Examinator bij het CBR, een leuke baan?

Flikker ff lekker op en ga iemand anders z'n topic verneuken mongool :WJe hebt 't zelf gedaan/doet 't nu begrijp ik? Wat voor soort werkdruk, mensen vertellen dat ze gezakt zijn, lastige beslissingen nemen?
Dus het is een baantje voor mij? :+
 
TS vraagt om reacties van examinatoren.
Die hebben zich nog niet aangediend.
Mijn reactie is dus even veel waard als de jouwe.
Eigenlijk nog meer, omdat ik on topic blijf...

Er stond wel toch echt bij dat hij vroeg om normale reacties en geen afzeik reacties.
Maar misschien heb ik wel helemaal verkeerd gelezen hoor... Het zou zo maar kunnen :+

Anyway, om dan ook maar on-topic te reageren. Het is maar net hoeveel afwisseling je in een baan zoekt. Als je denkt dat je het niet heel je leven zal volhouden kun je ook voor kiezen om het gewoon voor een aantal jaar te doen, gezien het startsalaris niet verkeerd is. Je hebt altijd je eigen keuze of dat je nog wil veranderen of niet.
 
Ik vind het toch iets anders dan "een beetje meerijden en beoordelen of iemand kan rijden". Je hebt toch wel wat verantwoordelijkheid aangezien diegene daarna zelfstandig de weg op gaat, en het is toch de taak om de onkundigen te weren. Zonder die selectie zou het een chaos worden op de weg.

Verder moet je op een korte rit een (voor de leerling en rijschool belangrijke) beslissing nemen, en die ook nog eens goed onderbouwen. Het lijkt me dan ook dat je een hele bak verbale stront over je heen krijgt van mensen die gezakt zijn... :r
 
Jammer dat er zo'n nadruk word gelegd op het zakken van kandidaten. Volgens mij geeft een examinator ook wel eens goed nieuws, zoals: U bent geslaagd!

Ben meer van het positieve *O*

Zou overigens niks voor mij zijn. Iedereen zou bij mij slagen. Kan geen slecht nieuws brengen ;)
 
Het lijkt mij ook wel een uitdagende baan.
Vooral het idee dat je meewerkt aan de verkeersveiligheid in Nederland spreekt mij aan.
Althans, dat zou ik in mijn sollicitatiebrief zetten. O-)
 
Niet om af te zeiken of zo, maar ik vind het een mongolenbaan.
Voor mongolen dus.


en daarna zeg je dit :

Het lijkt mij ook wel een uitdagende baan.
Vooral het idee dat je meewerkt aan de verkeersveiligheid in Nederland spreekt mij aan.
Althans, dat zou ik in mijn sollicitatiebrief zetten. O-)



jij bent raar, jij zegt 2 verschillende dingen :S
 
Laatst bewerkt:
en daarna zeg je dit :

Het lijkt mij ook wel een uitdagende baan.
Vooral het idee dat je meewerkt aan de verkeersveiligheid in Nederland spreekt mij aan.
Althans, dat zou ik in mijn sollicitatiebrief zetten. O-)



jij bent raar, jij zegt 2 verschillende dingen :S
Goed gezien.
Zo zie je maar, het maakt eigenlijk niet uit wat je schrijft.
 
Als examinator geef je je oordeel over de rijvaardigheid van de kandidaat. Behalve oordeelsvermogen vraagt dat om standvastigheid, overtuigingskracht en communicatieve vaardigheid. Want: niet iedereen is het eens met je beslissingen.

Tegelijkertijd wordt ook een beroep gedaan op je flexibiliteit en inlevingsvermogen. Vanuit je begeleidende rol weet je kandidaten goed in te schatten en op hun gemak te stellen. Alleen zo halen ze het beste uit zichzelf.

de eerste alinea van de wervingstekst.
dat zegt denk ik al genoeg, het is slopend. rijden en inzicht komen daarna pas.

elk uur bij een andere idioot in de auto stappen of achteraan rijden. een meerijdende instructeur die tegen je zit te slijmen en probeert zijn pupil door te lullen.

je moet stevig in je schoenen staan, anders zit je na een jaar huilend op de bank.
 
Je hebt 't zelf gedaan/doet 't nu begrijp ik? Wat voor soort werkdruk, mensen vertellen dat ze gezakt zijn, lastige beslissingen nemen?

Je hebt niet zoveel tijd voor een examen.
Daartussen zit krap 10 minuten dus het is lopende band werk.
's middags heb je uiteraard wel pauze.

Heb 't zelf nooit gedaan maar genoeg met die gasten gesproken om je het een en ander uit te kunnen leggen.

Als je graag meer info wilt zou ik Mieps een mailtje sturen.
Die heeft het beroep uitgeoefend.
 
Het CBR is hard op zoek naar examinatoren.

Het verdient niet onaardig (voor een bijbaan dan, 2 dagen/week plus 8-12 weken fulltime opleiding), maar is het ook een beetje leuk werk? Hoe is de werksfeer? Zijn er examinatoren die hier wat meer over willen/kunnen vertellen?

Disclaimer:
Voor eenieder die examinatoren graag afzeikt, dat kan je HIER doen, maar iig niet in dit topic.

Voor de functie van examinator moet je dus uit het juiste hout gesneden zijn. Daarnaast gelden nog deze functie-eisen:

* Minimaal mbo-diploma (verkregen na meerjarige opleiding) of havo-diploma
* Minimaal rijbewijs A en B en tien jaar ervaring als automobilist, andere rijbewijzen werken in je voordeel
* Onbesproken gedrag
* Een flexibele opstelling ten aanzien van het afnemen van diverse soorten praktijkexamens
Geef je dus weinig kans, maar wie niet waagt wie niet wint natuurlijk.

Wat een belachelijk hoog salaris. Nu is mij duidelijk waarom een examen zoveel kost. -O-
 
Auto, verzekering (raad 's hoe hoog die is), administratie, brandstof enz is zo hoog dat je in de praktijk op of onder het minimumloon zit. Waarom denk je dat de meeste rijinstructeurs 50 uur/week werken en nog geen zak verdienen?

Klopt. Ik heb het wel eens gevraagd aan mijn instructeurs of het nog een beetje verdiende. Die zeiden dat als je rijk wil worden, dan moet je geen instructeur worden. Ze doen het omdat ze het leuk werk vinden. Ik betaalde 50 euro per uur voor een les. Na aftrek van verzekering, onderhoud, brandstof, reservering voor nieuwe motoren etc hielden ze net een 10tje over. Daar moeten de instructeurs van betaalt worden dus dan gaat er nog belasting van af. Dat uur is eigenlijk ook geen uur maar een uur en kwartier. Ze rijden een uur en dat zitten ze weer een kwartier op de rijschool voor de volgende les begint. Ze moeten lange dagen maken om er nog wat aan over te houden.

Ik las net de je als examinator zelf geen motorrijbewijs hoeft te hebben. Dat is wel opvallend. Hoe kan je iemand beoordelen op iets waar je zelf geen verstand van hebt?
 
Er stond wel toch echt bij dat hij vroeg om normale reacties en geen afzeik reacties.
Maar misschien heb ik wel helemaal verkeerd gelezen hoor... Het zou zo maar kunnen :+

Mjah, beetje hetzelfde als een topic openen met een foto van je nieuwe motor en erbij zeggen dat mensen alleen positief mogen reageren.

Het mag duidelijk zijn dat genoeg mensen (vooral hier) slechte ervaringen hebben met examinatoren en het CBR één grote boevenbende vindt en dan geef ik ze daar niet eens ongelijk in, dus dat soort reacties kun je wel verwachten.

Ik las net de je als examinator zelf geen motorrijbewijs hoeft te hebben. Dat is wel opvallend. Hoe kan je iemand beoordelen op iets waar je zelf geen verstand van hebt?

Alsof iemand met een rijbewijs per definitie goed kan rijden of verstand van motoren heeft.
 
Laatst bewerkt:
Of je examineert enkel B examens? En als je A hebt ook motorexamens?
 
Mjah, beetje hetzelfde als een topic openen met een foto van je nieuwe motor en erbij zeggen dat mensen alleen positief mogen reageren.

Het mag duidelijk zijn dat genoeg mensen (vooral hier) slechte ervaringen hebben met examinatoren en het CBR één grote boevenbende vindt en dan geef ik ze daar niet eens ongelijk in, dus dat soort reacties kun je wel verwachten.
Nee, die vergelijking gaat volledig mank. Ik vraag informatie wat mensen over het beroep vinden, niet wat voor klootzakken het allemaal zijn, daarvan zijn al enige honderden (!) topics te vinden hier op mf..

Alsof iemand met een rijbewijs per definitie goed kan rijden of verstand van motoren heeft.
Nee, maar omgekeerd lijkt het mij toch wel handig dat een examinator ook motorrijder is omdat zonder, volledig inzicht in de praktijk onmogelijk is.
Overigens is A wel degelijk verplicht, een paar posts boven je..

@ Wegmisbruiker, dank, als ik serieuze plannen die kant op heb neem ik zeker ff contact op :)
 
Laatst bewerkt:
Geloof me, ik heb een eigen bedrijf en 35 euro per uur is helemaal niks, dat tikt totaal niet aan. Wanneer je alle kosten aftrekt hou je echt geen zak over. En als je een keer iets overhoudt komen er een paar blauwe enveloppen in de bus en weg is je winst.
Eerste uurtje zwart doen en er gloort weer licht aan de horizon.
 
Eerste uurtje zwart doen en er gloort weer licht aan de horizon.

Dan mag je de eerste twee uurtjes wel pakken , dan schijnt de zon tenminste weer en red je het met 8 uur per dag.

Ik vond het zelf altijd raar dat je je als Instructeur niet aan een rijtijdenwet hoeft te houden.
Als taxichauffeur moest ik dat wel, terwijl dat beroep veel minder geestelijke inspanning vergt en je na een rit ook weer een half uur stilstaat.
 
de eerste alinea van de wervingstekst.
dat zegt denk ik al genoeg, het is slopend. rijden en inzicht komen daarna pas.

elk uur bij een andere idioot in de auto stappen of achteraan rijden. een meerijdende instructeur die tegen je zit te slijmen en probeert zijn pupil door te lullen.

je moet stevig in je schoenen staan, anders zit je na een jaar huilend op de bank.

Overdrijven is ook een vak hoor :+

De twee keren dat ik heb afgereden (auto en motor), ging het allemaal heel gemoedelijk en zat m'n instructeur echt niet te slijmen bij de examinator hoor _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan