examenvrees... HELP !!!

Dosering voor éénmalig gebruik, niet meer dan 25mg. Ik raad je wel met klem aan het eerst een keer te proberen tijdens een rijles, voor het geval dat jij er op een of andere manier last van zou hebben. Daar wil je namelijk niet achter komen op je examen :+

Ik snap heel goed dat mensen zo'n last van examenvrees kunnen hebben dat ze niet meer in staat zijn om op een motor te stappen. Maar om dat dan met medicamenten op te gaan lossen vind ik gevaarlijk. Ik ben geen psycholoog/arts, maar medicijnen die je rustig maken vind ik gevaarlijk in het verkeer. Je zegt het zelf al, je zou er op een of andere manier last van kunnen hebben.
 
Maistro_44

Er is inderdaad een kans, zeer klein overigens, dat iemand a-typisch op een medicijn reageert. Die kans mag je niet uitsluiten daarom heb ik het erbij gezet. Maar het nemen van medicijnen in z'n algemeenheid 'gevaarlijk' te noemen zonder dat je weet wat die medicijnen doen is zinloos, net als elke algemene veroordeling, het hangt nou eenmaal van de situatie af.

Mensen reageren niet allemaal hetzelfde op een motorexamen. De een heeft gewoon meer vertrouwen in z'n kunnen dan de ander. Of dat ook realistisch is? Ik lees vaak genoeg dat iemand hoogelijk verbaasd is over de reden dat ie gezakt is.

Net als met alle andere dingen die je in je lijf stopt is het een goed idee zorgvuldig met medicijnen om te gaan en dat is het enige zinvolle dat je daarover kunt zeggen.

:W
 
heeft denk ik niks met zeker zijn op de motor te maken, maar meer over je zenuwen de baas kunnen, als je normaal al een 'zenuwenpees' bent word het dan alleen maar erger... misschien helpt het om te bedenken dat als je het nu niet haalt, het de volgende keer beter is, meer dan je best kan je niet doen, en er komt ook een klein beetje geluk bij kijken. wel vervelend dat je dan ook weer je theorie opnieuw moet doen..
heeeel veel suc6 iig morgen!
 
Mijn motto: verwacht weinig.

Vlak voor mijn examen had ik nog 2u rijles, die echt niet goed verliepen :( .
Ik begon dus aan het examen met het idee van: ik ga er toch nooit doorgeraken,
maar laat ik gewoon maar eens proberen en we zien wel.
Ik had al aanvaard dat het waarschijnlijk zou mislukken, en daarom ook geen zenuwen.
Resultaat: PERFECT examen. Zalig :) .
 
Is niet persoonlijk bedoelt hoor, maar als je ZO zenuwachtig bent voor je examen voel je je dus niet zeker op de motor. Sorry, maar dan ben je volgens mij nog niet klaar voor het roze papiertje.

Hoop voor je (en al die andere die er last van hebben) dat je overtuigd genoeg bent van je eigen rij-kunst en dan dat roze papiertje krijgt (of een extra stempeltje natuurlijk).

Dit is de grootste onzin die ik ken.....
Mijn vrouw is ook met een studie bezig, en is voor elk examen/tentamen een week ziek , misselijk en doodsnerveus, en haalt alleen maar negens en tienen, daar doe je nu eenvoudig niets aan, maar als ik jouw gezwets moet lezen zou ze er dus nog steeds niet klaar voor zijn, dan kan ze beter stoppen met studie.
 
Wees eens zeker van jezelf! Als je lessen goed gaan en je instructeur niet elke keer zijn handen voor zijn ogen slaat als jij op de motor stapt, neem ik aan dat het goed gaat!

Natuurlijk is een examen spannend... ga de dag ervoor iets ontspannends doen wat je aandacht een beetje afleidt.

En een banaan eten voor het examen schijnt te helpen...

En eenmaal bezig met het examen; gewoon lekker gaan rijden en zien wat er gebeurt! Komt helemaal goed!

Heel veel succes in ieder geval!! :W
 
Jeetje... dat is niet gezond hoor om je zelf zo te drogeren dat je niet meer zenuwachtig bent :?
Maar zenuwachtig zijn is best goed, het houdt je scherp zeg ik altijd maar :)

Wat niet aan te raden is om red bull te gaan drinken om je scherp te houden, ik heb ergens gelezen ( ik heb dus even geen bron voor handen en weet ook niet meer welke stof het was ) dat er een stof in zit die je aggressiever laat rijden.
Of dat nou positief werkt bij je examen O-)
 
Ik was ook weken van tevoren zenuwachtig en ben 10 dagen voor het examen ook begonnen met een of ander homeopatisch middeltje.
Heb nacht voor examen geen oog dicht gedaan ook omdat de weersvoorspellingen niet al te best waren.
Ik was al om 9 uur 's morgens aan de beurt, nog 1 half uurtje les van tevoren. Ik stap op de motor om aan het examen te beginnen en al de spanning gleed van me af.
Ik heb altijd dagen van tevoren zenuwen als ik iets moet doen waar ik tegenop zie, maar als het dan zover is dan valt het uiteindelijk mee.

Ik hoop dat dat voor jou net zo zal zijn.

Succes!! :] *O* *D
 
Oxazepam, wat in een van de eerste posts gemeld werd, is een middel wat je absoluut niet mag gebruiken als je nog moet rijden, omdat het je reactievermogen verminderd. het is een kalmeringsmiddel wat tevens gebruikt wordt als slaapmiddel.

geel stickertje:
dit geneesmiddel kan het reactievermogen verminderen
(autorijden-bedienen van machines-spelen op straat)
pas op met alcohol

Heb het een jaar geleden voorgeschreven gekregen om m'n hoofd rust te geven na een ongeluk, flinke hersenschudding. moest het 2 weken slikken en ben 2 weken van de wereld geweest, kon niet eens meer praten |(

Propanolol is een natuurlijke adrenalineremmer (voor zover mij verteld is) waarbij je niks merkt in je reactievermogen, en dus er ook mee mag rijden.

Dit wordt door de huisarts ook nog wel eens voorgeschreven bij examenvrees.

Daarnaast, inderdaad, Valeriaan. is bij de drogist (kruidvat e.d.) en de apotheek te krijgen als "valdispert" (niet de nachtrust pilletjes nemen!!!) en is homeopatisch. paar dagen lang 3 pilletjes per keer slikken en je bent van de zenuwen af :9

Werkte voor mij in ieder geval bij mn examen O-)
 
hallo !! Ik ben dus geslaagd !! Ik heb een heerlijke rit gereden, zodra ik op de motor zat waren de zenuwen zo goed als verdwenen... ik kon ze althans goed onder controle houden.

Nog even over de beta-blokkers, zoals ik al eerder heb gemeld ben ik nierpatient en heb al jaren een hoge bloeddruk etc. ik slik dus ook al jaren beta-blokkers, in mijn geval Selokeen Zoc, een middel wat inderdaad ook vaak eenmalig wordt gegeven voor examenvrees. In verband met mijn nieren is het erg belangrijk dat ik goed kijk wat ik inneem, een middel als valeriaan kan geen schade toebrengen en heeft in mijn geval denk ik toch wel gezorgd dat ik wat geconcentreerder ben gebleven.
Ik heb echt examenvrees, en dat heeft niets met de motor te maken, heb ik voor ieder examen.

En blijkbaar was ik er toch klaar voor want ik heb dat mooie roze papiertje in ieder geval gehaald *O* *O* *O*

Bedankt voor alle steun, en ik wens iedereen die nog examen moet doen heel veel succes !!!!!
 
HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!
Ik wist het wel dat de zenuwen van je af zouden glijden zodra je op die motor zou stappen.

heeeeel veeeeeel plezier met je motorrijbewijs *O* *O* *O* *O* :]
 
hallo !! Ik ben dus geslaagd !! Ik heb een heerlijke rit gereden, zodra ik op de motor zat waren de zenuwen zo goed als verdwenen... ik kon ze althans goed onder controle houden.

Nog even over de beta-blokkers, zoals ik al eerder heb gemeld ben ik nierpatient en heb al jaren een hoge bloeddruk etc. ik slik dus ook al jaren beta-blokkers, in mijn geval Selokeen Zoc, een middel wat inderdaad ook vaak eenmalig wordt gegeven voor examenvrees. In verband met mijn nieren is het erg belangrijk dat ik goed kijk wat ik inneem, een middel als valeriaan kan geen schade toebrengen en heeft in mijn geval denk ik toch wel gezorgd dat ik wat geconcentreerder ben gebleven.
Ik heb echt examenvrees, en dat heeft niets met de motor te maken, heb ik voor ieder examen.

En blijkbaar was ik er toch klaar voor want ik heb dat mooie roze papiertje in ieder geval gehaald *O* *O* *O*

Bedankt voor alle steun, en ik wens iedereen die nog examen moet doen heel veel succes !!!!!


VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! *D

Heel veel rijplezier! :] En nu er voor zorgen dat je RBW niet afgepakt wordt!! ;)
 
Gefeliciteerd man!
Ben erg blij voor je :)

hihi, thanx, maar ik ben wel een vrouw hoor :W

Ik heb inderdaad al een motor, een Yamaha FZR 600 uit 1996, weliswaar een " oud" beestje, maar voor mij een prima motor om mee te beginnen !!!
Ik zal binnenkort pic's plaatsen van mij met mijn moto !
 


hier vast een piccie van mijn motor, hij krijgt een ander sport-kontje en wordt opnieuw gespoten, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke kleur, in ieder geval de hoofdkleur zwart.

 
Terug
Bovenaan Onderaan