Examinator bij het CBR, een leuke baan?

Autoreply

MF veteraan
22 okt 2006
14.295
2
Oegstgeest
Het CBR is hard op zoek naar examinatoren.

Het verdient niet onaardig (voor een bijbaan dan, 2 dagen/week plus 8-12 weken fulltime opleiding), maar is het ook een beetje leuk werk? Hoe is de werksfeer? Zijn er examinatoren die hier wat meer over willen/kunnen vertellen?

Disclaimer:
Voor eenieder die examinatoren graag afzeikt, dat kan je HIER doen, maar iig niet in dit topic.
 
Mij lijkt het wel leuk. Zoveel heb je toch niet met je collega's te maken ;) je zit meer met de leerling en rijinstructeur.

8-12 weken kost me dan weer teveel tijd :P en voor het salaris zal ik al zeker niet switchen O-)
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat je zo maar aan de bak komt daar. Ik denk dat je al eerst ervaring moet hebben als rij-instructeur. Opzich lijkt het me wel leuk werk alleen rij-instructeur lijkt mij nog leuker !.
 
Ik wist niet dat alle examinatoren ook het A-rijbewijs moeten hebben, dacht dat je met alleen B ook wel examinator voor auto-examens kon worden.

Onbesproken gedrag...
 
http://www.ikwordexaminator.nl/5.pp Daar staan de eisen. En ik moet eerlijk zeggen dat het startsalaris helemaal niet onaardig is voor de eisen die ze stellen. 2.828,49 bruto voor (40 u/week denk ik)(geen idee of het per 4 weken of per maand is)
 
Denk niet dat je zo maar aan de bak komt daar. Ik denk dat je al eerst ervaring moet hebben als rij-instructeur. Opzich lijkt het me wel leuk werk alleen rij-instructeur lijkt mij nog leuker !.
Dat kom je dus wel als je affiniteit met rijden hebt en dat hoeft niet perse als rijinstructeur. Juist dat laatste is een hopeloze baan door de zeer slechte verdiensten.

Overigens is dat A-rijbewijs aan pre, geen vereiste.
 
http://www.ikwordexaminator.nl/5.pp Daar staan de eisen. En ik moet eerlijk zeggen dat het startsalaris helemaal niet onaardig is voor de eisen die ze stellen. 2.828,49 bruto voor (40 u/week denk ik)(geen idee of het per 4 weken of per maand is)

Ik vind het een riant startsalaris. Uiteraard ken ik de overige arbeidsvoorwaarden niet, maar dit is echt goed betaald voor een beetje meerijden met een ander en aangeven of iemand kan rijden of niet.
 
Dat kom je dus wel als je affiniteit met rijden hebt en dat hoeft niet perse als rijinstructeur. Juist dat laatste is een hopeloze baan door de zeer slechte verdiensten.

Overigens is dat A-rijbewijs aan pre, geen vereiste.

Hoezo is rijinstructeur een slecht betaalde baan ? Als je eigen bedrijfje hebt en 35 euro per uur vraagt tikt dat wel aan toch.
 
Hoezo is rijinstructeur een slecht betaalde baan ? Als je eigen bedrijfje hebt en 35 euro per uur vraagt tikt dat wel aan toch.
Auto, verzekering (raad 's hoe hoog die is), administratie, brandstof enz is zo hoog dat je in de praktijk op of onder het minimumloon zit. Waarom denk je dat de meeste rijinstructeurs 50 uur/week werken en nog geen zak verdienen?
 
Nee het zou geen baan voor mij zijn, mensen vertellen dat ze gezakt zijn en dat ze weer een paar 100 euro kwijt gaan zijn en weken verder voor ze weer op mogen.

Aan de andere kant zou ik ook juist weer veel te kritisch zijn denk ik.
 
Hoezo is rijinstructeur een slecht betaalde baan ? Als je eigen bedrijfje hebt en 35 euro per uur vraagt tikt dat wel aan toch.

Geloof me, ik heb een eigen bedrijf en 35 euro per uur is helemaal niks, dat tikt totaal niet aan. Wanneer je alle kosten aftrekt hou je echt geen zak over. En als je een keer iets overhoudt komen er een paar blauwe enveloppen in de bus en weg is je winst.
 
Hoezo is rijinstructeur een slecht betaalde baan ? Als je eigen bedrijfje hebt en 35 euro per uur vraagt tikt dat wel aan toch.

Vergis je niet in de kosten en het risico wat het met zich meebrengt.

Zo liep ik stage bij een collega die met een leerling voor het eerst de snelweg op zou gaan.
Na wat vragen of ze het eng zou vinden e.d. gingen we dan de snelweg op.

Midden in de bocht van de A13 naar de A12 liet de leerling het stuur los en sloeg haar handen voor haar ogen terwijl ze uitriep: ik vind het eng! :X
 
Het CBR is hard op zoek naar examinatoren.

Het verdient niet onaardig (voor een bijbaan dan, 2 dagen/week plus 8-12 weken fulltime opleiding), maar is het ook een beetje leuk werk? Hoe is de werksfeer? Zijn er examinatoren die hier wat meer over willen/kunnen vertellen?

Disclaimer:
Voor eenieder die examinatoren graag afzeikt, dat kan je HIER doen, maar iig niet in dit topic.

Is een leuke baan die echter wel wat werkdruk met zich meebrengt.

In de regio West/zuid is de sfeer prima en zijn het best aardige mensen die er werken.

Het werk is op ten duur wel eentonig, maar welk beroep heeft dat niet. ;)
 
dan rij je toch met de auto erachter aan? geen verschil met koekblik examinator

Dat klopt, maar je dient zelf ook wel enig inzicht en ervaring te hebben in het motorrijden.
Dat haal je niet louter uit een boekje dus rijbewijs A is een grote pré.
 
Vergis je niet in de kosten en het risico wat het met zich meebrengt.

Zo liep ik stage bij een collega die met een leerling voor het eerst de snelweg op zou gaan.
Na wat vragen of ze het eng zou vinden e.d. gingen we dan de snelweg op.

Midden in de bocht van de A13 naar de A12 liet de leerling het stuur los en sloeg haar handen voor haar ogen terwijl ze uitriep: ik vind het eng! :X

_O- _O- _O- _O- Ik zie het echt al helemaal voor me!

Zo ben ik een keer bij het einde van sde snelweg i.p.v. rechts met de bocht mee half de berm ingereden. De auto was iets niet goed mee en hij sloeg af. Weg stuurbekrachtiging! Hallo berm! Gelukkig auto weer een de praat gekregen. Maarja, rij dan maar eens naar huis als je auto niet onder een x aantal toeren mag komen om niet af te slaan. Best ff wennen. Maarja, na 2 jaar merk je er niks meer van.
 
Heb vanmorgen m'n theorie gedaan en toen had ik het er toevallig met m'n vriend over..
Lijkt me idd wel leuk om te doen.. Maar weet niet of het nog wel zo leuk is na een aantal jaar..
 
Ik vind het een riant startsalaris. Uiteraard ken ik de overige arbeidsvoorwaarden niet, maar dit is echt goed betaald voor een beetje meerijden met een ander en aangeven of iemand kan rijden of niet.
Dat vind ik dus ook, zeker als je het vergelijkt met het opleidingsniveau: wat is nou een opleiding van 3 maanden? Na 5 jaar universiteit begin je lager...
 
TS vraagt om reacties van examinatoren.
Die hebben zich nog niet aangediend.
Mijn reactie is dus even veel waard als de jouwe.
Eigenlijk nog meer, omdat ik on topic blijf...
Flikker ff lekker op en ga iemand anders z'n topic verneuken mongool :W

Is een leuke baan die echter wel wat werkdruk met zich meebrengt.

In de regio West/zuid is de sfeer prima en zijn het best aardige mensen die er werken.

Het werk is op ten duur wel eentonig, maar welk beroep heeft dat niet. ;)
Je hebt 't zelf gedaan/doet 't nu begrijp ik? Wat voor soort werkdruk, mensen vertellen dat ze gezakt zijn, lastige beslissingen nemen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan