EXCV hoeveel invloed op geluid/ terugplaatsen mogelijkheden Suzuki Gsx-r 600 2007

Bartman

MF veteraan
6 nov 2002
1.391
0
Ik heb een Suzuki Gsx-r 600 uit 2007. Er zat een open uitlaat onder en ik vond hem vrij luidruchtig, dus ik heb een origineel uitlaatje teruggeplaatst.

Nog steeds vond ik hem vrij veel geluid maken en na het plaatsen van een nieuwe luchtfilter en nieuwe pakking bij de einddemper kwam ik erachter dat de EXCV verwijdert is/ De klep continu openstaat in de uitlaat.

Ik overweeg deze terug te laten plaatsen, maar vermoed dat het niet heel goedkoop is.Vorige eigenaar zal de onderdelen er wel uit gesloopt hebben dus ik moet nieuwe kabels, nieuwe gyro en kabel 30 terugplaatsen in de connector. Ik vermoed dat deze onderdelen erafgehaald zijn.

Heeft iemand een idee hoeveel het qua geluid scheelt dat deze klep in uitlaat continu openstaat?
En of het kostbaar is dit terug te laten plaatsen....
 
Zoek op SET motor / klep, niet EXCVA

In 2006 stond ik er verbaasd van te kijken dat een nieuwe 600 bij lagere toeren meer herrie maakte als mijn 750 SRAD met vol systeem/open demper
die dingen zijn nou eenmaal wat luider onderin

Daarbij is de standaard demper zonder SET niet luid genoeg om van Assen geschopt te worden
 
Laatst bewerkt:
Bij welk toerental gaat de klep open? Hoeveel toeren draai je op zandvoort?



Naja, ga groep 1 rijden, dus dan zal het sowieso wel meevallen.
Volgens mij is die klep vooral op lage toeren dicht. Als ik het allemaal beetje lees is het vooral keuringstechnisch zo gemaakt om aan de (geluids)normen te voldoen. Rdw test volgens mij bij 6750 toeren, dus ik vermoed dat klep daarna opengaat. Maar exact weet ik het niet.

Maar hij maakt standaard al 100db volgens rdw, dus dat is best veel. Met klep open wel weer meer.
Zandvoort is max 95 db. Dus origineel zou het ook al teveel zijn voor Zandvoort.
 
Ik moet nog horen dat k6/7tjes massaal van het circuit worden geschopt

Genoeg rijders op die fietsen in het 600/750 topc waar je het kan navragen

Goeie tip, zandvoort ervaring heb ik even in dat topic gesteld.

Zijn er mensen die dit zelfstandig teruggeplaatst hebben. Is het kwestie van 2 kabels bevestigen, gyro bevestigen en kabel 30 weer in connector pluggen. Of komt er meer bij kijken qua elektronica vooral.
 
Ik heb meeste spullen kunnen vinden. 1 ding is me nog niet duidelijk.
Om een c46 foutmelding weg te krijgen hebben ze een kabel in een connector (pin 30) onder het zadel doorgeknipt. Dit is een zwarte kabel met bruin en groene streepjes.

Kan niemand mij vertellen waar deze kabel heenloopt. Ik zie wel dat deze is doorgeknipt bij mij, maar het is me niet duidelijk waar die heen loopt.
Ik zou denken naar de Servo motor, maar ik kan het niet vinden.
 
Deze zou naar de rechter achterkant naast je buddy vak in een stekker moeten eindigen

Persoonlijk denk ik dat het mee zal vallen, op Assen reed ik ook met de std uitlaat zonder SET klep werkzaam
En gewoon vol blazen over de veenslang (meetpunt)
Ik maakte me meer zorgen om m'n luchtfilter (ik had aluminium kelken geinstalleerd)
 
Deze zou naar de rechter achterkant naast je buddy vak in een stekker moeten eindigen

Persoonlijk denk ik dat het mee zal vallen, op Assen reed ik ook met de std uitlaat zonder SET klep werkzaam
En gewoon vol blazen over de veenslang (meetpunt)
Ik maakte me meer zorgen om m'n luchtfilter (ik had aluminium kelken geinstalleerd)

Ok, dat is toch de plek waar de servo motor zit. Zal de dealer wel eens bellen of zij deze kabel hebben.

Voor de circuitdag ga ik het ook niet fixen, dat zal wel loslopen. Maar wil het tzt wel een keer doen, kijken hoe de motor dan klinkt en loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan