Hendrik de jong
Rookie
wie o wie weet waar ik exspansie uitlaten kan kopen voor een Jawa 350 2cil
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In deze contextIk vraag me af, of een Jawa wel lekker loopt op expansie pijpen. Het zijn laagtoerige blokken.
zou dat moeten kunnen.exspansie uitlaten kan kopen voor een Jawa 350 2cil
Is eigenlijk niet iedere tweetakt geschikt voor expansiepijpen, van bosmaaier tot YPR, met alleen uitlaatkleppen?Ik vraag me af, of een Jawa wel lekker loopt op expansie pijpen. Het zijn laagtoerige blokken.
Is eigenlijk niet iedere tweetakt geschikt voor expansiepijpen, van bosmaaier tot YPR, met alleen uitlaatkleppen?
En er staat in de advertentie ook netjes voor welk toerengebied (4000-6000) de aangeboden uitlaten ontworpen zijn.Is eigenlijk niet iedere tweetakt geschikt voor expansiepijpen, van bosmaaier tot YPR, met alleen uitlaatkleppen?
Er staat in de advertentie dan ook bij voor welk toerental deze uitlaten ontworpen zijn.Ik vraag me af, of een Jawa wel lekker loopt op expansie pijpen. Het zijn laagtoerige blokken.
Is eigenlijk niet iedere tweetakt geschikt voor expansiepijpen, van bosmaaier tot YPR, met alleen uitlaatkleppen?
Je kan beter hopen dat hij nog heel blijft,standaard is het al niet echt betrouwbaar.
heeft niets met de werking van expansies te maken.Want er zaten geen doorstroomdempers op.
Serieus benieuwd:heeft niets met de werking van expansies te maken.
Ja dat kan werken, bijvoorbeeld de Yamaha RD’s 250/350 LC van 1980 tot 1985 of daaromtrent hadden (uitneembare) reflectiedempers.Serieus benieuwd:
Ik neem aan dat hij dan bedoeld dat er reflectiedempers ipv absorbtiedempers op zaten. Werkt een expansie-uitlaat überhaupt icm een reflectiedemper? Ik kan me voorstellen dat je dan compleet andere tegendruk of resonanties/drukgolven krijgt?
Dat behoeft wel een kanttekening, die uitneembare dempers zijn deel van de reflectiedemper. De uitlaten die Yamaha eronder had zitten zijn dan ook geen expansiepijpen.Ja dat kan werken, bijvoorbeeld de Yamaha RD’s 250/350 LC van 1980 tot 1985 of daaromtrent hadden (uitneembare) reflectiedempers.
Ik heb ze met en zonder gehad.Ik was in de veronderstelling dat een expansie alleen werkt als je heel veel toeren draait. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, zo leren we elke dag weer wat bij
Dat zijn mannen die denken dat alles in de race ingezet gaat wordenIk weet trouwens niet waarom de betrouwbaarheid in twijfel wordt getrokken. Die was top voor dagelijks vervoer.
een goede uitlaat heeft achter de laatste conus een "nozzle" zitten (een drukregelaar). de pijp erachter naar de demper is dan weer wat groter. de nozzle zorgt ervoor dat alles wat erachter komt geen invloed heeft op de tegendruk, de nozzle is dan allesbepalend. ook het dichtkoeken van de eindpijp naar de demper heeft dan geen invloed op de tegendruk.Serieus benieuwd:
Ik neem aan dat hij dan bedoeld dat er reflectiedempers ipv absorbtiedempers op zaten. Werkt een expansie-uitlaat überhaupt icm een reflectiedemper? Ik kan me voorstellen dat je dan compleet andere tegendruk of resonanties/drukgolven krijgt?
Zo ver ik weet kun je door de taper van de cone te veranderen bepalen in welk toerental de uitlaat het best werkt... Als ik het goed begrepen heb..Ik was in de veronderstelling dat een expansie alleen werkt als je heel veel toeren draait. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, zo leren we elke dag weer wat bij