Evo One

Wat is dan een goed alternatief voor de Evoline?

Ik ben zelf ook op zoek naar een systeemhelm, maar de schubert C3/4 en Shoei Neotec zijn toch 450+++ euro.
Verder heb je alleen maar 'budget' systeemhelmen zoals de Caberg. of <200 euro.
Het liefst heb ik iets in het middensegment.


Je hebt genoeg in het middensegment. Nolan N91 & N104, HJC IS max-II & SyMax 3, AGV Compact, de oude Schuberth C3 basic, etc..etc.. Allemaal tussen de 200 & 350€, en allemaal prima helmen mits de pasvorm goed is voor je type hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt genoeg in het middensegment. Nolan N91 & N104, HJC IS max-II & SyMax 3, AGV Compact, de oude Schuberth C3 basic, etc..etc.. Allemaal tussen de 200 & 350€, en allemaal prima helmen mits de pasvorm goed is voor je type hoofd.

Hangt inderdaad van de vorm van je hoofd af. Ik heb de Evoline 3 nu bijna een jaar in volle tevredenheid. En Shark blijft natuurlijk de enige helm waarmee je er met open helm niet uitziet als kabouter Wipneus.
 
Gewicht niet te hoog? Dat is het enige waar ik me zorgen om maak. Is toch 250gr zwaarder dan mijn huidige full face shark
 
Gewicht niet te hoog? Dat is het enige waar ik me zorgen om maak. Is toch 250gr zwaarder dan mijn huidige full face shark

Dat heb je met alle systeem helmen, tenzij je voor een dure helm gaat met carbon delen. Of het te zwaar is hangt van jezelf af. Het is wel merkbaar natuurlijk. Goed voor de nekspieren *D
 
Wat is dan een goed alternatief voor de Evoline?

Ik ben zelf ook op zoek naar een systeemhelm, maar de schubert C3/4 en Shoei Neotec zijn toch 450+++ euro.
Verder heb je alleen maar 'budget' systeemhelmen zoals de Caberg. of <200 euro.
Het liefst heb ik iets in het middensegment.

Nolan? ze komen heel goed uit de test op sharp qua dichtblijven bij een val, en zijn qua prijs best ok.
 
Qua gewicht vind ik het wel meevallen. Kwestie van wennen en wat je hiervoor op je ei had.
Rij er nu een jaar mee rond en vind het een heerlijke helm. Ik heb alleen de kinnebak naar beneden als het regent. :)
 
Ok bedankt voor de reacties, binnenkort maar eens gaan passen :Y.
Mn Shark S900 is inmiddels 7 jaar oud....
 
Gewicht niet te hoog? Dat is het enige waar ik me zorgen om maak. Is toch 250gr zwaarder dan mijn huidige full face shark

Het gewicht alleen is niet belangrijk. Het hangt er ook vanaf hoe de helm uitgebalanceerd is en hoe aerodynamisch hij is. Persoonlijk heb ik het gewicht van de Evo nooit "gevoeld", terwijl vroegere lichtere integraalhelmen mij wel het gevoel gaven dat ik "iets zwaars op mijn hoofd had"

Een vriend van mij die met een Nolan systeem rijdt, klaagt dat ie bij snelheden hoger dan 60 km/h met de helm opgeklapt last heeft van fluitende wind en dat de wind aan de helm trekt. vermoedelijk omdat de wind in het opgeklapte gedeelte slaat.
Bij de Shark zul je dit niet hebben
 
Een vriend van mij die met een Nolan systeem rijdt, klaagt dat ie bij snelheden hoger dan 60 km/h met de helm opgeklapt last heeft van fluitende wind en dat de wind aan de helm trekt. vermoedelijk omdat de wind in het opgeklapte gedeelte slaat.
Bij de Shark zul je dit niet hebben

Het is ook erg onverstandig om met een gewone systeemhelm met de klep open te rijden. Nu klaagt die vriend nog over de wind. Bij een valpartij dient dat omhoogstaande kaakdeel als een hefboom die zelfs bij een onbenullige schuiver snel tot nekletsel kan leiden.

Back on topic: ik heb mijn Evo One zaterdag binnen gekregen. Online besteld met nog Motorbeurskorting en ik was aan een nieuwe toe. Ik heb altijd twee helmen, waarvan ik de oudste regelmatig een hele dag in mijn koffer laat zitten en dat is niet heel bevorderlijk voor het ding als hij nat is. Oudste Evoline 3 dus weggemikt, de nieuwste wordt nu voor dit doel gebruikt.

Dat ik al 2 Evoline 3's had geeft aan dat ik tevreden ben over de helm. De Evo One zit prima, oogt wat "luxer". Het Pinlock vind ik erg netjes, waar ik dat vroeger in helmen had waar het echt los aan de binnenkant zit, valt dit in een op maat gemaakt uitsparing. Dat zal ook bij het rijden met open vizier denk ik beter zijn, omdat er geen wind (en daarmee vuil) onder de Pinlock kan komen. Er mee rijden heb ik nog niet gedaan, dus nog geen feedback over windgeruis e.d..
 


Het gewicht alleen is niet belangrijk. Het hangt er ook vanaf hoe de helm uitgebalanceerd is en hoe aerodynamisch hij is. Persoonlijk heb ik het gewicht van de Evo nooit "gevoeld", terwijl vroegere lichtere integraalhelmen mij wel het gevoel gaven dat ik "iets zwaars op mijn hoofd had"

Een vriend van mij die met een Nolan systeem rijdt, klaagt dat ie bij snelheden hoger dan 60 km/h met de helm opgeklapt last heeft van fluitende wind en dat de wind aan de helm trekt. vermoedelijk omdat de wind in het opgeklapte gedeelte slaat.
Bij de Shark zul je dit niet hebben

Ik vind het gewicht van de evoline 3 op zich geen bezwaar maar als je het kinstuk naar achter klapt, merk je wel ineens meer gewicht achter op je hoofd.
 
Ik heb pas de Evo One op mijn hoofd gehad. Om de helm op mijn hoofd te kunnen krijgen moest ik hem open maken, in dichte stand kreeg ik hem niet over mijn hoofd.

Is dit normaal? Of uit dit zich al als een voorbode van te klein?
 
Volgen
s mij past het vizier niet, is iets anders gevormd. Ik heb al jaren ervaringen met de evoline maar eerlijk gezegd vind ik de nieuwe de slechtste tot nu toe qua afwerking.

Ja, hij is lichter dan de voorganger MAAR:

Ik ben na 7 maanden aan mijn 3e exemplaar bezig omdat steeds mijn binnenvizier ging uitzakken en tegen de buitenschaal van de helm komt en hierdoor beschadigd. De eerste keer leek het een fout van het vizier, tweede keer werd het op een modificatie van de helm gegooid en deze derde is weliswaar qua binnenvizier goed maar het pinlock werkt niet zoals verwacht, er komt toch een boel aanslag in en de ventilatie lijkt slechter.

Kinnenbak is moeilijker tijdens het rijden te sluiten en aangezien ik vnl. open rijd is dat lastig.

als je hem met een hand probeert dicht te doen krijg je de kinnenbak bijna niet in de vergrendeling, hier heb je eigenlijk twee handen voor nodig.

Het met een hand rijdend openen is ook niet gemakkelijk, lukt vaker niet dan wel.

Ventilatie in de helm is slechter dan de voorganger.

Ik gebruik vaker mijn evoline 3 tegenwoordig. Is wel iets zwaarder maar functioneert soepeler.


groeten,

Benno


BESTE MENNO,

jou verhaal over de evo-one komt mij bekend voor.

Ik sta op het punt om naar de winkel te gaan waar ik m heb aanschaft.

Ben bang dat ik geen poot heb om te staan dat ze mij weg sturen.

Hoe heb jij het ervaren??? Omdat je aangeeft dat je al de 3e hebt gekregen na die beschadiging van de pinlock.

Gr noeri
 
Gewoon eerlijk aangeven wat je ervaring zijn. Ik heb de mijne van motorkledingstore in tilburg vandaan. Via de webshop gekocht en via mail en winkel in tilburg zijn de wissels uitgevoerd, zonder enig gezeur.

Ik ben tevreden over de geboden service en ondanks de tegenvallers aan het begin zijn de Evolines voor mij nog steeds de prettigste helmen die ik gebruik.

groet,


beno
 
Vandaag de EVO One for het eerst gebruikt. In de stromende regen van Den Haag naar Ede over de A12 en in de stromende regen ook weer terug.

Ik heb alleen pluspunten ontdekt vergeleken met mijn Evoline 3:
- stiller
- geen regendruppels aan binnenkant vizier
- Pinlock houdt condens goed weg, behalve bij stilstand
- geen wind in mijn gezicht, wel voelbare ventilatie als die open staat

Niet de kans gehad het zonnevizier te testen.
 
mike, blij dat je goede ervaringen hebt, ik heb ze zeker ook maar merk na een tijdje toch een paar nadelen tov de evoline 3. Ben er nog niet helemaal uit wat nu echt de beste is in gebruik.

benno
 
Vandaag van Den Haag naar Groningen gereden, terug met een zonnig binnendoor ritje via Den Helder. Het waaide wel hard en ook hier gemerkt dat hij comfortabeler zit dan de Evoline 3. Ook het zonnevizier is voor mij beter want het komt verder omlaag.

Het enige nadeel dat ik merk is dat het inderdaad een stuk moeilijker is om de helm met één hand te sluiten. Volgens de handleiding kan dat met de Evoline 3 ook niet omdat je die aan de achterkant vast zou moeten houden terwijl je het kaakdeel naar achteren drukt. Maar dat lukt ook prima met één hand.

De Evo One dicht doen vind ik nog wat wazig gaan. Het is me ook nog niet helemaal duidelijk welke beweging je moet maken. Gewoon fors hard dichtklappen met twee handen lijkt vooralsnog het beste te werken.
 
Ik ga toch terug komen op mijn goede ervaringen met de Evo One. Zelfs zo erg dat ik inmiddels weer een Evoline 3 op de kop heb getikt en mijn Evo One nog alleen gebruik als backuphelm. Dat is dus na een dik half jaar en 20.000km.

Grootste probleem is het Pinlock, ten eerste is het slecht ontworpen, er komt bij de bevestigingspunten heel snel een soort van vouw in, waardoor het niet meer aansluit. Bij Motorkledingcenter heb ik een nieuw gehaald wat ze voor me geplaatst hebben en terwijl ze dat deden vernaggelde de verkoper er zelf eentje en gaf aan dat dit al de zoveelste was die retour Shark ging.

Daarnaast, met het kaakdeel open beweegt het vizier natuurlijk wat in de rijwind want het heeft geen steun aan de onderkant. Dat zorgt ervoor dat het Pinlockvizier steeds los gaat zitten, uiteindelijk heb ik dat opgelost door in beide hoeken het met een stuk tape vast te plakken, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Maar op vakantie kwam er steeds vocht achter en je moet toch wat.

Verder heeft de Evo One bij de oren een stuk minder ruimte dan de Evoline 3, waar ik achter kwam toen ik mijn oude Evoline 3 weer eens opzette.

En het zonnevizier is een stuk minder stevig, is al twee keer losgeschoten uit de bevestigingen aan de zijkant en heeft een keer klem gezeten in de helm en toen ik het er weer uit kreeg, zat er een kras op.

Kortom, hoewel hij kwalitatief wat beter lijkt te zijn, ben ik toch blij nog een oude Evoline 3 in maat XL op de kop te hebben kunnen tikken.
 
Wat is dan een goed alternatief voor de Evoline?

Ik ben zelf ook op zoek naar een systeemhelm, maar de schubert C3/4 en Shoei Neotec zijn toch 450+++ euro.
Verder heb je alleen maar 'budget' systeemhelmen zoals de Caberg. of <200 euro.
Het liefst heb ik iets in het middensegment.
Maar wat zoek je dan eigenlijk? Caberg, Nolan of AGV zou ik niet echt een budgethelm durven noemen, die zitten minder dan euro onder de goedkoopste Shuberth C3 (€359 bij voordeelhelmen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan