Ex-legermotoren

Guten Morgen,



ich bitte zu entschuldigen, dass ich auf Deutsch schreibe, da leider mein Niederländisch nicht sehr gut ist. Ich bin auch sehr von der Moto Guzzi begeistert und habe mir kürzlich in Holland eine V50 EX leger gekauft. Leider kann ich die Maschine in Deutschland nicht Zulassen da ich eine Kopie der Zulassungspapiere (kenteken) benötige um die Daten wie PS und ccm³ nachzuweisen. Hab ihr eine in NL zugelassene Nato?

Könnt ihr mir mit einer Kopie der Kenteken weiterhelfen?


Besten Dank im Voraus

Mit freundlichen Grüßen



Maximilian Gross
 
Guten Morgen,
ich bitte zu entschuldigen, dass ich auf Deutsch schreibe, da leider mein Niederländisch nicht sehr gut ist. Ich bin auch sehr von der Moto Guzzi begeistert und habe mir kürzlich in Holland eine V50 EX leger gekauft. Leider kann ich die Maschine in Deutschland nicht Zulassen da ich eine Kopie der Zulassungspapiere (kenteken) benötige um die Daten wie PS und ccm³ nachzuweisen. Hab ihr eine in NL zugelassene Nato?

Könnt ihr mir mit einer Kopie der Kenteken weiterhelfen?
Besten Dank im VorausMit freundlichen Grüßen
Maximilian Gross
goede morgen,excuseer, dat ik in het duits schrijf,omdat helaas mijn nederlands niet zo goed is. ik ben ook zeer enthousiast over moto-guzzi en heb recent een v50 ex leger gekocht.helaas kan ik de motor in duitsland niet op kenteken krijgen omdat ik een kopie van de toelatingspapieren (kenteken)nodig heb om gegevens als pk en cylinderinhoud te bewijzen. heeft hier iemand een in nl toegelaten nato?
kunnen jullie mij aan een kopie van een kenteken helpen?
bij voorbaat dank, met vriendelijke groeten maximilian

zo de vertaling voor de duits minder begenadigden onder ons.
gauw even helpen dan blijf ik niet aan de gang :Y :Y
 
Hier mijn groene monster, is geheel zelfbouw dus niet origineel.
Kuip komt van een Polizia versie. De motor zelf is een 850T5 en de bak is een Velorex 700 verbreed.
full
 
Guten Morgen,



ich bitte zu entschuldigen, dass ich auf Deutsch schreibe, da leider mein Niederländisch nicht sehr gut ist. Ich bin auch sehr von der Moto Guzzi begeistert und habe mir kürzlich in Holland eine V50 EX leger gekauft. Leider kann ich die Maschine in Deutschland nicht Zulassen da ich eine Kopie der Zulassungspapiere (kenteken) benötige um die Daten wie PS und ccm³ nachzuweisen. Hab ihr eine in NL zugelassene Nato?

Könnt ihr mir mit einer Kopie der Kenteken weiterhelfen?






Besten Dank im Voraus
Mit freundlichen Grüßen



Maximilian Groß
Tag Max,
in die niederlanden sind die nato v50 als normale v50 eingetragen.
Es gibt ein typengutachten fur alle v50.
das ist bei uns nicht so schwer als bei euch mit die tuv.
Manchmal ist es uberhaubt nicht notig zum reichsdienst zu fahren und geht es uber die post.

Ich denke das du am besten um ein typegutachten fragen solst bei die RDW in Veendam.
Das ist die ReichsDienst fur Wegverkehr.

dies ist die contact adresse: http://www.rdw.nl/nl/overrdw/contact/e_mail/

gruss, (halflive)

weet iemand meer voor deze meneer?
 
Info by het leger halen hij komt denk ik toch via via van de domeinen
het ministerie van finansieen regels de verkopen op de domeinen.
rdw-leger ministerie van financieen www.minfin.nl roerende of onroerende
zaken,geluk ermee.bei bundeswehre,minister von geldsache,rdw braug ein
duits/niederlandisch buch.
 
Dit boek kun je downloaden in het WPH topic.
Heb er een PDF file van gemaakt, 280 pagina's, mos ff een bakkie wisselen bij een V75 ex italiaanse wouten fiets, maar principe is hetzelfde

afbeelding0014ou.jpg
 
Hallo, sinds kort heb ik ook een v50 nato uitvoering met 7000 op de teller. Alleen had de ontsteking het al snel begeven dus daar zitten nu weer de ouderwetse contactpuntjes op. Rijd als een .... Ben er helemaal blij mee. Graag zou ik een kuipje willen zetten op de nato. En dan wel met scherm zoals ze hier staan afgebeeld op dit topic. Wie o wie kan mij helpen aan zo iets??

Groet Dennis
kewl :)


weet iemand trouwens of je met regulier gereedschap aan die V50 ken gaan lopen knoeien :? ......geen Engels maten/inches of andere ellende?

[me]MechanicalAnimal overweegt eventueel een V50 Nato aan te schaffen als woonwerkfiets :)
[/me]


tips, hints en tricks zijn welkom!en ja ik ga ook de search nog ff gebruiken :P
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon gereedschap, heb net zaterdag een versnellingsbak gewisseld en ontsteking overgebouwd, electronische, op een V75, heb het hele boek van de V50 doorgelezen m.u.v. Guzzi tools, allemaal 8 tot 5 gereedschap, en makkelijk sleutelen
 
Hoi allemaal, ben bezig met de aanschaf van een V50 nato wie kan mij vertellen wat zo iets ongeveer mag kosten.

Gr. hotdog :]
 
Aan een Guzzi kun je met normaal gereedschap aan de gang, steek/ring dopsleutels tot 22 in elk geval en 24/27 is ook handig. Verder is een goede imbusset van belang, speciaal gereedschap heb je niet echt nodig, een sleutel voor het afstellen van de koppeling (achter op het motorblok) kun je zelf maken.

Een V50 Nato zie je voor zo'n pakweg 1000 tot 1500 te koop staan en dan moet ie in behoorlijke staat zijn.
 
Hoi allemaal, ben bezig met de aanschaf van een V50 nato wie kan mij vertellen wat zo iets ongeveer mag kosten.

Gr. hotdog :]


Let er wel op dat ie al op NL kennteken staat! als ie bij de domeinen vandaan komt en je moet om zetten naar NL kenteken komt er nog een aardig hap euro's bij -O-
 
Aan een Guzzi kun je met normaal gereedschap aan de gang, steek/ring dopsleutels tot 22 in elk geval en 24/27 is ook handig. Verder is een goede imbusset van belang, speciaal gereedschap heb je niet echt nodig, een sleutel voor het afstellen van de koppeling (achter op het motorblok) kun je zelf maken.

Een V50 Nato zie je voor zo'n pakweg 1000 tot 1500 te koop staan en dan moet ie in behoorlijke staat zijn.
 
Aan een Guzzi kun je met normaal gereedschap aan de gang, steek/ring dopsleutels tot 22 in elk geval en 24/27 is ook handig. Verder is een goede imbusset van belang, speciaal gereedschap heb je niet echt nodig, een sleutel voor het afstellen van de koppeling (achter op het motorblok) kun je zelf maken.

Een V50 Nato zie je voor zo'n pakweg 1000 tot 1500 te koop staan en dan moet ie in behoorlijke staat zijn.

daar staan ze wel voor te koop maar dat moet je er niet voor geven.
800 euro is redelijker.
voor 1000 tot 1500 koop je een echte v50.
de nato is eigenlijk een 350 met 500 cylinders.
 
de koop is niet doorgegaan, hij ging niet onder 1400 weg, dat wordt me wel te veel voor zo'n motor,er moest nog te veel aangebeuren. ;(
 
Ben weer in onderandeling over een V50 nato uit 1983 met 28000km op de teller, staat op kenteken. Kunnen jullie me misschien een tip geven waar ik echt op moet letten . :?

Gr.hotdog
 
Gewoon de gebruikelijke dingen controleren zoals koppeling, rook uit uitlaat enz.
Elektrik is bij Guzzi een zwak punt maar dat is eenvoudig te verhelpen.
Met een dergelijk Km stand is groot onderhoud voorlopig nog niet te verwachten, tenminste als hij goed onderhouden is en netjes bereden.
 
Ik ga weleens naar een meeting van 'Keep Them Rolling', de leger-veteranen club.]
Mijn camera gaat dan mee,
Harley-Davidson WLA/WLC,
hdwla011gc.jpg


hdwla025yu.jpg


hdwla038pm.jpg


hdwla048cp.jpg


hdwlc011md.jpg


Triumph,
triumph018ha.jpg


Ariel,
arielwng350018gp.jpg



En een BMW R75-2, gespot in Essen bij een oldtimer-show,
bmwr752zijspanleger013dr.jpg
 
Hallo,

Misschien wil ik ook wel bij de domeinen kijken, maar nu heb ik nog een vraag die nog niet echt goed beantwoord is in dit topic: hoe rijdt 'ie nou in het terrein? Ik wil namelijk ook wel 's een bospaadje pakken, en zat tot nu toe aan een XT500 te denken, die daar natuurlijk wat beter voor geschikt is.
 
Het elektriek is in t algemeen niet zoveel mis mee, tenzij door de verkeerde mensen onder handen genomen, het is veel vaker de minder geslaagde uitvoering van de electronische ontsteking. Deze zal op den duur onrust zaaien en al snel de geest geven.

Deze motoplat kastjes kunnen worden omgebouwd (lees vervanging) naar contactpunten ook al wordt de beschikbaarheid van deze er niet beter op. Het is een goed onderhandelingspunt wanneer je een exemplaar vindt die dit wel of nog niet heeft.

Een ander punt van aandacht is de overweging in hoeverre je gecharmeert zult zijn van de versnellingsbak van een Nato. De gearing is namelijk kort, behoorlijk kort. Vraag maar eens hoeveel toeren zo'n Nato loopt bij 120kmh. Ik dacht zeker zo'n 7000, de mijne (OK, V65) eerder 5500. Dat maakt een groot verschil. De bak van een nato is ook korter dan een standaard V50. Een voordeel is dat je met die snelheid door een tunnel gaat en klinkt als een B52 bommenwerper, zoals iemand ooit zei.

Mijn V50 Polizia had ook zo'n korte bak totdat een gebroken klep met volgas een einde maakte aan dat 500cc motortje. Ter vervanging een compleet v65 blok gevonden en erin gehangen. Men, wat een verschil! Veel volwassener door de extra cc's maar nog blijer was ik met de nieuwe bak, zoveel rustiger dan eerst met de extra Nm's die beter tot z'n recht komen in de langere versnellingen. Door die langere overbrenging haal ik in tunnels soms 8000 toeren of zo'n 180-190kmh or so. Niet slecht met al die schermen en koffers dran.

Ja mooi lul verhaal maar ze zijn gewoon leuk toch. En de lichtere Guzzi's sturen gewoon erg goed, stukken beter dan een CB ieder geval. Trust me. Op een Nato heb ik niet veel gereden maar in stadsverkeer is het een heerlijk gooi en smijtapparaat.

Meer dan 1000-1200 euro zou ik niet geven voor een Nato tenzij in bijzonder fraaie staat.

Zo, en maar s :z
 
Ik rij ook op een nato dat ding is werkelijk beregoed wat een fijn fietsje. Verwacht geen racer maar een motor om heerlijk mee rond te tuffen. En je hebt er ook nog veel bekijks mee.

Bijlage: b.jpg
 
Hallo,

Misschien wil ik ook wel bij de domeinen kijken, maar nu heb ik nog een vraag die nog niet echt goed beantwoord is in dit topic: hoe rijdt 'ie nou in het terrein? Ik wil namelijk ook wel 's een bospaadje pakken, en zat tot nu toe aan een XT500 te denken, die daar natuurlijk wat beter voor geschikt is.


Als je een bospaadje wil pakken is de guzzi best te doen. alleen je zal er meer voor moet werken dan met een xt. Guzzi rijden op een bospaadje betekend ZWETEN!
 
ha! een Nuovo Falcone erbij *D heb je'm al lang? Hoe bevalt ie? Kortom, vertel vertel :Y

Ben er erg blij mee. Is wel heel erg wennen om op te rijden... schakelen rechts, remmen links... ik trap nog steeds regelmatig bijna op de achterrem als ik wil schakelen :Y remmen uit 1970... geen knipperlichten.. Maar hij start in een of twee keer trappen en loopt goed.. heb wel een beetje last van olie lekage bij de olie leidingen, maar heb hier al nieuwe ringetjes voor besteld bij theo L.

En ik heb meer bekijks dan wie dan ook... zelfs op scheveningen tussen de Harleys en supersports kijkt iedereen naar de mijne *D had hem laatst naast een gloednieuwe v-rod gezet, en de eigenaar kon het niet uitstaan dat iedereen naar de mijne keek _O-

Alleen voor in de stad rijden is ie minder geschikt... en hij heeft voor mij ook een beetje te weinig vermogen, vandaar dat er mischien nog een SM bij komt.. Of mischien gaat de valk in de nabije toekomst eruit :X :Y :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan