Examen afgebroken.

gjlp

MF'er
3 aug 2004
65
0
Den Haag
Ik moest vandaag om 13:05 examen doen. De examinator had me er al een beetje op voorbereid dat er kutweer aan zat te komen, en als het te erg zou worden dat hij het examen zou afbreken. Toen we ongeveer een kwartiertje onderweg waren, en bijna de snelweg op gingen, begon het behoorlijk te hagelen en waaien. Na 5 minuten in een bushokje te hebben gestaan besloot de examinator het examen af te breken. Ik heb nu voor as maandag het nieuwe examen staan. Het is op het moment wel balen, maar ik vind het prima dat ze zulke beslissingen nemen.
 
Op hagel is het nu eenmaal niet zo lekker afrijden, al is het wel balen dat je helemaal opnieuw wachten moet. Speel in de tussentijd gewoon pride & joy, dan vliegt het weekend zo voorbij
 
damn, das wel minder dat het afgebroken is, maarja, echt lol heb je niet met hagel...
ik hoop dat het weer op 3 december beter is :9 dan is ut mijn beurt om te laten zien wak kan... :]
 
Nou maar hopen dat het maandag goed weer is.Als ik zo het weerbericht bekijk zit er niet veel verbetering in.
 
Ik hoop voor jou dat het bij 1 keer blijft ik had het 3 keer eerste keer windkracht6 daar na sneeuw en als laatste ijs op het de parkeerplaats dus kon niet mijn b.v. doen. :(
Maar daar na wel het begeerde papiertje binnen gesleept. *D
Als je weer op moet dan schijnt de zon en haal jij je rijbewijs.
 
Tsja, wel een goede beslissing opzich. Maarreh, ik neem niet aan dat je nu voor twee keer examen moet betalen?

Zou me niks verbazen, stelletje geldwolven daar :(
 
Tsja, wel een goede beslissing opzich. Maarreh, ik neem niet aan dat je nu voor twee keer examen moet betalen?

Zou me niks verbazen, stelletje geldwolven daar :(


lijkt me dat de instructeur wel zijn tijd vrij moet maken. en ja, die moet ook zijn brood verdienen. ook de motor moet gehuurd worden....

de omstandigheden zijn zodanig dat je wel naar het cbr mag rijden en weer terug. alleen die 45 minuten dat het voor echt moet zou het niet verantwoord zijn?

jammer dat ze niet gewoon de tijd volrijden en dan na afloop beslissen of ze voldoende hebben gezien of dat het examen ongeldig moet worden verklaard en je een andere keer terug moet komen.

(ik examineer zelf ook, andere tak van sport, maar minstens zo weer gevoelig. Ik breek eigenlijk nooit tijdens een examen het examen af. als het heel extreem is begin ik er niet aan, anders waarschuw ik en zeg ik dat ik het ga proberen maar dat de mogelijkheid is dat ik het ongeldig verklaar. dat doe ik dan pas na afloop, ook onder niet goede omstandigheden kan een kandidaat me overtuigen)
 
Ja, prima beslissing, want als je straks je rijbewijs hebt en je krijgt halverwege je rit een buitje, ga je ook gewoon maandag verder.

Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar het is wel een examen, en geen gewoon ritje. Als je door het weer niet de kans krijgt om te laten zien hoe je werkelijk kunt rijden, heb je geen eerlijke kans gehad. Bovendien wil de examinator natuurlijk zo min mogelijk risico nemen dat de kandidaten onderweg iets overkomt.
 
Eh.... het ligt nog een beetje anders.....

De examinator is verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt. Dat betekent als jij een ongeluk krijgt of veroorzaakt vanwege de omstandigheden de examinator de verantwoordelijkheid draagt. Dát is de enige reden om een examen af te blazen.
 
Tsja......mijn rijexamen voor de motor is ook tot 2x toe afgeblazen i.v.m. sneeuwval. (mijn eerste examen zou op 23 december 2003 zijn, mijn nieuwe datum was 15 januari 2004 en beide dagen sneeuwde het!)
Ik vind het goed dat het CBR daar zo terughoudend in is om het te laten doorgaan of niet, maar mijn allereerste gevoel toch zoiets was toch wel van......shit, moet ik weer verder lessen en nog langer wachten. :(
Verstand was het met het CBR eens, gevoelsmatig baalde ik als een stekker dat het werd afgelast.

In ieder geval hoef je nu niet zo lang te wachten tot je het nogmaals mag proberen en ik wens je dan ook heel veel succes toe a.s. maandag. ;)
 
Wat een onzin .. de klant die erg veel (vind ik) moet betalen voor een examen
moet ook waar krijgen voor zijn geld!!
dus een bedrijf (CBR) moet met zijn budgetering rekenen met dat soort onverwachte
tegenslagen, en dus niet doorbereken aan de klant..

Als mijn radio, of PC of wat dan ook stuk is nadat ik m heb gekocht dan krijg ik ook een nieuwe. en dat geld dus niet alleeen voor producten maar dus ook voor DIENSTEN..

Aaah lekker ff stoom afblazen over @#$% CBR!! })
 
tis balen, maar hoop dat je er wat beter weer bij hebt as maandag.
zelf moet ik vrijdag op voor de eerste keer.
vandaag is het nog lekker zonnig geweest hier in groningen, hoop dat het de komende week ook nog goed weer blijft...
 
Wat een onzin .. de klant die erg veel (vind ik) moet betalen voor een examen
moet ook waar krijgen voor zijn geld!!
dus een bedrijf (CBR) moet met zijn budgetering rekenen met dat soort onverwachte
tegenslagen, en dus niet doorbereken aan de klant..

Als mijn radio, of PC of wat dan ook stuk is nadat ik m heb gekocht dan krijg ik ook een nieuwe. en dat geld dus niet alleeen voor producten maar dus ook voor DIENSTEN..

Aaah lekker ff stoom afblazen over @#$% CBR!! })


je vergeet een ding, het examen zelf kost niet veel. het zijn de kosten die de rijschool in rekening brengt die het totale examen duur maken.
 
Ja ik vind het ze voor- en nadelen hebben.Opzich is het wel schappelijk dat de examinator het examen afblaast voor jou omdat hij je misschien dan niet goed kan observeren en niet achteraf dus schuld kan krijgen als ej gezakt bent dat het door het weer kwam.Maar aan de andere kant vind ik dat ze juist door moeten gaan dan zien ze ook meteen hoe je met slecht weer rijd,want daar moet je toch ook een keer aan wennen en het is me vaak genoeg opgevallen dat motor rijders met slecht weer te bang zijn om het gas erop te zetten en dan zie je ze alleen maar twijfelen wat ze precies moeten doen.
 
Moest vorig jaar examen doen.Ik had daarvoor een uurtje les. Ook die dag slecht weer, had gevroren en was glad (instructeur kon niet op de motor naar het werk dus die was die dag met de auto). Ging tijdens de les onderuit, vervolgens 30min stil gestaan doordat door de gladheid de motor niet weg kon. Naar het CBR gegaan (voelde het al aankomen...) en ja hoor examen afgelast... balen maar ja wel begrijpelijk...
 
Ik moest vandaag om 13:05 examen doen. De examinator had me er al een beetje op voorbereid dat er kutweer aan zat te komen, en als het te erg zou worden dat hij het examen zou afbreken. Toen we ongeveer een kwartiertje onderweg waren, en bijna de snelweg op gingen, begon het behoorlijk te hagelen en waaien. Na 5 minuten in een bushokje te hebben gestaan besloot de examinator het examen af te breken. Ik heb nu voor as maandag het nieuwe examen staan. Het is op het moment wel balen, maar ik vind het prima dat ze zulke beslissingen nemen.

Veel succes dan maandag ... en maar duimen voor beter weer ... en dan lekker :]
 
Ik moest vandaag om 13:05 examen doen. De examinator had me er al een beetje op voorbereid dat er kutweer aan zat te komen, en als het te erg zou worden dat hij het examen zou afbreken. Toen we ongeveer een kwartiertje onderweg waren, en bijna de snelweg op gingen, begon het behoorlijk te hagelen en waaien. Na 5 minuten in een bushokje te hebben gestaan besloot de examinator het examen af te breken. Ik heb nu voor as maandag het nieuwe examen staan. Het is op het moment wel balen, maar ik vind het prima dat ze zulke beslissingen nemen.

Gaat helemaal goedkomen!! Suc6 met :] ...Ik zal voor jullie duimen....
 
Moest vorig jaar examen doen.Ik had daarvoor een uurtje les. Ook die dag slecht weer, had gevroren en was glad (instructeur kon niet op de motor naar het werk dus die was die dag met de auto). Ging tijdens de les onderuit, vervolgens 30min stil gestaan doordat door de gladheid de motor niet weg kon. Naar het CBR gegaan (voelde het al aankomen...) en ja hoor examen afgelast... balen maar ja wel begrijpelijk...

Kijk... ik weet dat instructeurs hier dus van balen. CBR last namelijk onder dat soort omstandigheden niet op voorhand het examen af. De instructeur en kandidaat moet eerst halsbrekende toeren uithalen om bij het CBR te komen en dan pas melden ze dat het examen niet doorgaat. Het feit dat je instructeur al in de auto gaat zegt voldoende... Toch moet hij met zijn kandidaat verschijnen omdat hij en de kandidaat anders niet zijn komen opdagen en dus is de kandidaat zijn examen kwijt en mag je achter in de rij aansluiten voor een nieuw examen.

Edit: @TS veel succes maandag
 
Laatst bewerkt:
full
 
Vervelend als je je helemaal ingesteld hebt op het examen doen. Ik ben nog nooit zo gefixeerd geweest op de weersvoorspelling als de laatste tijd. Als ik lessen had of examen moest doen telkens kijken wat de weersvoorspelling was voor die dagen. Ik vond de lessen in de regen ook geen pretje en harde wind op de snelweg ook niks. Gelukkig was het tijdens mijn examen op 11/11/04 koud, maar droog en windstil! en yesss ik heb em gehaald! Ik wens je veel succes!! :]
 
Veel succes
Zo te zien is het Maandag ook takkeweer.
Ze hebben het zo vaak bij het verkeerde eind :X dat het best wel mee kan vallen :)
 
1 ding is me nog steeds niet duidelijk: moet je nu wel of niet weer examengeld betalen ?

Maar suc6 maandag!! k zal voor je duimen !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan