Ex-lessersrit 18 september/2 oktober

Heren, ik. Vind het heel jammer maar gezien de voorspelde weer regen en windstoten lijkt het me wijs om niet naar de veliwe te gaan......
 
Net even telefonisch kontakt met X20DTL gehad en we hebben besloten de rit van vandaag NIET te rijden. Voornamelijk vanwege de weersverwachting. Het is al geen pretje als je in de regen moet rijden en als daar dan ook nog risico van onweer bij komt...dat moet je eigenlijk niet willen.

Vanmiddag gaan X20 en ik ons buigen over lokaties in andere delen van Nederland waar we een route kunnen uitstippelen, zodat rijders uit Limburg niet naar Groningen hoeven te rijden voor een ex-lessersrit.
 
Goede beslissing geweest om het af te lassen voor vandaag. Wat een rotweer. Ik hoor graag waar en wanneer de volgende is!
 
Er is een opzetje gemaakt voor een rit vanuit Lelystad. Goed bereikbaar voor zowel de kop van NH als Drenthe/Friesland. Op dit moment is de route met 170km misschien nog wat aan de lange kant.

Verder nog even zitten hersenwaaien over een 2-daagse tourtocht met overnachting maar daarover staat nog niets op papier.

Ook een idee voor een zogenoemde "pontjesroute" langs een van de rivieren dwarrelt in ons hoofd rond.
 
Er is een opzetje gemaakt voor een rit vanuit Lelystad. Goed bereikbaar voor zowel de kop van NH als Drenthe/Friesland. Op dit moment is de route met 170km misschien nog wat aan de lange kant.

Verder nog even zitten hersenwaaien over een 2-daagse tourtocht met overnachting maar daarover staat nog niets op papier.

Ook een idee voor een zogenoemde "pontjesroute" langs een van de rivieren dwarrelt in ons hoofd rond.

Of starten in Veenendaal, en dan rondje langs de IJssel, ri. Kampen, Lelystad en eindigen in Harderwijk?
Is wel ruim 200 km, maar met een gem. snelheid van 50 km/u lijkt mij dat prima te doen toch?
 
het lengte-idee van een route ligt, als ik X20 begrepen heb, zo rond de 150km. een route waarbij een overnachting inbegrepen is, zou dan rond de 300-350km kunnen liggen. maar zoiets vraagt natuurlijk meer voorbereiding.

het 'rondje pontje' zou het beginpunt in Veenendaal/Wageningen kunnen hebben, en is dan ook goed aanrijdbaar voor de rijders bezuiden de rivieren.

er is ook nog gedacht over een 'drielandenroute' die b.v. in America (N.Br.) begint en door België, Limburg en Duitsland loopt.

er is zelfs een wilde opmerking gemaakt over een motorreis naar Roemenië in 2018, of misschien zelfs 2019. maar dat is nog niet meer dan een opmerking, en is nog maar de vraag of dat allemaal doorgaat en àls-ie doorgaat komt de vraag natuurlijk hoe lang die tour gaat duren. want je hebt het dan wel over een rit van zeker 5000km, en dan doe je nog niks geks, want naar de grens bij Oradea is al 1700km. ik ben er in 2005 met de auto 2x geweest en ik heb me zelf al voorgenomen om er (weer) eens heen te gaan. het liefst met de motor, maar of ik dan 'dat hele eind' op de motor ga doen of met de slaaptrein naar b.v. Wenen en van daaruit verder rijden, dat weet ik nog niet.

je ziet: ideeën genoeg....
 
het lengte-idee van een route ligt, als ik X20 begrepen heb, zo rond de 150km. een route waarbij een overnachting inbegrepen is, zou dan rond de 300-350km kunnen liggen. maar zoiets vraagt natuurlijk meer voorbereiding.

het 'rondje pontje' zou het beginpunt in Veenendaal/Wageningen kunnen hebben, en is dan ook goed aanrijdbaar voor de rijders bezuiden de rivieren.

er is ook nog gedacht over een 'drielandenroute' die b.v. in America (N.Br.) begint en door België, Limburg en Duitsland loopt.

er is zelfs een wilde opmerking gemaakt over een motorreis naar Roemenië in 2018, of misschien zelfs 2019. maar dat is nog niet meer dan een opmerking, en is nog maar de vraag of dat allemaal doorgaat en àls-ie doorgaat komt de vraag natuurlijk hoe lang die tour gaat duren. want je hebt het dan wel over een rit van zeker 5000km, en dan doe je nog niks geks, want naar de grens bij Oradea is al 1700km. ik ben er in 2005 met de auto 2x geweest en ik heb me zelf al voorgenomen om er (weer) eens heen te gaan. het liefst met de motor, maar of ik dan 'dat hele eind' op de motor ga doen of met de slaaptrein naar b.v. Wenen en van daaruit verder rijden, dat weet ik nog niet.

je ziet: ideeën genoeg....

Overnachting is voor mij moeilijk in te plannen ivm werk. 'rondje pondje' lijkt me wel heel erg tof trouwens, werk in Veenendaal dus dat zou mooi uitkomen. Ben benieuwd wat het gaat worden :]
 
Mensen let op de routes die saabert en ik bedenken, uitzoeken en plannen houden we expres kort waarbij 170km echt de max is.

De beginnende motorrijder of een ervaren rijder die nog nooit in groepsverband hebben gereden is dit een rustige en leerzame manier om het uit te proberen.

De 2 daagse route is iets wat we bedacht hebben maar daar moeten we nog effe goed naar kijken of het uberhaupt te doen is.

En alle routes moeten geschikt zijn voor A1 rijders dus dat maakt het ook lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan