Examen Verkeersdeelneming: iemand lastminute tips?

MelMic

Die hard MF'er
28 apr 2004
630
0
-
Hej!

'k Heb al een paar topics gelezen en was toch benieuwd. Heeft iemand (bijv. iemand die onlangs is geslaagd) nog tips / aandachtspunten voor mij?

Ik 'moet' (lees: mag) morgenmiddag examen doen. Laatste loodje, dus het rijbewijs is absoluut in zicht. Instructeur maakt zich totaal geen zorgen, ik ook niet echt hoewel de zenuwen nu en dan opkomen ;)

Ik rij af in Ridderkerk / R'dam Zuid. Zou mooi zijn als er iemand hier zit die daar onlangs ook is afgereden ;)

Anyways; alvast bedankt :)
 
Algemeen dan:
-voorrang verlenen: stoppen indien nodig
-hoofd afwenden bij het draaien.
-en op snelheid letten

denk wel dat het zal lukken als ik jou zo hoor..
succes :+
 
mooie vloeiende lijnen rijden, daar houden ze van. en verder gewoon je eigen ritje rijden, zing er desnoods een liedje bij. oh, en een klein foutje geeft helemaal niks.
 
beschou het gewoon als les slaag je mooi megenomen zak je weet volgende keer hoe een examen gaat en dan hoef dan niet meer zenuwachtig te zijn . dat hoeft nu ook niet wand jekan nu al rijden volgens je instrukteur.
suc6
 
ja inderdaar vooral goed kijken...
situaties van te voren goed in kunnen schatten...ruim van te voren beginnen met kijken dus..

succes!!
 
Niet alleen met je ogen kijken en spiegelen... Beetje overacting door ook je hoofd heen en weer te bewegen (anders kan de examinator nooit weten of je wel aan het spiegelen bent).
 
Ook al passeer je geparkeerde auto's : eerst over linkerschouder, na passeren over rechterschouder kijken!!. Ook al wijzigt je lijn niet, toch doen. Zo zien ze dat je goed kijkt!! Geldt ook voor passeren van fietsers etc.

Verder lekker rijden zoals je altijd doet. En geloof me, die rit is voorbij voordat je het weet. Iig veel succes en veel plezier :] :]
 
lekker doen alsof het een les is en precies hetzelfde doen wat je altijd doet.

en

2 banaantjes eten voordat je begint

helpt tegen zenuwen
 
Eet vooral geen banaan. Dat is nergens goed voor.


:+


En verder:

kijken, spiegelen, lekker sturen enzo. En motorrijden is vooruit kijken. Goed anticiperen wordt ook zeker gewaardeerd. En maak je een foutje, niks van aantrekken. Ook dan geldt: vooruit kijken. De fout is toch al gemaakt, je kan hem niet meer herstellen. Je kan nog wel duidelijk maken door je rijstijl dat het ook slechts een missertje was. Niemand is tenslotte perfect ;) Goed omkunnen gaan met je eigen fouten is ook belangrijk (niet in paniek raken enzo).

En verder: lekker :] en vergeet je 8-) niet.
 
Laatst bewerkt:
:}

Thanks voor de feedback... KIJKEN KIJKEN KIJKEN en SPIEGELEN SPIEGELEN SPIEGELEN zitten er inmiddels zó ingebakken dat ik het soms zelfs in de auto aan het doen ben :+

Bananen: mja, ik heb die tik eigenlijk ook... :) Soort bijgeloof misschien :)

Ik beschouw het ook als een les, maar wel eentje waar ik op alles moet letten. Altijd zo grappig: tijdens een uur rijden met lessen maak ik ook wel eens kleine foutjes, waarvan ik dan denk: nou, da's mooi fuck. Terwijl achteraf de instructeur zegt dat ik met vlag en wimpel geslaagd zou zijn...

Dus ach.

Instructeur gaf nog paar tips:
- Volgafstand
- Kijken (verrassing!)
- Vlot rijden als dat kan, zeker op de snelweg niet 95-100 maar gerust 105-110 (op 100-wegen dan heh)

We shall see... ;)
 
Blikje Red Bull doet wonderen... word je wat rustiger van.

Verder gewoon goed vooruitkijken, je eigen veiligheid voorop stellen maar ook niet te zeikerig gaan rijden. Dus wel lekker vlotj doorrijden. Spiegelen en goed kruisingenen uitritten bekijken. En gewoon doen wat het eerste in je opkomt en niet gaan twijfelen.

Succes!
 
ja inderdaar vooral goed kijken...
situaties van te voren goed in kunnen schatten...ruim van te voren beginnen met kijken dus..

succes!!

Ja, dat is denk ik het belangrijkste. Je hoeft geen perfecte rit te rijden, als je maar laat zien dat je op tijd anticipeert, en gemaakte foutjes ook weer oplost.
En als er iets misgaat, proberen niet bij stil te staan, maar je te richten op de rest van de rit.
 
"kijk", zei mijn instructeur en wees naar de achterkant van de fiets, "deze ruimte koop je erbij. maar voor alle andere ruimte moet je zelf zorgen."

die ruimte maak je bijvoorbeeld erg makkelijk als je smerig hard voor iedereen uit rijdt. maar dan loop je natuurlijk wel het risico dat je de examinator zoekrijdt 0-)
 
laat zien dat je geniet. en probeer mooie bochten te rijden en rij niet te traag....

kreeg ik achteraf als opmerking: het had af en toe iets vlotter gemogen maar je bochten waren wel mooi :)
 
Motor_muisje en ik hebben daar ook afgereden en de examinator die wij aangewezen kregen was wel een toffe peer. Maar ja, hij liet ons dan ook slagen :9

Gewoon rijden zoals je dat geleerd hebt tijdens je lessen, dan is er niks aan het hand. En mocht je onverhoopt toch een foutje maken, maak jezelf dan niet gek en rij gewoon verder alsof er niks is gebeurt. Veel succes met het afrijden!
 
En rij vooral zèker ! Goede positie op de weg nemen, en vooràl wanneer je uit de bocht komt zorgen dat je goed uitkomt.

Succes !!
 
Ik moest alle bijzondere handelingen 1x overdoen (op 1 na dan...). Ik d8 dat ik het niet ging redden hierdoor dus alle spanning zakte weg toen ik moest laten zien hoe ik het verkeer door moest.
Nou, dat had ik geweten! de exam. zei dat ik in het verkeer zo mooi bochtjes maakte en verzekerd overkwam (dus de juiste keuzes maken die je geleerd hebt, bv: ga langs die vrachtwagen! blijf er niet achter, ouwe lul! :P ).

Dus; rij niet als een ouwe lul en onthou de dingen die je geleerd hebt (hopelijk heb je een goede instr. maar dat zal wel loslopen ;) ).

Gewd luck 8-)
 
Rijden zoals je tijdens je lessen deed, dus niet proberen het nog beter te doen.
Geen ondoordachte dingen doen
Rustig blijven, laat je niet opnaaien door foutjes, zowel van jouw als van medeweggebruikers.
Koppie erbij houden en niet wegdromen over het straks hebben van je motorrijbewijs zodat je per "ongeluk" met 70 door de bebouwde kom rijdt.
Verder kan je het zelf wel (Je instructeur wel in ieder geval)

Succes
 
Motor_muisje en ik hebben daar ook afgereden en de examinator die wij aangewezen kregen was wel een toffe peer. Maar ja, hij liet ons dan ook slagen :9

Gewoon rijden zoals je dat geleerd hebt tijdens je lessen, dan is er niks aan het hand. En mocht je onverhoopt toch een foutje maken, maak jezelf dan niet gek en rij gewoon verder alsof er niks is gebeurt. Veel succes met het afrijden!

:^ Gewoon rijden alsof het niks bijzonders is, dan komt het helemaal goed ;)
 
Ik heb vandaag afgereden. Rij lekker vlot met het verkeer mee, absoluut goed kijken, en maak mooie gecontroleerde bochten. En houd je positie op de weg in de gaten. Succes morgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan