Ex-legermotoren

Guzzi Lady

MF'er
1 apr 2004
153
0
Wormerveer
'k Rij sinds een maand op een ex-legermotor: een Moto Guzzi V50 Nato. Ik ben erg benieuwd naar de groene monsters van anderen. Laat eens zien!/Vertel!

Hier de mijne:

full
 
ziet er leuk uit, alleen van het kuipje ben niet zeker van of ie orgineel is :? heb ze in mijn tijd bij defensie nooit gezien(was toch ook moto guzzi piloot)

heb er veel problemen mee gehad. na een oefening was ik m altijd een week of 6 kwijt(werd geen prio aan gegeven door de herstel/bataljonleiding) komt ook mede door dat er mee terrein werd gereden waar ze natuurlijk niet voor gemaakt zijn.

wat zal ik er voor de rest van zeggen, heb mijn rijbewijs opgehaald :)

veel plezier er mee
 
Die kuip is zeker niet orgineel op zo`n fiets.
was hier vroeger moteur van in mijn dienst tijd.

verder waren het sterke fietsen als je er een beetje normaal mee om sprong.

GR Fast Tommy
 
denk t niet, motorfiets moest achter in een ypr naar oefenterrein. dan mocht je de motor ophalen bij het afleverpunt van de rupsvoertuigen, retour naar cp(5a10km)

en dan stond ie vaak de rest van de oefening stil omdat er weer een eikel had geprobeerd om de motor te starten met een schroevendraaier :( guzzi hadden een eenheidssleutel, niet meer als een metalen staafje met een kopje. Je moest het contact weer op een goede stand terug zetten ivm de oorlogsverlichting anders werd de accu leeg getrokken.
 
Bij mijn weten is de marchechaussee-uitvoering incl. kuip. Dan wel met beenschildjes en leren tussenflap. Die liggen klaar voor montage.
Heb me ook weleens laten vertellen dat de hogeren in rang (in ieder geval de types die 'de opleiding' geven) met kuip reden.
Ik hoor graag reacties!
 
de rij instructeurs hadden bij mij idd wel een kuip/tourruit.

overigens had ik nog een 'oud' dienstplichtige korporaal als instructeur dus zo hoog waren ze ook weer niet :)
 
Mijn vriend heeft er ook een en is er zeer over te spreken.
Hij is er nu mee naar Normandie, ik zal wel een foto maken en posten als hij terug is.
 
Jaja, door de dienstplicht is er bij mij altijd een guzzi vonkje blijven hangen. Zulke makkelijk rijdende dingen. Ik reed overigens op een v50 met schurgers kuip. Daar heb ik pas echt motor leren rijden. Voor de marechaussee moest je al je motorrijbewijs hebben. Daar nog een maand rijopleiding gehad. Twee weken lang, 4 uur per dag achtjes en rondjes met de middenbok over de grond! Heeeerlijk.
 
Ik reed overigens op een v50 met schurgers kuip.

Da's zo'n groot, wit geval? Ik ken Guzzirijders die zo'n ding er graag op willen. :? Ach, smaken verschillen.
Sinds vandaag nieuw kuipje op de mijne, inclusief leren tussenflap en beenschildjes. Erg suf om te zien. Vinnik errug leuk.
:]
 
op marktpklaats staan ze vanaf 900 tot 1900 euro's. staan ze wel al op kenteken. heb je zo iets van ik doe eens gek ga een keer naar de domeinen kan je ze misschien wel goedkoper te pakken krijgen, let wel: daar moeten de kosten van op kenteken zetten nog wel bij.
 
Het blijven op zich wel leuke fietsjes vindt ik :)

MotoGuzziV50Nato.JPG


Zal wel met een soort van nostalgie te maken hebben ofzo ;)

[me]Phr3ak zag zo soms ook welles in dienst rond rije :) [/me]

En dan de burger variant van V50 :)

v50.jpg


Niet verkeerd dacht ik zo :)
 
Gave Nato! Maar waarom iemand z'n kuip nou oranje maakt???? :?
Misschien ooit een fiets geweest ter begeleiding van de Oranjes?
 
Die Nato's zijn inderdaad leuke fietsen. Bij mijn eenheid ( 104 Verkenning ) hadden de dienstplichtigen een kale Nato, de beroeps en de Dienstplichtige KMAR's hadden een Nato met kuip en flappen en beenkappen. De beroeps KMAR's hadden al die dikke BMW's waar de KLPD ook mee rijdt, maar dan natuurlijk in het blauw.

Zelf ook geregeld met die Nato's gereden, maar moest ik enormmee oppassen aangezien ik alleen een rijbevoegdheid had voor een M113, en verder pas 17 Jaar oud was.... ( vervroegd dienstplichtig ) Wel lol mee gehad....

Nu rij ik een 850T3, nog leuker.....
 
hey, toevallig was het deze week dat ik mijn guzzi liefde niet langer kon tegenhouden en heb ik mn eerste guzzi gekocht. een v50 idd, maar een Policia ipv een Nato. Zelf vind ik zo'n policia wat leuker om te zien dat zo'n groen brikkie maar rijden doen ze ongeveer hetzelfde. alleen hoort een policia wat sneller te zijn ivm grotere carbs en andere bak(ook al is ie dat niet echt op dit moment.

Tis een erg fijn brikkie moek zeggen, heerlijk geluid bij lage toeren! en dat voor een heel zacht prijsje allemaal ..

check it out:
full


ik hoop dat er op t forum wat luitjes met ervaring zijn op t gebied van deze dingen want ondanks dat ie erg goed is, moet alleen de carbuatie even gecheckt worden. heeft namelijk 5 jaar stil gestaan.
 
Wat een leuk ding! Ik vind ze ook erg gaaf, die politiedingen. Ben je trouwens bekend met het forum van de Guzziclub? Niet om je hier weg te jagen, maar daar is een apart sleutelforum wat misschien wel handig is, gezien je vraag.
http://www.motoguzzi-forum.nl/index.php (www.motoguzzi-forum.nl/index.php)

Veel Guzziplezier!

8-)
 
hey, toevallig was het deze week dat ik mijn guzzi liefde niet langer kon tegenhouden en heb ik mn eerste guzzi gekocht. een v50 idd, maar een Policia ipv een Nato. Zelf vind ik zo'n policia wat leuker om te zien dat zo'n groen brikkie maar rijden doen ze ongeveer hetzelfde. alleen hoort een policia wat sneller te zijn ivm grotere carbs en andere bak(ook al is ie dat niet echt op dit moment.

Tis een erg fijn brikkie moek zeggen, heerlijk geluid bij lage toeren! en dat voor een heel zacht prijsje allemaal ..

check it out:
(Afbeelding)

ik hoop dat er op t forum wat luitjes met ervaring zijn op t gebied van deze dingen want ondanks dat ie erg goed is, moet alleen de carbuatie even gecheckt worden. heeft namelijk 5 jaar stil gestaan.
Leuke fiets inderdaad. Hebben die V50's in politie uitvoering ook een zwaarder vliegwiel, netzoals hun 850 Broers? Ik had er zelf ook zo'n megazwaar vliegwiel inzitten, deze vervangen voor wat lichter spul en dat rijdt stukken beter en soepeler moet ik zeggen.
 
[Mustang Sally zei het volgende:[/b][/url]
[...]
Leuke fiets inderdaad. Hebben die V50's in politie uitvoering ook een zwaarder vliegwiel, netzoals hun 850 Broers?
Valt me niks tegen eigenlijk, maar aangezien ik van een cb500 afkom (nauwlijks vliegwiel) vermaak ik me prima met wat koppel.
Ik had er zelf ook zo'n megazwaar vliegwiel inzitten, deze vervangen voor wat lichter spul en dat rijdt stukken beter en soepeler moet ik zeggen.
ik moet eerst een nieuw luchtfilter monteren en dat betekent de beruchte luchtfilter wissel van een v50 ondergaan. see how that goes...en dan hopelijk beter motor gedrag.
 
Luchtfilter wissel moet je niet aan beginnen met een V50 (spreek uit ervaring, rij al 14 guzzi en ben begonnen op een V50 Monza)
luchtfilterkast gewoon weggooien, K&N Filters monteren (le mans 1 of 2, voor V50 bestaan ze officieel niet)
goed de mengsel verhouding controleren, moet iets grotere hoofdsproeier in met K&N en afhankelijk van de algehele toestand van het blok (compressie e.d.) is het soms ook handig om de naald 1 stand hoger te zetten.

Ook kan ik je trouwens aanraden om niet te extreem gebruik te maken van het fantastische koppel onderin, het is heel verleidelijk en je kunt in principe in de stad als je echt wil z'n 5 gebruiken, je bent dan alleen wel bezig om in nood-tempo je versnellingsbak te verslijten, onder de 3-4000 toeren hakt het blok behoorlijk en er zit geen transmissie demping in de koppeling, (dit is ook een van de verschillen met de grote guzzi's) je tandwielen krijgen dus de volle lading bij lage toeren, je zult daar alleen bij het rijden niet zoveel van merken omdat uiteraard wel een (zeer goede) transmissie demping in het achterwiel zit.

Houd een V50 op toeren, stel regelmatig de kleppen en je hebt er een fantastisch stuur-fietsje aan.

veel plezier
Steven
 
Terug
Bovenaan Onderaan