Ex-legermotoren

Wauw! veel mensen dromen... maar jij doet het :) heel mooi.

Wat is de totale km-stand?

Aangekomen in NZ met exact 12.040 op de teller. Zou nu geen 39.000/40.000 moeten staan. Teller aandrijving heeft tegen het einde echter de geest gegeven.
 
klopt, heb ik ook bij een bedrijfje laten repareren maar niet lang daarna weer afgebroken maar toen het hele armpje. Heb nu dus een ander op de kop getikt die ik er straks weer in zet wanneer ik in de buurt van m`n fiets ben.
 
full

Armstrong MT500 1985
 
Ik heb sinds enige tijd een BMW R65GS. Is een aantal jaren geleden door de Domeinen verkocht. Ik probeer er achter te komen bij welk militair onderdeel de motor is gebruikt. Heeft iemand als dienstplichtig militair misschien zo'n motor bereden en kun je me er wat meer over vertellen?

Groet, Auke.
 
Yep, die had ik ook gevonden! Helaas geen onderdeelsembleem zichtbaar.De foto lijkt mij genomen op de Frederikkazerne in Den Haag.
 
Naar mijn weten hebben ze ze in NL niet in dienst gehad. Er zijn er wel veel verkocht, oa door Gekra (die ook MZtjes deed), maar die kwamen dacht ik van het Deense leger.

Ik heb zelf een R100GS gehad met het plaatwerk van een R65gs, ook legergroen. Leuk ding.
 
Bedankt voor je reactie, GSlandrover. Ik heb nu ook foto's gezien van het Deense leger met deze motoren.

Inmiddels weet ik zelf ook weer wat meer; ik kreeg bericht van iemand die pelotonscommandant is geweest bij het Verbindingscentrum Koninklijke Landmacht. Hij heeft deze motoren toen binnen zijn eenheid gehad. Ergens op het internet las ik dat het leger niet meer dan 60 exemplaren heeft gehad, omdat ze eigenlijk te duur waren.
 
Ik vind de NATO erg leuk, maar vond ze een paar jaar terug altijd onevenredig duur.
(niet kompleet, slechte toestand, geen papieren >1500€)

Hoe is de prijsontwikkeling in de laatste...5 jaar geweest?
 
Ik heb sinds enige tijd een BMW R65GS. Is een aantal jaren geleden door de Domeinen verkocht. Ik probeer er achter te komen bij welk militair onderdeel de motor is gebruikt. Heeft iemand als dienstplichtig militair misschien zo'n motor bereden en kun je me er wat meer over vertellen?

Groet, Auke.

Ik heb een enkele keer op deze BMW gereden, als motorordonnans bij 541 regionale verbindingscompagnie. Was in '95, volgens mij de op één na laatste dienstplichtige lichting. (lucky me, :] )
Deze zat op de Saksen Weimarkazerne in Arnhem.
Het ging dan meestal om spoedberichten tussendoor, voor de reguliere post reed ik met een Peugeot 205.

Tijdens het verplichte (simpele) onderhoud aan deze motor moest er natuurlijk ook een test ritje gemaakt worden })

Opleiding motorordonnans overigens in Veldhoven op een Guzzi Nato, de BMW was leuker *O*

helaas geen foto's -O-
 
Laatst bewerkt:
Ha KwaSuz, dank voor je info. Zo wordt het plaatje mij steeds duidelijker. Grappig is dat men mij bij de Historische Collectie Verbindingsdienst wist te melden dat deze motor nooit bij de Verbindingsdienst was ingedeeld. Het tegendeel is dus echter waar. :Y

Ik krijg het idee dat de motor alleen voor vredestaken werd gebruikt. In tegenstelling tot de Moto Guzzi, was de BMW niet uitgerust met oorlogsverlichting of iets dergelijks.
 
Inderdaad geen oorlogsverlichting.
Er stond ook maar één motor in de hangar tussen andere voertuigen, ik was ook de enige die er ook maar een beetje aandacht aan schonk.

Denk dat ik er ook maar 3 of 4 doelgerichte ritjes op heb gemaakt, waarvan 2 van Arnhem naar Middelburg, in de zomer, zonnetje erbij :] Neuh, voor mij was dienstplicht geen straf _O-
 
Ik heb sinds enige tijd een BMW R65GS. Is een aantal jaren geleden door de Domeinen verkocht. Ik probeer er achter te komen bij welk militair onderdeel de motor is gebruikt. Heeft iemand als dienstplichtig militair misschien zo'n motor bereden en kun je me er wat meer over vertellen?

Groet, Auke.
Heb er ook een , de mijne heeft dienst gedaan bij de franse gendarmerie . :)
 
@ Hippie; ik kan mij voorstellen dat jouw Gendarmerie wat meer pk's heeft dan de armzalige 27 van mijn exemplaar? :t
 
Dank Hippie, maar de foto flatteert. Er zit nogal wat roest en oxidatie op blok en frame. Hij is de laatste jaren als pekelfiets gebruikt en buiten gestald geweest. Rijdt verder heerlijk. Ik ben van plan hem zo veel mogelijk in de oude staat te herstellen. Ik denk dat ik ook ga kijken of het vermogen iets is op te schroeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan