Examen afgebroken.

1 ding is me nog steeds niet duidelijk: moet je nu wel of niet weer examengeld betalen ?

Maar suc6 maandag!! k zal voor je duimen !!

Lijkt me niet he :? (het is ook zo)
Mijn examen in januari van dit jaar kon ook afgebroken worden, maar ik had het gelukt dat het vrij rustig op de weg was *D
 
En ik mag vandaag ook, woei

En nu maar hopen dat we het allemaal halen :)

Edit:
En het moet hiermee lukken toch? :
Zachte lucht is afgelopen nacht ons land binnengestroomd
en inmiddels liggen de temperaturen overal rond de 10 graden.
Bovendien is er veel bewolking en er valt af en toe wat regen
of motregen.

Vandaag verandert er niet zo gek veel in dit weerbeeld. De
temperatuur blijft vrij hoog en ligt vanmiddag rond de 11
graden. In de middag en avond kunnen er enkele gaatjes in de
bewolking ontstaan maar verder blijft de bewolking de overhand
houden en moet de hele dag met af en toe regen of motregen
rekening gehouden worden. Verder staat er een stevige zuidwest
tot westenwind. Boven land is deze matig tot vrij krachtig 4-5,
aan zee en op het IJsselmeer krachtig of hard, 6-7 bft.

 
Volgens mij in ieder geval weinig kans op hagel vandaag. Regen en een beetje wind is te doen. Succes allemaal!
 
je vergeet een ding, het examen zelf kost niet veel. het zijn de kosten die de rijschool in rekening brengt die het totale examen duur maken.

Klopt,

Mijn 2e examen kostte bij het CBR ruim 94 Euro.
Mocht mooi 195 Euro afdragen aan de rijschool. :o |(

Toch, als je zelf een fiets hebt, zou die volgens mij toch ook gewoon kunnen gebruiken? Heeft iemand daar ervaring mee? Als dat kan scheelt het toch in de kosten lijkt me.
 
lijkt me dat de instructeur wel zijn tijd vrij moet maken. en ja, die moet ook zijn brood verdienen. ook de motor moet gehuurd worden....

de omstandigheden zijn zodanig dat je wel naar het cbr mag rijden en weer terug. alleen die 45 minuten dat het voor echt moet zou het niet verantwoord zijn?

Niet is zo veranderlijk als het weer, dus het lijkt me niet meer als logisch dat ze een examen afbreken als het gaat hagelen, sneeuwen of wat dan ook :)

jammer dat ze niet gewoon de tijd volrijden en dan na afloop beslissen of ze voldoende hebben gezien of dat het examen ongeldig moet worden verklaard en je een andere keer terug moet komen.

Examen afbreken en opnieuw laten plaatsvinden lijkt me niet meer als logisch, sterker nog het is naar mijn mening de juiste keuze geweest van die examinator ;)

(ik examineer zelf ook, andere tak van sport, maar minstens zo weer gevoelig. Ik breek eigenlijk nooit tijdens een examen het examen af. als het heel extreem is begin ik er niet aan, anders waarschuw ik en zeg ik dat ik het ga proberen maar dat de mogelijkheid is dat ik het ongeldig verklaar. dat doe ik dan pas na afloop, ook onder niet goede omstandigheden kan een kandidaat me overtuigen)

Het is dan te hopen met het huidige weerstype in Nederland dat je examenkandidaten een goede levensverzekering hebben o.i.d. met hagel of andere soortige gladheid rijden lijkt me gewoon niet echt een slim iets om te doen op een motorfiets :)
 
Ik moest vandaag om 13:05 examen doen. De examinator had me er al een beetje op voorbereid dat er kutweer aan zat te komen, en als het te erg zou worden dat hij het examen zou afbreken. Toen we ongeveer een kwartiertje onderweg waren, en bijna de snelweg op gingen, begon het behoorlijk te hagelen en waaien. Na 5 minuten in een bushokje te hebben gestaan besloot de examinator het examen af te breken. Ik heb nu voor as maandag het nieuwe examen staan. Het is op het moment wel balen, maar ik vind het prima dat ze zulke beslissingen nemen.
Jammer, volgende keer betah!

Mijn pa is ooit gezakt voor zijn motorrbw omdat hij tijdens een fikse plens/hagelbui stopte in de berm v/e 70 km weg. Dit is 'lang' geleden, toen ze nog op vespa's lesde met de instr. achterop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan