Ex-lessersrit Noord 19 April

Route (Tijd zonder pauze)

  • Joure - Assen 3:00

    Stemmen: 3 30,0%
  • Joure - Oosterwolde: 3:30

    Stemmen: 2 20,0%
  • Joure - Drachten 3:45

    Stemmen: 3 30,0%
  • Anders

    Stemmen: 2 20,0%

  • Totaal aantal stemmers
    10

Richardus

Die hard MF'er
6 jan 2012
848
0
Assen
Naar het idee uit het lestopic Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!' is hier een topic om een rit aan het begin van het seizoen te plannen *O*
Dus bij deze de interesse eens even peilen :P



Voor wie?
De rit zal specifiek voor diegenen zijn die pas vrij recent hun roze pasje in ontvangst hebben mogen nemen. 11/35KW'ers zijn natuurlijk van harte welkom.
Houd er wel rekening mee dat in een groep rijden veel meer aandacht vereist dan normaal motorrijden. Zorg er dus voor dat je goed met je motor kunt omgaan, en wat ervaring in het dagelijks verkeer hebt.
Voor de meer ervaren rijders in de noordelijke provincies zal een andere rit komen, dit om verveling bij de pro's en zenuwen bij de beginners te voorkomen.

Waar?
Startpunt: Bohrlaan, Drachten
Pauze bij Zoutkamp
Eindpunt: Heerenveen
Route%20Deel%201_zpstsgs0cki.png

Route%20Deel%202_zpsifivkhau.png


Wanneer?
19 April
Verzamelen om 11:15
Vertrek om 11:30

Rijgedrag?
- Over het algemeen houden we ons aan de maximumsnelheid. :]
- Snelwegen worden zoveel mogelijk gemeden. :]
- Je bent zelf verantwoordelijk voor je rijdgedrag.
- Volgorde op basis van ervaring en vermogen, jongsten voorop.
- Indien er een onderbreking van de groep is: geen paniek, geen gekke dingen doen om bij te blijven, we wachten op elkaar.

Interesse?
- Zet hier even een bericht neer met voorkeur tijd en waar je vandaan komt.
- Ik zet potentiëel deelnemers onder de OP met details, maakt het plannen wat makkelijker.

Eerdere ritten:

- Ex-Lessers-Rit Noord 29 Juni
- Ex-lessers-rit Noord 24 mei/
 
Laatst bewerkt:
Deelnemers (13)
- Verfte, XJ600S, Drachten
- Mr Tinus, VFR750, Zwolle
- X20DTL, R 1150 RT, Almere
- Wilfred88, Suzuki GS850L, Groningen
- Geesje, XJ700S, Groningen
- Snipert, ZRX1100, Groningen
- Nico_09, Sneek
- Z750R, Z750R (Mooi weer)
- Onrust92, A2 motor (Mooi weer)
- Thyrif, ZX6R, Groningen
- Stayv, R1, +1
- Richardus, VTR100F, Assen
 
Laatst bewerkt:
Bij het halen van mijn pasje donderdag zeker interesse!

Ook nog geen motor, maar dat gaat wel goed komen. Locatie: Groningen.

Leuk initiatief guys!!
 
Hier ook interesse. Moet alleen nogsteeds wel een motorpak kopen voor ik aan een toerrit mee wil doen (toch een stukje veiligheid) en heb nog andere uitgaven. Dus daar hangt het even vanaf :) Ook heb ik de voorkeur voor wat later in het jaar (laten we zeggen, in Mei ofzo), omdat mijn motoren pas vanaf 1 maart de weg weer op mogen en ik pas vanaf dat moment rijervaring op kan gaan doen.

Ik weet nog niet met welke motor, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk de VF worden. Ik heb een motorjas maar dat ding is net een slagje te kort en eigenlijk wat krap, dus dat is niet heel comfortabel :P

Dus: Destruction86, VF1000F Interceptor, Zwolle.

Oh, en dat word dan ook een ergens tussenin rijder.
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog een jas en broek van textiel liggen.
Krijgertje van een maatje van mij. Alleen heb ik de pens net iets te dik om in maatje M te passen.
Heb dus zelf een nieuwe set gekocht. Mocht je tegen die tijd omhoog zitten en je past er in....

Aangezien je uit Zwolle komt kunnen we dan net zo goed met elkaar richting de rit cruisen.
 
vraagje is almere ook noord nederland _O-

jongens graag zou ik mee willen rijden in de rit maar ik zit met mijn werk dus moet vooraf plannen en waarschijnlijk vrij nemen maar toch dit wil ik niet laten schieten.

ikzelf komt uit het pietorreske stadje almere dus alles is met 1,5 uur reistijd prima te doen.

zelf ben ik met marcus90 bezig geweest om een landelijke rit op te zetten voor alle newbie's maar daar heb ik verders nog niks over gehoord.

en zo als het ervoor staat kom ik gewoon met m'n (t)oerbuffel R 1150 RT
 
Je zou nog bij de motorbeurs in Utrecht kunnen kijken, vaak wel leuke aanbiedingen :Y


ik weet niet meer wie hat was maar ik weet nog wel dat hij een student is/was en maar 200 euro te besteden had voor alles en hij was daar geslaagd voor zijn kleding
 
Hier ook interesse!
Alles compleet, alleen nog weinig km ervaring.

Regio ZO-Drenthe, als de datum en locatie mij uitkomt ben ik er bij :)

Motor: Suzuki GSX-R 600 K7
 
vraagje is almere ook noord nederland _O-

jongens graag zou ik mee willen rijden in de rit maar ik zit met mijn werk dus moet vooraf plannen en waarschijnlijk vrij nemen maar toch dit wil ik niet laten schieten.

ikzelf komt uit het pietorreske stadje almere dus alles is met 1,5 uur reistijd prima te doen.

zelf ben ik met marcus90 bezig geweest om een landelijke rit op te zetten voor alle newbie's maar daar heb ik verders nog niks over gehoord.

en zo als het ervoor staat kom ik gewoon met m'n (t)oerbuffel R 1150 RT

Voor een landelijke rit zou je nog even met Aeschere kunnen overleggen, hij heeft wat ervaring qua opzetten.
Vorig jaar organiseerde hij er flink wat in het midden des lands, Beginnersrit. 3 mei 2014

Ik heb je er wel gewoon bij gezet, als reistijd geen probleem is mag je natuurlijk mee *D

Die BMW is trouwens wel een slagschip van een motor zeg, daarmee is 1,5 uur reistijd idd wel te doen 8-)
 
Voor een landelijke rit zou je nog even met Aeschere kunnen overleggen, hij heeft wat ervaring qua opzetten.
Vorig jaar organiseerde hij er flink wat in het midden des lands, Beginnersrit. 3 mei 2014

Ik heb je er wel gewoon bij gezet, als reistijd geen probleem is mag je natuurlijk mee *D

Die BMW is trouwens wel een slagschip van een motor zeg, daarmee is 1,5 uur reistijd idd wel te doen 8-)


vertel mij wat dat het een slagschip is :N gister ochtend nadat ik getankt had rij ik weg en vergat dat een bepaalde straat in almere nooit maar dan ook echt nooit gepekeld wordt ondanks de uitrit van de tankstation, nou ik heb het geweten hoe een slagschip ten onder kan gaan :Y het leek de bismark wel _O- maar gelukkig alleen schaafschade.

gezien mijn brommert en kleding kan ik wel achter in rijden of voor aan en verzamelplaats lijkt mij Haje bij joure wel een goede startpunt
 
Laatst bewerkt:
vertel mij wat dat het een slagschip is :N gister ochtend nadat ik getankt had rij ik weg en vergat dat een bepaalde straat in almere nooit maar dan ook echt nooit gepekeld wordt ondanks de uitrit van de tankstation, nou ik heb het geweten hoe een slagschip ten onder kan gaan :Y het leek de bismark wel _O- maar gelukkig alleen schaafschade.

gezien mijn brommert en kleding kan ik wel achter in rijden of voor aan en verzamelplaats lijkt mij Haje bij joure wel een goede startpunt

Heb je toevallig navigatie op je motor?
Dat zou namelijk behoorlijk helpen tijdens de rit :z
Zelf gebruik ik de telefoon+navigatieapp. Het werkt, maar daarmee is ook alles gezegd, dus een extra rijder met GPS is wel handig :Y

Als we in Joure verzamelen niet de paspoorten vergeten :+
 
Laatst bewerkt:
Heb je toevallig navigatie op je motor?
Dat zou namelijk behoorlijk helpen tijdens de rit :z
Zelf gebruik ik de telefoon+navigatieapp. Het werkt, maar daarmee is ook alles gezegd, dus een extra rijder met GPS is wel handig :Y

Als we in Joure verzamelen niet de paspoorten vergeten :+

naviagaattiava watta :? ken ik niet _O- heb het nog niet maar wat er nog niet is kan nog komen en trouwens google maps en routefinder by routeatlas werkt perfect allebei krijgen ze het aangeleverd door tomtom alleen voor streetview heeft google een eigen auto rond rijden.

en paspoorten niet vergeten man wat een mietje gewoon zwaar illegaal fryslan binnen dringen en zodra je een petpopo ziet gas de'r op richting grun bij drachten stoppen ze met volgen :Y *O* _O-
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat de newbie's blij worden als we nu al politie-achtervolgingen gaan oefenen...
Laat staan dat er een 11KW'er bij komt, die is dan echt zwaar de klos :N
 
Nee jongens, het is wel bedoeld als rustig kennismakingsritje. Rijden in een groep is leuk, maar heeft ook zn eigen uitdagingen voor beginnende rijders. Vorig jaar was er een heropstapper bij die zich heel goed aan haar eigen snelheid hield waardoor we allemaal in een lekker rustig tempo een mooie rit hebben gemaakt. Dat tempo is ook nu de bedoeling (daarom rijdt Ries ook voor :+).

Iedereen is natuurlijk welkom, maar iedereen die het afgelopen jaar het rijbewijs heeft gehaald wordt vooral aangemoedigd lekker mee te komen rijden :)

Ik kan me voorstellen dat er een datumprikker oid komt zodra er genoeg animo is.
 
Vorig jaar was er een heropstapper bij die zich heel goed aan haar eigen snelheid hield waardoor we allemaal in een lekker rustig tempo een mooie rit hebben gemaakt. Dat tempo is ook nu de bedoeling (daarom rijdt Ries ook voor :+).

Op de weg terug rijden wij even met z'n twee, dan kijken of je nog steeds zo praat })
 
vraagje is almere ook noord nederland _O-

jongens graag zou ik mee willen rijden in de rit maar ik zit met mijn werk dus moet vooraf plannen en waarschijnlijk vrij nemen maar toch dit wil ik niet laten schieten.

ikzelf komt uit het pietorreske stadje almere dus alles is met 1,5 uur reistijd prima te doen.

zelf ben ik met marcus90 bezig geweest om een landelijke rit op te zetten voor alle newbie's maar daar heb ik verders nog niks over gehoord.

en zo als het ervoor staat kom ik gewoon met m'n (t)oerbuffel R 1150 RT

Klopt inderdaad, ben de afgelopen maand druk bezig geweest met mijn studie af te ronden.
Wilde binnenkort hiermee de draad weer oppakken.

Mocht het een beetje gunstig dagje/locatie zijn, dan tuff ik die paar honderd km wel mee, mooie voorbereiding voor de vakantie die gepland staat in juni op de motor.
Kom uit Hoofddorp, dus zal sowieso voor mij km rijden zijn :)

Owja, rij een xj900, scheelt niet veel met dat slagschip in de quote.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad, ben de afgelopen maand druk bezig geweest met mijn studie af te ronden.
Wilde binnenkort hiermee de draad weer oppakken.

Mocht het een beetje gunstig dagje/locatie zijn, dan tuff ik die paar honderd km wel mee, mooie voorbereiding voor de vakantie die gepland staat in juni op de motor.
Kom uit Hoofddorp, dus zal sowieso voor mij km rijden zijn :)

Owja, rij een xj900, scheelt niet veel met dat slagschip in de quote.

Sie stehen dabei!
Voor de lengte van de rit moeten we nog even kijken, vorige keren was het zo'n 3 á 4 uur. Als mensen van zo ver komen lijkt het mij het mooist om er een flinke tour van te maken, anders is het zonde van de 4 uur reistijd...

Vertrek- en aankomstpunten komen waarschijnlijk in de noordelijke provincies te liggen, afhankelijk van hoeveel mensen er extra komen kan dit veranderen.
 
Met dezelfde afstand scheelde het vorig jaar behoorlijk in tijd, dat kwam dan voornamelijk door het tempo. Het gaat dan niet om de topsnelheid, gewoon om de gemiddelde snelheid en de vlotheid in het verkeer. Ook is het uithoudingsvermogen, zowel fysiek als mentaal (we moeten wel scherp blijven!) van de doelgroep nog niet altijd even lang. Daar houden we ook rekening mee. Een goede pitstop met lunch zit ook zeker weer in de planning.
Ik maak meestal de route, met het beoogde tempo komen we zeker op een lekkere rit op kleine wegen :)
 
Zet mij er ook maar bij onder voorbehoud, vond Leek als eindpunt wel fijn is voor mij 5 minuten rijden naar huis *O*

P.s. met het huidige weerbeeld gaat mijn voorkeur wel uit naar iets later in het seizoen, april/mei achtig O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan