zeer verbaasd hoe ongelooflijk groot het verschil is tussen Arai en de rest. Die Arai zit gewoon superfijn en de Suomy zat voor geen meter en voelde keihard aan bij mijn voorhoofd. De AGV zat ietsje beter maar kon het toch echt niet comfortabel noemen. Daarna de Arai Astro R gepast en die zat net zo fijn als mijn oude helm. Echt onvoorstelbaar wat een groot verschil.

Als Max Biaggi fan was ik van plan om een Suomy te halen maar die helm zit gewoon absoluut niet fijn.

De Xlite 801 ging wel. Kraakte alleen een beetje. Geldt eigenlijk ook voor de beide Shoei's.

De SHark RSR hadden ze niet in mijn maat. Heb toen een L geprobeerd wat eigenlijk een maat te klein zou moeten zijn. De helm was in de breedte te groot en ik zat met mn neus tegen de voorkant aan :?

Maar goed, ik weet nu tenminste zeker dat mn volgende helm weer een Arai wordt en ik vroeg me af of anderen ook zo'n enorm verschil hebben gemerkt tijdens het uitproberen van meerdere merken helmen.

Mijn huidige Arai RX7 van bijna 5 jaar oud krijgt in ieder geval een mooi plekje op een plankje met de Biaggi handtekeningen erop ;)


en de shoei z-one?Heb je die gepast?
die had ik vroeger en beschouw ik nog altijd als de beste helm die ik gehad heb(lees persoonlijk)
heb nu een suomy, en ben er ook content van :) :)
 
De SHoei Z One heb ik gepast bij de dealer hier om de hoek, niet bij Termaat dus. Ik vond de Shoei Z-One ietsje fijner zitten dan de XR1000 van SHoei. De Shoeis zijn wel een goedkoper alternatief voor de Arai's want ze zitten op zich ook goed. Ik vind de voering ervan alleen een stuk minder. Maar ze zijn absoluut beter dan de AGV en Suomy want die hadden voor mij een onacceptabele pasvorm. Maar goed... zoveel hoofden, zoveel helmen ;)
 
Van tevoren besloten de volgende helmen te gaan passen:
...verschil is tussen Arai en de rest. Die Arai zit gewoon superfijn en de Suomy zat voor geen meter en voelde keihard aan bij mijn voorhoofd. ...

Verschillende mensen, verschillende helmen. De Suomy Spec 1R zit mij als gegoten. Arai zat ook goed, maar niet om "wow" te zeggen.

Zat fantastisch. Zeer sterk geneigd om die te nemen, maar alleen waren de kleuren/design om te :r

De SHark RSR hadden ze niet in mijn maat. Heb toen een L geprobeerd wat eigenlijk een maat te klein zou moeten zijn. De helm was in de breedte te groot en ik zat met mn neus tegen de voorkant aan :?

Dat had ik dus ook. Ik was van plan een Shark (Foggy uitvoering) te kopen maar die pastte van geen kanten. Mijn neus zat tegen de voorkant te duwen, en mijn oren waren opgefrommeld.

Achteraf --ndat ik de Spec 1R gekocht had-- heb ik de S800 van Shark gepast en die zit wel heel lekker. Maar te laat.

De Spec 1R is trouwens zeer lawaaierig (windruis). Veel lawaaieriger dan de Suomy Gunwind die ik hiervoor had.
 
het vreemde is inderdaad dat sommige modellen absoluut niet passen. Bij shark steekt m'n kin er ongeveer 5 cm onderuit.... :+

suomy zit idd ook van geen meter.

maar ik denk dat het heel persoonlijk is. alleen ook bij mij past arai als gegoten.

ze doen daar toch iets heel goed (lees:beter) bij Arai,

hulde
 
Ken het verhaal,
Ik ben eerst ook van alles wezen passen.
Kwam van een Suomy Gunwind af, eerst Shoei proberen. Maar na de Arai gepast te hebben > verkocht.
zit erg comfortabel (Quantum f).
Nu heb ik alleen een doffe plek aan de achterkant van de helm, net of de blanke lak er af is maar je voelt niets.
Binnenkort afspraak maken met Arai en kijken hoe ze het oplossen (heb er alle vertrouwen in).
 
Ik ben een maandje geleden wezen kijken voor mijn eerste helm bij Divmo in Rijen, ik heb een uur of 2(!) staan kijken en passen..

Uiteindelijk een Uvex gekocht, die zat echt super.. We een andere prijsklasse dan de helmen hierboven, maar toch!
 
AlexR!
het vreemde is inderdaad dat sommige modellen absoluut niet passen. Bij shark steekt m'n kin er ongeveer 5 cm onderuit.... :+

Ja dat moet je al helemaal niet hebben. Dat er iets uitsteekt :)

maar ik denk dat het heel persoonlijk is. alleen ook bij mij past arai als gegoten.

Ik had in ieder geval niet zo'n grote verschillen verwacht. Maar de verschillen zijn echt enorm.


mr.RF[/url]
Ken het verhaal,
Ik ben eerst ook van alles wezen passen.
Kwam van een Suomy Gunwind af, eerst Shoei proberen. Maar na de Arai gepast te hebben > verkocht.
zit erg comfortabel (Quantum f).
Nu heb ik alleen een doffe plek aan de achterkant van de helm, net of de blanke lak er af is maar je voelt niets.
Binnenkort afspraak maken met Arai en kijken hoe ze het oplossen (heb er alle vertrouwen in).

Laat even weten hoe ze het hebben afgehandelt. Lakkwaliteit van Arai is volgens mij ook extreem goed. Mn oude RX7 ziet er nog als nieuw oud. Enigste wat me niet bevalt aan die RX7 is het windgeruis. Erg lawaaiige helm. De Astro R zou stiller zijn, dus ben benieuwd.
 
Ieder hoofd is weer net iets anders, vandaar dat mensen verschillende meningen zullen hebben over verschillende helmen.

Ik heb een X-lite en die bevalt zeer goed. Sluit mooi af/aan en is lekker stil. Wat ik bij de X-lite ook prettig vindt, is dat het kinstuk iets verder naar voren is geplaatst, daardoor is er genoeg ruimte om een microfoon in te bouwen (op te plakken). Bij hard rijden, als een helm toch altijd iets naar achter schuift, drukt het kinstuk daardoor niet tegen m'n kin aan.

Het beste is, wat je reeds gedaan hebt, om een aantal helmen te passen en dan een keus te maken. Vaak is het wel mogelijk om een proefritje te maken, want windgeruis kan je niet in een showroom testen ...
 
Ieder hoofd is weer net iets anders, vandaar dat mensen verschillende meningen zullen hebben over verschillende helmen.
:^ Het ene hoofd past perfect in een Arai, de andere weer perfect in een ander merk. Ik heb bijvoorbeeld een Shoei op mijn hoofd gehad en dat was echt een drama maar er zijn genoeg mensen die er bij zweren!
 
Deze vandaag besteld, waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen:

Edit: De RX-7 Corsair Slide King.

96_img_prodotto_medium.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laat even weten hoe ze het hebben afgehandelt. Lakkwaliteit van Arai is volgens mij ook extreem goed. Mn oude RX7 ziet er nog als nieuw oud. Enigste wat me niet bevalt aan die RX7 is het windgeruis. Erg lawaaiige helm. De Astro R zou stiller zijn, dus ben benieuwd.

De lak van m'n NR3 is perfect, maar ik heb 2 Shoei's gezien waarbij na een jaar de stukken eraf sprongen. Zou dat bij de nieuwe Shoei's beter zijn?

Ik denk dat ik deze winter een nieuwe helm ga kopen, maar meer lawaai dan de huidige Arai vind ik teveel. Aangezien ik weinig keuze heb zal het wel weer een Arai of misschien Shoei worden dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Het liefst wordt het weer een Arai maar dan wat stiller, betere ventilatie en uitneembare binnenvoering.
 
Omdat de lakkwaliteit normaal erg goed is, wil ik er even mee langs Arai gaan.
de helm is nog geen jaar oud, vandaar.

Volgens de dealer (Kalsbeek) kan ik ermee terug, kijken ze daar of hij overgespoten kan worden.

De eerdere dingetjes (vergrendeling vizier en ventilatie achterop helm) zijn prima afgehandeld en ter plekke vervangen :} .
 
Deze vandaag besteld, waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen:

Edit: De RX-7 Corsair Slide King.

http://www.jdbuy.it/emmebimoto/products/96_img_prodotto_medium.jpg ((Afbeelding))

Die heeft Gary McCoy toch op zn knakkerd :?

edit//

McCoy_04_03.jpg

McCoy_01_03.jpg


Mooie helm :} (van toffe rijder 8-) )

En dat probleem van pijnlijk voorhoofd komt me erg bekent voor.M'n broers hebben daar ook allebij last van.
Als ik daarintegen zo'n Suomy opzit vind ik ze best wel ok zitten.
Tja , dat soort dingen houdt je toch met al die verschillende modellen hoofden.
 
Laatst bewerkt:
ik heb 2 Shoei's gezien waarbij na een jaar de stukken eraf sprongen. Zou dat bij de nieuwe Shoei's beter zijn?

Ik heb vandaag een nieuwe besteld, na 8 jaar met mijn Shoei te hebben gedaan. De lak is nog uitstekend, op een paar krasjes van het laten vallen na.

Waarom een ander: had gewoon zin in een nieuwe. Waarom Arai: Arai en Shoei zijn voor mij de enige kandidaten en zag de RX7 corsair. Gepast, zit goed en is mooi. Maar als daar op dat moment een Shoei had gelegen had die het ook kunnen worden.
 
Hey ik heb nog GEEN ervaring met helmen, ik hoop namelijk maandag mijn papiertje te halen. Ik zelf zou graag een helm hebben met een recht vizier (vind dat gewoon :) en dacht er rond de 200 euro voor neer te leggen. Jullie kennis raadplegende; hebben jullie suggesties of een site waar ik kan kijken welke modellen in aanmerking komen?
Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan