evolution motorkledij

promoto

Rookie
6 apr 2003
6
0
heeft iemand ervaring met deze kledij? is waterdicht écht waterdicht? zijn de handschoenen en de laarzen warm en droog ??
 
Heb een jas van Evo(textiel), niet meer waterdicht, knoopjes afgescheurd, Voering gescheurd, en de kleur bevalt niet meer.

Maar verder ben ik tevreden over deze jas. Volgens mij zijn dit normale
zaken na 2 jaar intensief gebruik.
 
Ik heb de textielbroek TP 2.64 van Evolution (€ 139,00).
100% tevreden over: lekker warm in de winter, perfect waterdicht en zonder de voering ook in de tussenseizoenen aangenaam om te dragen.
Voor temperaturen boven de 20% heb ik een Air pak van Gericke.
 
heb een jas en broek van evolution. Is 3/4 jaar oud ofzo en nog steeds goed waterdicht. Als je echt lang door de regen rijd laat het wel een klein beetje water door (bij de ritsen). Maar dat doet denk bijna elk pak wel. Jas en broek bevallen zeer goed.
 
mijn ervaring:

absoluut warm genoeg en in de zomer is het er ook nog in uit te houden (lekker al die voeringen die erin kunnen)

de jas is niet waterdicht, maar met de eerste voering erin wel.

laarsen zitten heerlijk, alleen is de zool wat zacht en slijt snel(of moet ik afleren om met mijn poot over de weg te slepen bij het wegrijden?)

handschoenen: niet veel bijzonders over te melden. winter exemplaren zijn soepel en dun genoeg om er amper last van te hebben, maar bij lange snelwegritten rond het vriespunt (welke idioot wil dat |( ) net niet warm genoeg.


hoe dan ook, niet slecht, zeker niet voor die prijs
 
als ik jullie bezig hoor, zijn ze prijs / kwaliteit zéér goed; zijn hun laarzen echt waterdicht? en hun winterhandschoenen ook ??
 
Jas en handschoenen bevallen al die jaar prima. Zeer intensief gebruikt, dagelijks woon-werk verkeer, 1 jaar 75km enkele reis, 2 jaar 55km enkele reis.

Het klittenband van de onderste jaszakken laat los, maar daar kijk ik niet van op bij dit soort gebruik.

De handschoenen hebben als typisch nadeeltje dat ze perfect waterdicht zijn, ZOLANG JE ZE AAN HEBT. Trek je ze drijfnat uit en laat je ze een uurtje liggen dan zijn ze door en door doorweekt, ook van binnen. Lastig als je dan weer moet gaan rijden. Maar okee, woon-werk verkeer dus ik rijd na een uur of 9 pas weer terug en dan zijn ze weer droog.
Dit geldt voor de zomer- en de winterhandschoenen.

Tom
 
ik heb ook evo jas en broek, bevallen beide goed niet 100% waterdicht na een uurtje komt er wel wat water doer maar niet meer dan normaal lijkt mij, verder is alles redelijk solide vastgenaaid. Bij de jas kan je geloof ik wel 3 verschillende voeringen eruit halen dus ook geschikt voor in de zomer.
 
Ik heb een (nieuwe) evo broek.
Zit goed, netjes waterdicht.. ook na 1.5 uur door de zeikregen. lekker warm.
goed spul, voor relatief weinig geld. ik ben tevree :)
 
dus wanneer je gaat toeren/tanken mag je je natte handschoenen niet uittrekken of ze worden doornat?? da's nou iets dat ik nooit eerder hoorde! heb je dat ook met andere merken ondervonden??
Jas en handschoenen bevallen al die jaar prima. Zeer intensief gebruikt, dagelijks woon-werk verkeer, 1 jaar 75km enkele reis, 2 jaar 55km enkele reis.

Het klittenband van de onderste jaszakken laat los, maar daar kijk ik niet van op bij dit soort gebruik.

De handschoenen hebben als typisch nadeeltje dat ze perfect waterdicht zijn, ZOLANG JE ZE AAN HEBT. Trek je ze drijfnat uit en laat je ze een uurtje liggen dan zijn ze door en door doorweekt, ook van binnen. Lastig als je dan weer moet gaan rijden. Maar okee, woon-werk verkeer dus ik rijd na een uur of 9 pas weer terug en dan zijn ze weer droog.
Dit geldt voor de zomer- en de winterhandschoenen.

Tom
 
Ik heb het ook nog nooit eerder gehad. Het heeft voor zover ik weet iets te maken met de werking van het membraan in de handschoen. Ademend en waterdicht. Het zou water doorlaten in de richting van warm naar kou (warme hand binnen, koude lucht buiten). Zo wordt zweet wel afgevoerd maar komt regen niet binnen maar dat gaat dus niet op als je de handschoen niet draagt.

Het is trouwens niet iets wat in 5 minuten gebeurt, tanken is geen probleem, maar ergens drie kwartier broodjes eten wel.

...of gewoon hardnekkig je handschoenen aanhouden :?

Tom
 
gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen :)

maar hierbij roep ik nogmaals dat heel mn motorkledij bestaat uit evo kledingstukken, behalve mn laarzen en helm :+

en ik ben er super tevreden over ;)
 
Ben tijdje geleden vanuit Heerlen naar Zwolle gereden door de regen in m'n Evo pak. Mijn pak was nat, maar ik was droog bij thuiskomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan