exhaust gaskets

2712

MF veteraan
4 mrt 2008
4.298
1
Hi,

Ik ga dus zelf van de winter ff een nieuwe uitlaat monteren. echter varvang ik niet alleen de dempers maar dus de hele uitlaat. en daarom is er mij verteld, heb ik exhaust gaskets nodig (van die dichtingsringen die tussen de uitlaat en het blok moeten.

weet er iemand waar ik die kan kopen?

Ik bedoel dan ff niet bij de dealer want dat is 100 km enkele reis :p

zijn dat standaard maten of is dat voor ieder type en merk motor anders?

mvg
 
Dat ligt eraan wat voor een uitlaatbocht je hebt!...
Heb je die zelf gefabriceerd of heb je die van een bepaald merk gekocht speciaal voor jou type motor??...

Als je die van een merk hebt gekocht moeten over het algemeen de exhaust gaskets van de originele uitlaatbocht passen!...
Heb je er zelf 1 gemaakt denk ik dat je ze idd ergens vandaan moet toveren...

Hoop je hiermee wat geholpen te hebben!... :+
 
tis gewoon een uitlaat met standaard bocht

de uitlaat is een Bub 7 2-1 uitlaat met O2 bungs (voor thundermax in de toekomst)

en het gaat om een harley davidson Night Rod Special

in feite zou ik gewoon dezelfde als origineel moeten hebben maar dan nieuwe omdat men me verteld heeft dat ik de bestaande moet verwijderen en niet mag herbruiken
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Ik ga dus zelf van de winter ff een nieuwe uitlaat monteren. echter varvang ik niet alleen de dempers maar dus de hele uitlaat. en daarom is er mij verteld, heb ik exhaust gaskets nodig (van die dichtingsringen die tussen de uitlaat en het blok moeten.

weet er iemand waar ik die kan kopen?

Ik bedoel dan ff niet bij de dealer want dat is 100 km enkele reis :p

zijn dat standaard maten of is dat voor ieder type en merk motor anders?

mvg
Voor uitlaatpakkingen hoef je zeer waarschijnlijk niet perse bij een HD dealer terecht, maar kan een motorzaak je ook aan passende ringen helpen (soms zelfs auto-accesoirezaken als de brezan)
 
in feite zou ik gewoon dezelfde als origineel moeten hebben maar dan nieuwe omdat men me verteld heeft dat ik de bestaande moet verwijderen en niet mag herbruiken

ik zie niet waarom dat niet mag, het gaat erom dat ze niet lekken.
als ze niet helemaal naar z'n grootje zijn, gewoon met de oude proberen.
als ze lekken kun je altijd nog nieuwe bestellen.
uitlaat eraf halen is toch niet zo gek veel werk.
 
Laatst bewerkt:
Het mooie van pakkingen is dat je ze met monteren voor een deel indrukt. Vandaar ook dat ze afdichten. Haal je de uitlaat nu los, en monteer je hem opnieuw zijn de pakkingen al ingedrukt en zullen dus nooit meer 100% afdichten. Dus heb je nieuwe pakkingen nodig.
 
Laatst bewerkt:
die kans is idd aanwezig, maar nooit meer 100% afdichten is onzin. Als het op de een of andere manier lastig is om aan uitlaatpakkingen te komen, is het een kleine moeite om het zo te proberen.
 
Het mooie van pakkingen is dat je ze met monteren voor een deel indrukt. Vandaar ook dat ze afdichten. Haal je de uitlaat nu los, en monteer je hem opnieuw zijn de pakkingen al ingedrukt en zullen dus nooit meer 100% afdichten. Dus heb je nieuwe pakkingen nodig.

Is idd niet helemaal waar wat je hier zegt...het ligt er op dat moment ook aan hoe oud de motorfiets is en dus hoe lang de pakkingen er al zitten...

Het is altijd beter om nieuw te nemen maar, dat het niet meer 100% afdicht hoeft niet zo te zijn!...
 
je kunt altijd nog op je gebruikte pakking een beetje gun-gum smeren, maar ik zou zelf ALTIJD nieuwe monteren...zeker als je niet 2x het hele zwikkie erop en eraf wilt sleutelen...
 
je kunt altijd nog op je gebruikte pakking een beetje gun-gum smeren, maar ik zou zelf ALTIJD nieuwe monteren...zeker als je niet 2x het hele zwikkie erop en eraf wilt sleutelen...

Daar kan jij die kwakzalverpasta niet op smeren. De uitlaatpakkingen liggen wat dieper in de cilinderkoppen, althans bij degene die ik vervangen heb. Voor het geld van die pasta kan je ook een paar ringen kopen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet begrijp(gebeurt wel meer) is die discussie over een paar lullige pakkingen als je die bestelt heb je ze met 2 dagen thuis geen gezeik met lekkage en kosten ook nog bijna niks.
 
Idd gewoon ff nieuwe erin. Ik heb ook een keertje gedacht dat het wel zou lukken met de ouwe pakkingen, mooi niet dus. Dan mag het toch een beetje werk zijn, balen doe je wel op zo'n moment. Nieuwe erin kost minder tijd dan alles er weer af moeten trekken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan