Examen verkeersdeelneming - gezakt...

Rob_

Rookie
18 apr 2004
10
0
spijkenisse
Gisteren 13:05 Examen verkeersdeelneming gehad en gezakt helaas, ik vond het echt lekker gaan en dacht bij terugkomst cbr echt " zo die heb ik."

Maar helaas de examinator zij aan tafel de welbekende woorden"helaas ik moet je teleurstellen" :(

Reden: Plaats op de weg.
Buiten de bebouwde kom was alles perfect maar in de bebouwde kom reed ik volgens de examinator te ver naar links, Wat volgens hem heel gevaarlijk was, want zo vertelde hij er kon wel zo'n snel golfje rechts naast je komen die je dan niet ziet blablabla.

Dus vreselijk balen nu natuurlijk m'n instructeur zei: hoe kan dat nou tijdens je lessen en het uur voorrijden reed je prima waarom nu niet?
Ik hou het er maar op dat het de zenuwen waren. Ach volgende keer beter he '(
 
Balen. '(

Te ver naar links is niet echt prettig... Die tegenliggers komen dan wel heel dichtbij. :X
 
Balen hoor!

Maar als je idd te veel naar links hebt gereden is dat wel een goeie reden... 1 vrachtwagen met spiegel en het kan afgelopen zijn...

Wanneer kan je weer?
 
Jammer hoor. Was het werkelijk de enige reden om je te laten zakken? Meestal is het een optelsommetje. Iets te ver naar links op de weg vind ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, tenzij je natuurlijk strak langs de middenlijn reed :P
 
Jammer hoor. Was het werkelijk de enige reden om je te laten zakken? Meestal is het een optelsommetje. Iets te ver naar links op de weg vind ik eerlijk gezegd niet zo schokkend, tenzij je natuurlijk strak langs de middenlijn reed :P

Ja optelsom? Wat hij zei was omdat ik te ver naar links reed op bepaalde plekken in de bebouwde kom(volgens mij bedoelde hij het verlaten industrie terein :( ) waardoor ik weer de bocht te ruim nam....
 
Gisteren 13:05 Examen verkeersdeelneming gehad en gezakt helaas, ik vond het echt lekker gaan en dacht bij terugkomst cbr echt " zo die heb ik."

Maar helaas de examinator zij aan tafel de welbekende woorden"helaas ik moet je teleurstellen" :(

Reden: Plaats op de weg.
Buiten de bebouwde kom was alles perfect maar in de bebouwde kom reed ik volgens de examinator te ver naar links, Wat volgens hem heel gevaarlijk was, want zo vertelde hij er kon wel zo'n snel golfje rechts naast je komen die je dan niet ziet blablabla.

Dus vreselijk balen nu natuurlijk m'n instructeur zei: hoe kan dat nou tijdens je lessen en het uur voorrijden reed je prima waarom nu niet?
Ik hou het er maar op dat het de zenuwen waren. Ach volgende keer beter he '(

Balen zeg |(
Maar één ding is zeker: dat overkomt je nooit weer! ;)
Hopelijk kan je snel weer examen doen!
 
Ja optelsom? Wat hij zei was omdat ik te ver naar links reed op bepaalde plekken in de bebouwde kom(volgens mij bedoelde hij het verlaten industrie terein :( ) waardoor ik weer de bocht te ruim nam....
mjah, blijft kut..

maar idd, dit gebeurt je de volgende keer niet meer, nu alleen hopen dat je dan niet iets anders vergeet omdat je zo gefixeerd bent om je positie goed te houden (straatjes inkijken oid)
 
rot voor je maar voor een golfje van rechtsachter zou ik niet zo bang zijn, een 2.10 hoge dodge van 2.10 breed die je tegemoet komt is echter minder lollig als je te ver naar links op de baan zit.........mijn bumper overleeft dat wel maar of jij er nog wel zo mooi uitziet na de klap is maar de vraag, maar ik vind het toch wel rot voor je..
 
de welbekende woorden"helaas ik moet je teleurstellen" :(
rijexamen doen is zo ellendig dat iedereen het zo snel mogelijk vergeet als de stempel eenmaal binnen is. dus dat je de volgende keer maar wat meer geluk hebt, rob.
 
rijexamen doen is zo ellendig dat iedereen het zo snel mogelijk vergeet als de stempel eenmaal binnen is. dus dat je de volgende keer maar wat meer geluk hebt, rob.
je kan beter een keertje zakken als je meteen doodrijden toch ?
 
je kan beter een keertje zakken als je meteen doodrijden toch ?
zekers. en ze willen graag zien dat je niet krampachtig rijdt, denk ik. want anders klap je misschien wel dicht als het een keer echt spannend wordt. maar ja, omdat je dat rbw heel graag wilt hebben, is het natuurlijk niet zo gek dat je bij het examen een tikje strak staat.
 
rot voor je maar voor een golfje van rechtsachter zou ik niet zo bang zijn, een 2.10 hoge dodge van 2.10 breed die je tegemoet komt is echter minder lollig als je te ver naar links op de baan zit.........mijn bumper overleeft dat wel maar of jij er nog wel zo mooi uitziet na de klap is maar de vraag, maar ik vind het toch wel rot voor je..
Niet zo dramatisch doen ;) ... als je eenmaal op die postitie op de weg zit, dan doen je toch niet de rest van de rit je ogen dicht :?
 
Ergens had ik gehoopt dat er een vrachtwagen ofzo de hoek omkwam, dan had hij ook kunnen zien dat, omdat ik te ver naar links reed, ook verder de zijstraten in kon kijken toch? Ik denk namelijk nu ik er bewust over nadenk, dat ik met opzet verder naar links ging rijden om al die straatjes goed in te kijken.
 
Ligt denk ik ook aan de examinator, toen ik examen had en klaar was zei hij dat het goed ging alleen de plaats op de weg (ik reed ook iets te ver naar links) was niet denderend. maar ben toch gelukkig geslaagd :]

Verder veel succes en ga niet de volgende keer je focussen op die fout van het afgelopen examen ;)
 
beetje lullig dat je er tijdens je rit niet op attent werd gemaakt... ik had op de snelweg ook iets (reed te dicht op voorligger... viel wel mee :+ ) en dan werd mij gemeld en hield ik wat meer afstand en t was goed.
de ene examinator reageert van: je bent al geslaagd, zorg dat je niet zakt en een andere precies andersom dus: je bent al gezakt, zorg maar dat je slagen kan.

succes de volgende keer! :)
 
ik was de eerste x gezakt omdat hij het stom vond dat ik geen autorijbewijs had, en DUS vond hij dat ik niet kon rijden :?
2de x krijg ik een andere examinator, hoppah meteen geslaagd.

Evilsoes had precies dezelfde examinator, gezakt omdat hij geen autorijbewijs had. De examinator vond het maar wazig van ons en vond dat we moesten stoppen en eerst autorijbewijs halen! WTF zeg is toch me eigen keuze.

En evilsoes moet nu 30 maart weer. Ben benieuwd!!
 
Ik had best wel een toffe examinator, hij was zelf ook een motorrijder. :)

Het is niet iedere dag dat je een examen doet, was wel even spannend maar hij had werkelijk niks anders te zeggen dan dat het een lekkere rit was en dat ik goed gereden had.
Géén gezever over de positie op de rijbaan, bochten en natuurlijk het meekomen in het verkeer.
 
Niet te hard balen. het is kl*t* van de centen, maar kijk gewoon uit naar de volgende keer. Ben zelf de eerste keer ook gezakt. Ik was woedend en het er absoluut niet mee eens. Maar na bij de tweede keer geslaagd te zijn moest ik eerlijkheidshalve toch toegeven dat het evrschil met de eerste keer er, zelfs voor mijzelf, toch wel duidelijk was.

Ik had best wel een toffe examinator, hij was zelf ook een motorrijder. :)

Het is niet iedere dag dat je een examen doet, was wel even spannend maar hij had werkelijk niks anders te zeggen dan dat het een lekkere rit was en dat ik goed gereden had.
Géén gezever over de positie op de rijbaan, bochten en natuurlijk het meekomen in het verkeer.
Het scheelt idd wel per examinator, maar dat het een motorrijder is geeft volgens mij alleen maar aan dat het echt nog niet goed genoeg was als je dan zakt. Bij mij waren beide examinatoren overigens motorrijder (zijn ze dat eigenlijk niet allemaal als ze motorexamens mogen afnemen?). Meeste motorrijdende examinatoren weten dat je op de motor veel meer met je hart rijdt dan op in de auto. Ik vond het veel prettiger ((lees: minder vervelend) dan bij mijn auto-examens indertijd.

Mijn laatste examen ging in het begin niet zo goed, maar hij corrigeerde wat en liet me de tijd mijn zenuwen de baas te worden. En het laatste kwartier lekker :] door de bossen rondom Leusden en Woudenberg (Was erg tof, hij vroeg waar ik woonde, en toen ik aangaf dat dat Woudenberg is zei ie: dan gaan we die kant uit).

Het grootste verschil tussen auto en motorexamens is dat ik bij auto's altijd het gevoel had (heb?) dat een examinator je laat zakken tenzij hij niet anders kan dan je te laten slagen, terwijl bij de motor ik het gevoeldat ze je willen laten slagen tenzij hij niet anders kan dan je te laten zakken. Natuurlijk hoeft dit niet altijd zo te zijn, maar dat was toch een nuance verschil wat ik proefde.
 
Laatst bewerkt:
Ja is k*t , ik reed af en gaf rechts geen voorrang (was wel aparte situatie) en kreeg toch mn bewijsje.

Soms geen touw aan vast te knopen.

Succes met de volgende keer!
 
effe flink zijn en diep doorzuchten... Is voor jou een tegenvaller maar je instructeur zei toch ook dat je anders reed dan tijdens een les. Het zal een optelsom zijn geweest,
Raap jezelf bij mekaar en hoppa een paar lessen en weer afrijden. Volgende keer lukt ie! :9
 
Ergens had ik gehoopt dat er een vrachtwagen ofzo de hoek omkwam, dan had hij ook kunnen zien dat, omdat ik te ver naar links reed, ook verder de zijstraten in kon kijken toch? Ik denk namelijk nu ik er bewust over nadenk, dat ik met opzet verder naar links ging rijden om al die straatjes goed in te kijken.
En als die vrachtwagen dan om de hoek komt en hij komt van rechts terwijl je hem voorrang moet verlenen, dan sta je dus tegen de as van de weg. Met als gevolg dat de vrachtwagen jou in zijn bocht meeneemt, of hij ziet het gevaar en stopt omdat jij in de weg staat en hij dus geen voorrang krijgt. Ik kreeg hetzelfde commentaar tijdens mijn rijlessen, maar moet bekennen dat de instructeur wel gelijk heeft.

Op wegen waarbij je voorrang moet krijgen maakt het wat minder uit als je wat meer naar het midden van de weg gaat rijden. Bij geparkeerde auto's langs zo'n weg is het zelfs aan te bevelen omdat het verkeer uit zijstraten van rechts je dan ook eerder kan zien aankomen. Dit zolang er maar geen tegenliggers aankomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan