Examen Verkeersdeelneming: iemand lastminute tips?

Ik heb vandaag afgereden. Rij lekker vlot met het verkeer mee, absoluut goed kijken, en maak mooie gecontroleerde bochten. En houd je positie op de weg in de gaten. Succes morgen

Gefeliciteerd ;)

En nogmaals iedereen bedankt voor de reacties :)
 
Doorrijden, veel mensen zakken omdat ze te voorzichtig rijden
netjes 50, inhouden bij ritsen, precies dingen die je niet moet doen
gebruik het voordeel van de motor: Acceleratie

Wat mij gezegd werd na de eerste keer examen doen:
"De wet is heel duidelijk over hoe hard je mag, er staat alleen nergens hoe lang
je erover mag doen om daar te komen"

Dat heb ik de 2e keer onthouden })
 
niet te kort voor de bocht de binnenkant checken, daar hebben ze me de eerste keer op laten zakken. Vannochtend ben ik geslaagd.

Overige tip, lachen als je je examinator klemrijd tegen een vrachtwagen ....
 
Goed kijken!!!! Als je 60km/h weg rijdt bijv. en er is niemand voor je ga dan geen 60 rijden maar 70 als de situatie dat toelaat (geen huizen langs de weg etc.) op die manier laat je zien dat je een echte motor rijder bent, ik ben er iig mee geslaagd :9 . Uhhmzz... lekker doorrijden gewooon.... als het gaat regenen de regen gewoon neggeren.

* en blijf van die wegmarkering af!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
neem een valium pilletje,word je lekker rustig van.



even serieus ik maakte bij de exames ook druk ,eerste motor examen sloeg me motor af,en toen zakte me moed in mijn schoenen en ik zakte,2de motor examen gingen de de verichtingen niet goed(oude examen)en derde keer reed ik gewoon zonder nadenken (geen druk in mijn kop),en het lukte,is puur de stress waar vaak door gezakt word ,volgens mij.
 
Vergeet je papieren niet en neem een kado mee voor de examinator. Liefst een envelopje :+
 
tis al eerder gezegd maar "kijken,kijken" maar ook overdreven kijken (laten zien dat je kijkt,dus veel en overdreven met je knikker heen en weer ( dus niet "op en neer" ;) )
 
Doorrijden, veel mensen zakken omdat ze te voorzichtig rijden
netjes 50, inhouden bij ritsen, precies dingen die je niet moet doen
gebruik het voordeel van de motor: Acceleratie

Wat mij gezegd werd na de eerste keer examen doen:
"De wet is heel duidelijk over hoe hard je mag, er staat alleen nergens hoe lang
je erover mag doen om daar te komen"

Dat heb ik de 2e keer onthouden })

dat is ook wat.....wordt er gezegd door henk dat je wat rustiger aan moet doen
doe je dat een keer ..zak je hehe

maar mijn examinator zij al dat je,je niet aan de snelheid moet houden...zoals precies 50 te gaan rijden...je heb een motor dus gedraag je ook als een motorrijder en sorteer links bij een stoplicht...je bent altijd sneller...auto's houden het verkeer op en stinken ....kijken worden ze ook helemaal geil van.

maar veel succes morgen
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is allemaal wel al gezegd eigenlijk hè. Voor de zoveelste keer dan nog maar eens:

- nooit twijfelen
- laten zien dat je kijkt
- mooie lijnen rijden
- afstand houden (heb in de laatste maand van 2 mensen gehoord dat ze gezakt zijn door te weinig afstand houden)
- als er ruimte is nooit onder de maximumsnelheid komen (liefst wat er boven)
- zorg dat je je examinator na elke afslag of verkeerslicht flink op achterstand rijdt (gassen bij het optrekken dus!)
- niet claxonneren naar elke mooie vrouw die je ziet

Hoe dan ook: succes!
 
gewoon totaal geen rekening houden met je examinator: kan hij er niet door, maar jij wel? nou dan ga jij er dus lekker door :]

en je hoofd bij het verkeer houden, niet bij die examinator die achter je rijdt. Ook zijn foutjes geen probleem zolang je maar kan laten zien dat je ze kan corigeren.

succes! ;)
 
plak een witte streep op je helm vertikaal wel te verstaan dan ziet die examinator dat je echt kijkt, heb ik ook gedaan en hij zei nog, je kijkt goed, als je bent geslaagd direct er weer afhalen. SUCCES!!!!!!!!!!
 
Mijn tip: (al eerder gezegd)

Vooral blijven rijden zoals je al deed!!! De grootste fout die mensen maken op het examen is overdreven 'netjes' te willen rijden. Daar waar sommige eerst 35-40 in een 30-zone reden gaan ze nu 20 rijden, of bijvoorbeeld bij een voorrangsweg oversteken of oprijden niet voor die ene auto optrekken waar je het anders wel zou doen. Zakken er veel op...
 
Mijn tip: (al eerder gezegd)

Vooral blijven rijden zoals je al deed!!! De grootste fout die mensen maken op het examen is overdreven 'netjes' te willen rijden. Daar waar sommige eerst 35-40 in een 30-zone reden gaan ze nu 20 rijden, of bijvoorbeeld bij een voorrangsweg oversteken of oprijden niet voor die ene auto optrekken waar je het anders wel zou doen. Zakken er veel op...


Herkenbaar, ik reed de 1e 10/15 minuten van mijn examen als een zoutzak. Wist niet meer of ik in 30 km-zone zat, of gewoon binnen de bebouwde kom. Daarna heeft de examinator me aan de kant gezet en me nogmaals duidelijk gemaakt dat ik gebruik moest maken van de voordelen van de motor.
Eindje verder krijg ik in mijn oortje te horen dat we allang een 60km gebied uit zijn, en ik dus gewoon veel te langzaam rijd. Vanaf dat moment was ik er van overtuigd dat ik gezakt was, en kennelijk liet me dat zo ontspannen rijden dat de rest van de rit mijn eerdere fouten ruimschoots goedmaakte. Op de oprit van de snelweg legde ik de motor platter dan ik ooit had gedaan }) *D

Je kunt dus redelijk was fouten maken voor ze je laten zakken, als je maar laat zien dat je weet hoe het spelletje gespeeld word. Dan is het hopen dat je een examinator hebt die ook dat vertrouwen blijft houden na een aantal foutjes (hoop niet dat je dat gebeurd, ik had dus geluk).
Ik ben geslaagd op de laatste 15/20 minuten van mijn rit. Ik hoop van harte dat jij van voor tot achter een goede rit laat zien, is een stuk beter voor je bloeddruk en je hartslag.

Heel veel succes!!! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan