Ex-lessersrit april 2017

wacht in spanning af .... ;-)

Duurt denk ik wel nog een weekje ofzo, gebrek aan tijd en van 15GB aan beeldmateriaal om door te spitten op een pc die niet voor videobewerking is bedoeld....

edit:
De hele nacht laten draaien (m'n pc)
77% met encoderen... ongeveer 2 uur aan beeldmateriaal gepropt in ~30 minuten...
Wel met crappy geluid van de opname en zonder muziek...
(anders moet ik pitch veranderen o.i.d. of meer werk stoppen in het zoeken van rechtenvrij muziek...
anders word hij door youtube geweigerd)

Gok dat ik 'm vanmiddag ofzo kan uploaden naar youtube.

Let wel, dit word wel een (hele) ruwe versie ;) zou graag meer tijd stoppen in het maken van een mooier (gelikt) filmpje maar heb er helaas geen tijd voor.
 
Laatst bewerkt:
klopt helemaal Okami, het gaat er om dat op de Elspeterweg eerst borden zijn die aangeven dat je niet rechtsaf de stakenbergweg op mag maar dat het voor het gewone verkeer (auto, motor en (brom)fiets) wel er in mag, ook de situatie in nunspeet is er een van "de buitengewone categorie" die je niet vaak tegen komt waarbij je rechtsaf moet om linksaf te gaan.

Het ging mij meer om t moment. Net lekker een uurtje pauze gehad (en weer zin om te rijden) en dan al na een minuutje of 15-20 stoppen.
 
Ik was vergeten mijn SD-kaartje te legen voor het filmen (:')), dus ik heb een halfuur in het begin kunnen opnemen en een halfuur aan het eind, nadat ik er een oude video heb afgegooid. Helaas ontbreekt het leukste gedeelte van de route dus. Datgene wat ik overhield na het knippen van stilstand en wat kilometers rechte polderweg heb ik geüpload op Youtube. Het geluid is wat matig door de onderwaterbehuizing.
Ik ben ook benieuwd naar de andere beelden! :)

 
Daar hadden we allemaal geen moeite mee :P :+
Leuke beelden Jurgen! Zie ik mijn CBF-je ook is vanuit een andere hoek :)
 
Laatst bewerkt:
Het ging mij meer om t moment. Net lekker een uurtje pauze gehad (en weer zin om te rijden) en dan al na een minuutje of 15-20 stoppen.

Ik begrijp wat je bedoeld echter de verkeers situatie rond nunspeet is dermate bijzonder dat we met aardige zekerheid kunnen zeggen dat je het niet gouw tegenkomt.

Het is puur ter informatie en saabert en ik hopen ook dat men er wat van leert
 
Hoi Jurgen, bedankt voor het delen van de beelden... ik sta er goed op ;-)
Wat betreft het geluid: prima zo, geeft me het gevoel van de 'good old times' Commodore 64 racespelletjes :-))
 
Leuke beelden idd, Jurgen! Ik had ook een actioncam mee, maar die doet (nog) niet wat ik wil. Ik heb dus geen opnamen gemaakt. Volgende x hopelijk beter.
 
Is er wellicht animo om half juni nog een keer een ex lezersrit te organiseren ?

Saabert en ikzelf organiseren 2x paar jaar zo'n rit en we hopen iedere keer weer dat mensen er van leren want een goede ex-lessersrit heeft punten er in zitten zoals niet goed zichtbare verkeersborden (elspeterweg), verkeerssituatie zoals in nunspeet waarbij je rechtsaf moet om linksaf te kunnen gaan en half verli hte wegen door overgroeïng van bomen maar de eerst volgende wordt waarschijnlijk in het noorden.
 
Saabert en ikzelf organiseren 2x paar jaar zo'n rit en we hopen iedere keer weer dat mensen er van leren want een goede ex-lessersrit heeft punten er in zitten zoals niet goed zichtbare verkeersborden (elspeterweg), verkeerssituatie zoals in nunspeet waarbij je rechtsaf moet om linksaf te kunnen gaan en half verli hte wegen door overgroeïng van bomen maar de eerst volgende wordt waarschijnlijk in het noorden.

Ik zal het dan geen ex lezersrit noemen. Een deze dagen zal ik beginnen aan een route uitstipellen en dan maak ik een nieuw evenement aan.
 
Ok... daar is ie dan...

Nou ja, een hele ruwe 'edit' van 't beeldmateriaal wat ik heb.
(voornamelijk delen versneld...)

https://youtu.be/YFa8uAhVccU


Gezien ik voornamelijk bijna helemaal achteraan reed zijn de beelden achteruit niet zo spannend...
 
Laatst bewerkt:
Heel cool! Leuk om (vrijwel) de hele rit nog eens te kunnen terugzien.

Ik pik hem van je :)

Gr. Mike
 
Vanmiddag nog even met de kids naar die speelweide bij Nunspeet gereden. Was een succes! Allemaal dankzij de ex-lessersrit! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan